Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af selskabsform

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Da jeg inden for den nærmeste fremtid har planer om at starte en webshop op, har jeg kigget lidt på hvilken selskabsform det vil være den bedste for mig. 
Jeg er kommet frem til at jeg gerne vil starte med et (PMV) Personligt ejet mindre virksomhed. Mine planer var ikke at momsregistre mig fra starten af, da jeg er meget i tvivi omkring omsætningens størrelse. 
Men så ser jeg pludselig at ved denne virksomhedsform må man ikke importere eller eksportere (er det rigtigt forstået?) - og da min plan var at importere noget fra England kan denne selskabsform vel godt udelukkes?

Skal jeg så "bare" vælge enkeltmandsvirksomhed istedet, og lade mig momsregistrere lige fra starten?
Det skal siges at jeg har planer om at købe mine varer fra en privat. 

Mvh

Tobias 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:52

Det er korrekt at import og eksport kræver du import og eksportregistreres og det kan man ikke i en PMV. Jeg mener dog ikke det kræves hvis det er inden for EU.

I stedet for en PMV kan du stifte en enkeltmandsvirksomhed. Husk du kan sagtens stifte en enkeltmandsvirksomhed uden at momsregistrere dig, hvis du kun skal registreres for import og eksport. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 16. Jul 14
Skrevet kl. 22:07

Så kan jeg godt vælge "Min virksomhed vil have lønsumsafgiftspligtig eller anden aktivitet" under enkeltmandsvirksomhed?
Jeg køber jo fra en privat, så der er vel ikke moms på varerne? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17

Nej - lønsum eller moms afhænger af aktiviteten og det du vil er sælge - handle og det er momspligtig aktivitet og du SKAL momsregistrere dig så snart du kan forvente at ramme 50.000 kr i omsætning på 12 mdr  f.eks. når du rammer 3.600 kr per måned og ser det stige - ellers kan du få moms på alt du har solgt uden moms + bod  - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Dette gælder uanset du køber fra private uden moms men du kan så bruge brugtmomsordningen for kun at ha moms på salget af din fortjeneste http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jul 14
Skrevet kl. 22:42

Det vil sige at selvom jeg køber fra en privat i England, så indeholder prisen som hovedregel allerede moms? 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 22:48

Der er også en ny iværksætterselskabsform man kan stifte :)
Tag da kontakt til væksthuset der kan yde gratis rådgivning :) Det koster kun din tid :)
http://startvaekst.dk/vhhr.dk 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:51

Nej hvis du køber fra private indeholder den pris ikke moms, fordi private er ikke momsregistreret. Men du skal selvfølgelig lægge moms i salgsprisen hvis du sælger varen igen, såfremt du er momsregistreret. Det behøver du dog ikke være hvis du ikke forventer at omsætte for mere end 50.000 kr. i løbet af 12 måneder. Men som John siger: husk at momsregistrere dig allerede når du forventer at gøre det. Hellere momsregistrere sig for tidlig end for sent.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:53

Mht. iværksætterselskabsformen tænker jeg ikke at det er en god ide, hvis du forventer at omsætte så lidt. Der er mere administrationsudgifter og større regnskabspligt forbundet med selskaber end med personlige virksomheder. Herudover vil noget af dit overskud ikke kunne udbetales i et IVS, da der er obligatorisk opsparing i et iVS indtil kapitalen bliver 50000 kr.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)