Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rod i bilagsnumre ved årsskiftet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I 2014 var jeg nået til bilag 560 og nu i 2015 da jeg skal til at bogføre min næste faktura, så fastholder Dinero, at næste bilagsnummer i rækken er 236. Er det ikke noget rod, eller er det normalt ved årsskiftet ?

Bør bilagsnumrene starte forfra ved 0, efter et årsskifte, eller fortsætter man bare rækkefølgen ? Jeg har iøvrigt valgt at fortsætte min faktura rækkefølge hvor den slap, så den ikke starter forfra fra 0.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32

ud over 236 da lyder som et sjovt tilfældigt valg, så må du starte forfra for det nye år med 0 eller med 1000 eller 201501 eller hvad du vil. Underligt valg fra Dinero som burde ha en forklaring synes jeg - Kan det skyldes manglende afslutning af 2014 som regnskabsår? (forklarer det jo heller ikke ud fra du var oppe i 5xx bilag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 08:13

Nummeret er måske ikke helt tilfældig da min sidste faktura har nr 235 og i bilag er jeg oppe på 560, for år 2014. 

Tvinger jeg Dinero til at vælge 561 som næste bilag, så få det efterfølgende bilag 236, som jeg skal igen skal tvinge til at hedde 562, osv. 

Når du siger starte forfra med 0, mener du så bilags rækkefølgen eller faktura rækkefølgen ? Jeg har valgt at fortsætte 2015 med at næste faktura skal hedde 236.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 08:29

Nu fandt jeg løsningen på problemet :)

Da min sidste faktura i 2014 var 235, så vælger Dinero automatisk at både bilag og faktura skal starte ved nr 236. Begge numre kan man selv justere ved årsskiftet, hvilket jeg havde overset. Jeg har nu slettet det ene bilag jeg har i 2015, og startet forfra fra 0 med bilag, og det virker.

- Kim -

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:41

Det er meget normalt man kan manuelt styre sine nummerserier. Men godt du fandt det :)

John mente i øvrigt begge nummerserier. Du må til enhver tid ændre dit bilagsnummerserie til det du ønsker - så længe du selv har styr på dem, og kan dokumentere det du skal overfor skat.

Her i starten af et nyt år, så er der mange der vælger at faktura nummerserien skal nulstilles. Mange større virksomheder kører fx 2014xxxx som serie, og så 1/1-2015 ville man aktivere en ny faktura-nummerserie der hedder 2015xxxx. 

Men en faktura nummerserie kan altid nulstilles og/eller ændres i et ERP system, uden du behøver ændre den interne nummerserie. Det er op til en selv hvordan man vil styre det. Så længe der ER styr på det :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06

KS71:
Da min sidste faktura i 2014 var 235, så vælger Dinero automatisk at både bilag og faktura skal starte ved nr 236. Begge numre kan man selv justere ved årsskiftet, hvilket jeg havde overset. Jeg har nu slettet det ene bilag jeg har i 2015, og startet forfra fra 0 med bilag, og det virker.

Ok - en lidt sjov løsning at lade bilag starte ved samme nr som din sidste faktura sidste år og ikke i det mindste med det nummer bilag der var næste efter 2014 af slut og samme med faktura - men det har ikke betyding, for du må starte som du vil i et nyt år - Dog er 235 da et sjovt start sted for bilag, når du måske sluttede sidste år med bilag 688

Du kan manuelt starte med det nummer du vil mig bekendt - kalde første faktura f.eks. 201501 (eller 2015100) for at skjule antal fakturaer i året for kunder (hvis det er et behov) - eller starte med nr 1 - og samme med bilag. Bare du så holder serien året ud er alt ok

god tråd for nu ved andre, at de lige skal sætte bilag 0 første gang de bogfører dinero i 2015 hvis de vil starte forfra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)