Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af virksomhed og ikke straks-afskreven inventar?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Nu skal vi lige holde tungen lige i munden. Mit svar gik alene på det momsmæssige. Ikke på at du generelt kan tage et aktivt ud uden betaling efter 5 år. Kun at der ikke skal ske regulering af moms.
helt som jeg ventede. Det var KAH som skrev 5 x 20% = 100 og dermed slut på spørgsmålet om værdi ved udtagning - MEN det er jo kun momsen som man derefter IKKE skal ha med ved privat udtagning.

Selve værdien må ud til markedsværdi som dokumenteres bedst muligt og hvis det var umuligt - så måske med nedskrivning 20% per år - men af løbende slutsum som en slags alternativ. Kan den godkendes mr Whiskey Big Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 23:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forvirringen er at tingene blandes sammen. 20% reglen har intet med den skattemæssige værdi af de udtagne aktiver at gøre, men udelukkende med den moms at gøre, der skal beregnes (og betales) ved udtagelsen.

Den skattemæssige værdi ved udtagelsen skal ansættes til markedsværdi, der f.eks. kan dokumenteres via annoncer fra DBA på lignende udstyr.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10

Henrik Statsaut. revisor:

Forvirringen er at tingene blandes sammen. 20% reglen har intet med den skattemæssige værdi af de udtagne aktiver at gøre, men udelukkende med den moms at gøre, der skal beregnes (og betales) ved udtagelsen.

Den skattemæssige værdi ved udtagelsen skal ansættes til markedsværdi, der f.eks. kan dokumenteres via annoncer fra DBA på lignende udstyr.

Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)