Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klar til at starte egen virksomhed... Men...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en forespørgsel, og er ikke sikker på om det kan lade sig gøre...

Jeg og 3 af mine kollegaer går med tanken om at starte vores egen virksomhed, og vi har styr på hjemmeside, seo optimering, marketing, alt det der. Dog har vi et problem, hvori mit spørgsmål ligger...

Vi arbejder alle i detail-branchen, dog forskellige virksomheder. Men fælles for dem er at vi ikke må have andet arbejde ved siden af lønnet, eller ulønnet.

Vores virksomhed kommer til at starter op uden at det koster noget for vores kommende kunder, hvilket gør at vi ingen indkomst har i denne opstartsfase...

- Mit spørgsmål er følgende:

Kan man gøre noget her? Evt få et andet selskab til at stå som juridisk ejer af virksomheden, så vores navne ikke fremgår på vores cvr?

Nogle ideér?

Mvh

Martin

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 01:33

Jeg vil nok bruge en stråmand/fall guy bruger som ejer, og ansigt ud af til

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 03:22

Må I arbejde som konsulenter? Som jeg har forstået det på dansk detailgrund, må man gerne arbejde ved siden af, så længe at den branche I arbejder i ikke er konkurrerende med jeres nuværende. 

Jeg arbejder selv i Netto og havde ingen problemer med at arbejde nogle få timer i en Røde Kors forretning, som jo godt nok er ulønnet. 

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 07:40

Må i eje anparter i et ApS ved siden af jeres arbejde?

For så er det vel bare at starte et ApS som i alle ejer anparter i?

Den daglige drift kan jo styres via en bekendt, udadtil. Altså som en ansat administrerende direktør.

Jeg kan ikke se at der skulle være noget i vejen for at eje anparter i et ApS da det jo ikke er ret meget anderledes end at eje aktier.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 08:00

Af personlig erfaring siger jeg tag en snak med respektive chefer.
Hvis det her projekt ikke kapulere i konkurrence med jeres dags-arbejde burde der heller ikke være noget problem i at få en godkendelse.
- Det afsnit i kontrakterne er (for nogle virksomheder) blot en måde at vide hvad deres medarbejdere foretager sig, men at man sagtens kan få en godkendelse hvis det ikke er konkurrerende med virksomheden.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:53

Per4mer:
Kan man gøre noget her? Evt få et andet selskab til at stå som juridisk ejer af virksomheden, så vores navne ikke fremgår på vores cvr?
Nej det ville jeg aldrig vove - det opdages - kollegaer fortæller og i vil ikke kunne nægte det er stråmænd - og hvem ville dog være stråmænd = ejere og direktører for det og stå med hele ansvaret og måske ingen dagpenge ret osv. 

Hvordan med skat - skulle de også bildes ind at det var stråmænd der lavede arbejdet og lavede skatteindberetning - nej tak

Tal med jeres arbejdsgivere om I må starte noget der ikke er i konkurrence for de i synes det er sjovt og kan drive det uden for alm arbejdstid

Husk problem med solidarisk personlig hæftelse i I/S eller alternativt IVS som så har en række faste omkostninger for jer alle som er over I/S omk - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:09

Er der ikke bare tale om en konkurrenceklausul, hvor I ikke må arbejde for en direkte konkurrerende virksomhed?

Det andet lyder da forrykt i mine ører hvis det er tilfældet. Jeg havde aldrig fundet mig i at min arbejdsgiver kunne bestemme hvad min fritid bruges til på den måde. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:11

Brian - det er standard i masser af kontrakter. Du kan så bare takke nej til jobbet hvis du ikke vil finde dig i det. Jeg har f.eks haft det på alle mine sælgere. Betaler jeg dem fuld tid så skal de bruge deres arbejdskraft på det og ikke på at starte en masse andet op ved siden af. Ganske alm ting i mange ansættelser

vh John H

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:18

Hej John,

Det overrasker mig blot, men dejligt at vi har forskellige holdninger. Smile

Som du måske kan regne ud, så har jeg tilbagelagt meget få år som almindelige lønmodtager, og heldigvis for det hvis dette er standarden. 

Jeg kan forsikre dig om at nej tak også bliver mit svar, hvis jeg i en hypotetisk situation skulle opgive så meget personlig frihed for at få et arbejde. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33

Brian B:

Som du måske kan regne ud, så har jeg tilbagelagt meget få år som almindelige lønmodtager, og heldigvis for det hvis dette er standarden. 

Jeg kan forsikre dig om at nej tak også bliver mit svar, hvis jeg i en hypotetisk situation skulle opgive så meget personlig frihed for at få et arbejde. 

jamen det har ikke med holding at gøre - jeg siger bare det er standard i masser af jobs af bare en vis betydning https://startvaekst.virk.dk/drift/jura/ansaettelse/ansaettelseskontrakten feks

Jeg vil ikke betale feks 44.000 kr for en god sælger som så også driver privat autoværksted eller sælger noget andet i sin fritid. Jeg vil ha en der er villig til at gå all in for det job han skal udføre og når han kommer hjem kl 17 så er det fritid og afslapning og klar til fuld arbejdsindsats.

Om man skal indføre det til folk på 20.000 er nok mere tvivlsomt -

Jeg forstår sagtens arbejdsgivere der ikke vil ha folk på fuld tid - som så samtidigt måske bruger langt flere kræfter og tanke virksomhed, på egen virksomhed ved siden af.

Faktisk er jeg ikke sikker på Brian, at hvis DU som arbejdsgiver skulle ansætte en dyr fuldtidsansat - ikke også ville vælge en der sagde han KUN ville arbejde for dig, frem for en, der fortalte ved ansættelsen, at han i morgen ville starte selvstændig virksomhed ved siden af - sideløbende med arbejdet for dig?

Hvis jeg havde en sådan klausul på en til 20.000 ville jeg nok være mere fleksibel med at gi ok hvis det ikke var noget jeg følte tog alle kræfter eller koncentration

vh John Hannover

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)