Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop - IT/Elektronik - Tips og råd?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Mit navn er Andreas Lagoni, og jeg ønsker med min bror at opstarte en webshop, hvor vi vil sælge diverse ting inden for IT/Elektronik. 

Det vil sige... Noget som, højtalere, høretelefoner og f. eks netkabler osv. Der er mange muligheder. 

Hvis nogle allerede er inde i branchen (Webshop med IT/Elektronik) og vil dele nogle erfaringer / gode råd, ville vi sætte stor pris på det! 

Det kan være alt fra leverandører til tips til webshop, samt problematikken med at have lager i eget hus osv. :) 

Vi er ikke helt vildt langt i processen, men mener dog det er et fornuftig tidspunkt at oprette en tråd herpå! :) 

Tak på forhånd for nogle tips og erfaringer, hvis nogle ved noget. Behøves heller ikke at være præcist inde for denne branche, men mere omkring iværksætteri osv. :) 

- Andreas Lagoni

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 07:18

Hej Andreas

Så lige dit opslag, og ville gerne komme med et par ting til denne.

Det I skal tænke på er, at forbrugere som køber elektronik på internettet, oftest kigger efter den absolut billigste pris, så det er et utrolig svært marked at bevæge sig ind på, hvis ikke man har en idé som kan trumfe konkurrenterne på den ene eller den anden måde - eller i hvert fald få en super god aftale med en leverandør.

I snakker om, at I ikke lige vidste, hvad I skulle gøre med lager osv. Her tænker jeg måske, at I skulle prøve at starte ud med Dropshipping. Dette anvender jeg selv på min webshop www.e-blaek.dk. Altså hvor leverandøren sender varen direkte ud til kunden. Avancen er noget lavere, men til gengæld har I ikke store udgifter fra start af, og kan derfor koncentrere Jer om Jeres webshop og bruge nogle penge på markedsføring i stedet for.

Jeg ved at www.dcs.dk tilbyder dropshipping til deres forhandlere, hvor priser, lagertal og varer opdateres i webshoppen hos forhandleren. Ønsker I at læse mere om Dropshipping, så prøv at google det. Alternativ har jeg skrevet et par ting om, hvad min integration til leverandøren kan, på www.andershelbo.com. 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 07:59

Nu ved jeg ikke om de har erfaring med DCS? Men mht. til elektronik, så synes jeg deres priser er alt for høje. Hvis man bare skal have en minimums avance, så vil man stadig ligge et godt stykke over konkurrenterne på markedet.

Så vidt jeg forstår fra dem, så kører de ikke med rabataftaler. Ved du noget om det? 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 08:13

Hvordan tænker i at skille jer ud fra mængden nu der er så mange af de webshops?

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 08:48

Hvis I vil være billigst med alm. hardware skal I være parat til at sælge med tab. Derudover skal du være opmærksom på at producenterne bliver ved at skifte varenumre som kræver konstant vedligehold eller automatisering af website. Det er lidt ligesom med vaskemaskiner hvor producenterne laver den samme model, men hele tiden udskifter produktnummeret, nok med henblik på at gøre markedet ugennemsigtigt, for at man kan få en hæderlig avance, trods prissammeligningssider.

I kan også sælge hardware fra Kina (egen import) hvor fortjenesten kan være lidt højere, dels fordi at produkterne ikke føres hos de alm. forhandlere, og dels fordi de ikke har it-varenumre og derfor er sammenligning af priser besværliggjort for forbrugerne.

Jeg har en webshop inden for it hardware med omsætning og mangler faktisk en seriøs partner som har noget tid og lidt penge at skyde efter projektet. Kontakt mig hvis det har interesse.

Tilmeldt 15. Mar 15
Skrevet kl. 18:16

Det er her en af vores problemer også ligger. Det er et markedet, som er svær at skabe præference ved. Vi tænker dog at vores webshop skal være MEGET nem at anvende, da vi mener nogle andre webshops har en tendens til hurtigt at blive for indviklede. 

Men ellers vil det blive på prisen, men også på den service vi overvejer at tilbyde. Det kan være kvalitetssikring efter købet, hvor vi måske også kan lave en forbrugerundersøgelse osv. Men det kommer vi senere ind på. 

Tilmeldt 15. Mar 15
Skrevet kl. 18:17

Det svar var mest til R.L :)

Tilmeldt 15. Mar 15
Skrevet kl. 18:19

Anders Helbo.

Vil det betyde hvis vi andvender Dipshipping, at leveringstiden vil blive fordoblet? For det var en af svaghederne vi så ved at varerne skulle gå fra leverandør til kunde... 

Men tusind tak for alles tips og råd. Endelig kom med mere hvis i har noget !! :) 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 07:44

Andreas Lagoni:

Anders Helbo.

Vil det betyde hvis vi andvender Dipshipping, at leveringstiden vil blive fordoblet? For det var en af svaghederne vi så ved at varerne skulle gå fra leverandør til kunde... 

Men tusind tak for alles tips og råd. Endelig kom med mere hvis i har noget !! :) 

Hej Andreas

Leveringstiden bliver ikke længere. Min leverandør har dag-til-dag levering, så hvis en ordre ligges i webshoppen inden kl. 16:00 i hverdagene, så afsendes disse fra lager samme dag, og kunden har varen efterfølgende hverdag. Jeg har endnu ikke oplevet, at der har været forsinkede levering fra min leverandør. Jeg kan ikke huske DCS's leveringsbetingelser, men kunne tænke mig, at de var det samme.

Umiddelbart ser jeg kun dette som en fordel, at det bliver sendt direkte fra leverandøren. Alternativt skulle jeg vente på at varen kom på lager hos leverandøren, hvorefter jeg skulle bestille det hjem, før min kunde kunne bestille det på webshoppen.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 15. Mar 15
Skrevet kl. 10:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja ok. Tak for svaret Anders, vi vil kigge nærmere på det

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)