Hej jeg er ved at lukke min enkeltmands fotograf virksomhed da jeg ellers ikke kan få dagpenge mere, har haft dagpenge med selvstændig bibeskæftigelse. Jeg har læst nogle indlæg herinde omkring at sælge udstyr til eget privat brug. 1. Vedr varer som er afskrevet: Jeg er kommet frem til at jeg skal opgøre de ting jeg ønsker at tage ud som er fratrukket moms de seneste 5 år i følge denne side: https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645699 (rubrik 5), disse kan jeg for hvert år op til de 5 nedskrive med 20% pr år og det samlede beløb skal jeg så give mig selv som en faktura + moms. Kan det passe at jeg må pris-sætte en given ting, fx kamera efter hvad det er værd nu for nyt eller på dba og så trække 20% fra for hver år? 2. Jeg har for ca. 10.000 inventar som ikke er afskrevet fuldt ud, da det var et meget dyrt kamera i sin tid og kun kunne afskrives med 25% pr. år, hvordan med dette ift privat brug? Det går for 2500 på dba nu har jeg set. går det bare ind som minus på mit regnskab i sidste ende eller skal jeg også regne dette med som taget ud til privat brug? Mange tak, jeg håber i kan hjælpe mig =) |
Anyone =)?