Hej Først og fremmest en stor tak til Martin for dette forum. Vi har tidligere talt sammen i forbindelse med en forhandlermulighed vedr. supportfighter.
Jeg har dog valgt at fokusere på min konsulentvirksomhed og outsourcing af e-service i stedet og vil høre jeres mening om, hvorvidt det er områder, som kan være interessant.
Konsulentvirksomheden
Jeg har igennem et par år studeret emnet "online kundeservice" og set, hvorledes udenlandske og danske virksomheder praktiserer denne "kunstart".
Menneskelig kontakt kan aldrig helt undgås i forbindelse med internettet.
Konklusion
Det er mit indtryk, at mange virksomheder enten har en dårlig online kundeservice eller en rigtig god, men som derimod koster dem uforholdsmæssigt meget for at opretholde et sådanne niveau.
Og så er der selvfølgelig dem, som har fundet den rigtige balance.
Martin vil nok give mig ret i, at mange virksomheder stadig ikke er helt med "på moden", hvad angår de teknologiske muligheder. Efterhånden som de teknologiske muligheder vinder indpas, mangler de selvsamme virksomheder at se strategisk på selve området "online kundeservice".
"Hvorfor håndtere 20000 emails med den rette teknologi, hvis man kan reducere antallet med den rette strategi"
Nogle af de spørgsmål, som jeg forsøger at besvare er følgende:
Salgsperspektiv
- Hvordan differentierer man sit online serviceniveau og - udbud baseret på den besøgendes købspotentiale, så man sikrer at ressourcerne anvendes mest hensigtsmæssigt?
- Hvordan skaber vi en salgsfremmende dialog med den besøgende over internettet?
- Hvordan øger vi mersalget via dialogen?
Supportperspektiv
- Hvordan undgår virksomheden at modtage online henvendelser fra kunder, som allerede er besvaret på hjemmesiden.
- Hvordan sikrer vi at henvendelsen indeholder alle nødvendige informationer med henblik på, at reducere antallet af e-mails som teknisk support, skal sende ud for at rekvirere yderligere information.
- Hvordan kvalitetssikrer den kundeserviceansvarlige de udgående emails fra teknisk support.
Dette var blot et af de mange spørgsmål, som jeg gerne vil besvare for virksomhederne.
Tak fordi i nåede til bunden af indlægget
Hvad er jeres vurdering af konceptet, vil virksomhederne i Danmark kunne drage nytte af sådan en viden.
E-service callcenter
I selv samme moment, har jeg startet et lille e-service callcenter op, som hjælper mindre virksomheder med at varetage den online kundeservice på hjemmesiden via e-mail og live support.
Mange mindre virksomheder bruger værdifuld tid til at besvare online forespørgsler, som kunne være brugt til salgsfremmende aktiviteter i stedet.
Ideen er, at vi besvarer de fleste spørgsmål for virksomheden, så virksomhedsejeren kan koncentrere sig om kerneforretningen.
Hvad er jeres vurdering af dette?
Tak for jeres tålmodighed. Jeg ser frem til at høre fra jer
Dbh
Martin
|
Det er et spændende område at sætte fokus på, og tror der er mange der vil finde det spændende. Er slet ikke i tvivl om at der er et marked for din virksomhed!
Det er dog ret svært at kommentere yderligere det du skriver, da det jo er åbenlyse plus-sætninger alle sammen, som ingen kan være ueninge i.
Tror du skal beskrive metoden lidt mere - hvad er det egentlig du gør, som optimerer de ting du beskriver? Hvordan gør du det? Eksempler?
...ellers er det noget svært at give noget feedback på. 
