Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero, kreditnota 2015 på bilag 2014

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sad i dag og skulle lave en kreditnota på en faktura udsendt i 2014.

Jeg vælger fakturaen og trykker opret kredit nota men nu bliver Dinero muggen og fortæller at bilaget skal ligge inde for det aktive regnskabsår.

Jeg har oprettet 2015 og det er i brug men skal jeg så lave en ny kreditnota "manuelt" i 2015 og hvis ja, hvordan får jeg den så til at henvise til den gamle faktura?

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 43
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

DennisW:

Hej,

Jeg sad i dag og skulle lave en kreditnota på en faktura udsendt i 2014.

Jeg vælger fakturaen og trykker opret kredit nota men nu bliver Dinero muggen og fortæller at bilaget skal ligge inde for det aktive regnskabsår.

Jeg har oprettet 2015 og det er i brug men skal jeg så lave en ny kreditnota "manuelt" i 2015 og hvis ja, hvordan får jeg den så til at henvise til den gamle faktura?

Hej DennisW

Jeg synes du skal oprette kreditnotaen med dato 31.12.2014, da vi lige er kommet ind i det nye år. Det er ikke muligt at tilknytte en faktura fra tidligere år og du skal derfor alligevel ind og lave en postering i 2014, så fakturaen ikke står som tilgodehavende. Grunden til Dinero fortæller dig at at du ikke kan lave denne kreditnota er at den automatisk vælger dags dato som jo er i det nye år. 

Håber dette var behjælpeligt ellers er du mere end velkommen til at skrive til support@dinero.dk

De bedste hilsner 

Jacqueline 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacqueline Libak Kastrup:
eg synes du skal oprette kreditnotaen med dato 31.12.2014, da vi lige er kommet ind i det nye år. Det er ikke muligt at tilknytte en faktura fra tidligere år og du skal derfor alligevel ind og lave en postering i 2014, så fakturaen ikke står som tilgodehavende. Grunden til Dinero fortæller dig at at du ikke kan lave denne kreditnota er at den automatisk vælger dags dato som jo er i det nye år. 
det synes jeg - modsat alle dine andre svar - er et tvivlsomt svar

Det er sikkert ikke noget skat og moms råber opdager, men en kreditnota der tilhører 2015 skal man ikke - af program hensyn være tvunget til - ulovligt - at tilbagedatere til 2014 bare for at tilfredstille et program der ikke kan finde ud af det helt ærligt

Kom hellere med anvisning til hvordan man laver kreditnota i 2015 til en 2014 faktura - uden at skulle tilbagedateret - uanset vi er kort inde i det nye år, eller kommer længere frem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Her vil jeg give John ret, det burde ikke være nødvendigt at skulle fifle med datoer.

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jacqueline Libak Kastrup:
eg synes du skal oprette kreditnotaen med dato 31.12.2014, da vi lige er kommet ind i det nye år. Det er ikke muligt at tilknytte en faktura fra tidligere år og du skal derfor alligevel ind og lave en postering i 2014, så fakturaen ikke står som tilgodehavende. Grunden til Dinero fortæller dig at at du ikke kan lave denne kreditnota er at den automatisk vælger dags dato som jo er i det nye år. 
det synes jeg - modsat alle dine andre svar - er et tvivlsomt svar

Det er sikkert ikke noget skat og moms råber opdager, men en kreditnota der tilhører 2015 skal man ikke - af program hensyn være tvunget til - ulovligt - at tilbagedatere til 2014 bare for at tilfredstille et program der ikke kan finde ud af det helt ærligt

Kom hellere med anvisning til hvordan man laver kreditnota i 2015 til en 2014 faktura - uden at skulle tilbagedateret - uanset vi er kort inde i det nye år, eller kommer længere frem

vh John Hannover

Hej Cookie.

Jeg ville personligt oprette kreditnotaen i 2014, da det giver mindre besvær. Men det er korrekt, at det ikke er helt efter bogen :).

Men brugeren er kan sagtens lave kreditnotaen i 2015, men det kræver en del mere arbejde:

1. Opret en kreditnota i 2015 (du ikke kan genbruge fakturaen som hvis det var i 2014, det er på ønskelisten). Dvs. salg -> ny kreditnota -> udfyld den som den oprindelige faktura.

2. Udlign oprindelig faktura i 2014 via kassekladden mellem debitorer (vælg bilaget) og omsætningen. Dvs. regnskab -> kassekladde -> opret en posting 31/12-2014. Tekst "Kreditering af faktura i korrekt regnskabsår" + vælg bilaget i bilag. indtast beløb i minus. Modkonto omsætningen (eller der hvor den hører til). Bogfør linjen

3. I 2015 skal du lave en ny postering i kassekladden for at få udlignet den nye kreditnota. Dvs. regnskab -> kassekladde -> opret en posting den dato kreditnotaen er. Tekst "Udligning af kreditnota" + vælg bilaget i bilag på kreditnotaen. indtast beløb i plus. Modkonto omsætningen (eller der hvor den hører til). Bogfør linjen.

Om cirka 14 dages tid bliver det muligt at lave en kreditnota i 2015 vedrørende 2014. Men der skal stadig laves en postering manuelt i 2014 og 2015 således at resultatet bliver korrekt (med henblik på 2014 hvor indtægten ville være for høj uden disse posteringer).

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Theilsø Madsen:
Jeg ville personligt oprette kreditnotaen i 2014, da det giver mindre besvær. Men det er korrekt, at det ikke er helt efter bogen :).
det forstår jeg - men det er jo så fordi regnskabsprogrammet lige på det punkt mangler lidt at man tvinges til at gå mod "loven"

Jeg ville nok heller ikke stå på hovedet for en kredit nota 2/1-2015 på 200 kr - men der vil jo kunne komme kreditnotaer på 130.000 kr i februar for nu at tegne det firkantet - og der duer det jo absolut ikke andet, end at skulle køre tydeligvis den lange vej - momsen alene ville givet stejle ved en kontrol hvis man tilbagedaterede kreditnotaer på den måde, og ens kunder jo også få besvær - men nu at skulle til at bogføre moms om igen for 2014

Nok et punkt som kan være godt at ha på to do listen Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Rasmus Theilsø Madsen:
Jeg ville personligt oprette kreditnotaen i 2014, da det giver mindre besvær. Men det er korrekt, at det ikke er helt efter bogen :).
det forstår jeg - men det er jo så fordi regnskabsprogrammet lige på det punkt mangler lidt at man tvinges til at gå mod "loven"

Jeg ville nok heller ikke stå på hovedet for en kredit nota 2/1-2015 på 200 kr - men der vil jo kunne komme kreditnotaer på 130.000 kr i februar for nu at tegne det firkantet - og der duer det jo absolut ikke andet, end at skulle køre tydeligvis den lange vej - momsen alene ville givet stejle ved en kontrol hvis man tilbagedaterede kreditnotaer på den måde, og ens kunder jo også få besvær - men nu at skulle til at bogføre moms om igen for 2014

Nok et punkt som kan være godt at ha på to do listen Smile

Hej John.

Fuldstændig enig :)

Når vi opdatere næste gang er det muligt at koble fakturaen og kreditnotaen sammen som brugeren gerne vil.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Theilsø Madsen:

Om cirka 14 dages tid bliver det muligt at lave en kreditnota i 2015 vedrørende 2014. Men der skal stadig laves en postering manuelt i 2014 og 2015 således at resultatet bliver korrekt (med henblik på 2014 hvor indtægten ville være for høj uden disse posteringer).

De bedste hilsner

Rasmus

Hej Rasmus.

Jeg sidder med samme problem nu, med en faktura fra 2014 og en kreditnota i 2015. Denne opdatering der skulle gøre det muligt, er den lige på trapperne ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber Rasmus kigger med, da jeg stadig har et problem med et bilag fra 2014.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)