Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig regnskab lille hotel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige ved at rive håret af mig selv. Håber i kan hjælpe 

jeg skal have en revisor til at hjælpe mig men vil gerne have styr på en masse før og selv lave regnskabet i et program. 

Jeg har åbnet et lille bed and brakfast sted. 

Og har nu tjent 8600 kr 

jeg har. Købt sengetøj for 990 kr 

+ lidt andet reklamer osv. 

kan jeg trække hele beløbet fra eller er det kun moms jeg fatter det slet ikke nogen der kan skære det ud i pap for mig :0) og hvor finder jeg en billig god revisor som ikke fra narre mig en masse penge ;0) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53

Find en online bogfører her www.agera.dk eller se om ikke en melder sig - det er små beløb og du skal ikke ha en egentlig revisor.

Du har tjent 8600 ind og har udgifter for sengetøj til 990 + lidt reklame.

Hvis du ikke er momsregistreret så er det let så er det 8600 minus de 990 og lidt til reklame og evt andre omkostninger - som er dit overskud som du opgiver i udvidet selvangivelse rubrik 211 eller til nød i alm i rubrik 15

Hvis du er momsregistreret - så er det alle beløb UDEN moms som indtægt minus udgift - som du også opgiver i udvidet selvangivelse rubrik 211 og så skal al købs moms som frem går af dine køb være minus moms - købsmoms  - og al salgsmoms af dit salg være salgsmoms(plus) og de skal opgives til moms og har ikke med dit overskud at gøre

Find en regnskabstype i dit område - de findes uden at være voldsomt dyre - online - for dit lille projekt hvis du er i tvivl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 00:28

Du behøver sådan set ingen revisor til at lave dit beskedne regnskab.

Jeg synes dog ikke dine fradrag lyder af meget. Tænker bed and breakfat må vel have andre omkostninger end udgifter til sengetøj og lidt reklamer? Husk at få alle fradrag udnyttet så du ikke snyder dig selv, det ville være ærgerligt.

Er du momsregistreret?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 00:28

Som John skriver det.

Find en bogfører der kan hjælpe dig.

Han/hun kan sagtens ordne alt regnskab for dig. Du kan dog også sætter dig sammen med personen og få tingene fra bunden og skåret ud, så du i fremtiden selv kan ordne regnskabet hvis du ikke gider at smide penge efter en revisor eller bogfører.

Hav en god aften.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 30. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:35

Mange tak, jeg kommer til at tjene mere og når man han en (hotel virksomhed ) som skat kalder det. siger skat man skal have betale moms fra start. Også hvis man tjærer under 50.000kr om året Detsvære ellers var det nemt nok ;0)

Men forstå bare ikke at når jeg har trukket moms af de 990 kr så kan jeg ikke trækker mere af de penge fra. så kan det jo næsten ikke betale sig der kommer til at komme mange udgifter el vand osv. da vi er ved at lave flere værelser.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:39

Hej Sarah.

Hvis Skat siger, du skal være momsregistreret, så er det bare om at få det gjort, og så "leve" (=kalkulere) med det. Momsen er så ikke dine penge, men penge, som du opkræver på statens vegne. Du må lave dig et budget UDEN moms, hvilket kan være svært at vænne sig til, for du skal jo konkurrere på prisen MED moms (idet jeg går ud fra, at det er private kunder, du satser på).

Det er en god idé at få et godt forhold til en bogholder (eller revisor) med det relativt lille regnskab, du har i år. Som andre også skriver her, er det jo også tænkeligt, at du har flere udgifter, f.eks. lys, vand, forholdsmæssig husleje, tlf., forsikring osv. osv., som kan sættes på udgiftssiden. Men få budgettet på plads først og se, om det overhovedet er en god forretning, som er din indsats værd.

Held og lykke med det - og godt nytår!

Tilmeldt 2. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:40

Jeg ville lave regnskabet selv.

Når du skriver tjent er det så inkl. moms eller ekskl. moms?

Nu forudsætter jeg at alle tal er inkl. moms.

Dit momsregnskab vil så se således ud:

Udgående moms (salgsmoms): 1.720

Indgående moms (købsmoms):198

Moms der skal afregnes 1.522 kr.

Regnskab skal se således ud:

Omsætning: 6.880 kr.

Omkostninger: 792 kr.

Overskud som skal selvangives: 6.088 kr.

Håber det hjælper lidt.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:50

kimchr0:

Jeg ville lave regnskabet selv.

Når du skriver tjent er det så inkl. moms eller ekskl. moms?

Momsen er aldrig tjent, hvis man er momsregistreret - tjent er i det hele taget tvetydigt. Køber man æbler for 200 kr. og sælger dem for 300 kr., har man så tjent 300 kr., eller har man tjent 100 kr.? De 300 kr. er omsat. De 100 kr. er overskud.

Som jeg skriver, er der vel også udgifter til telefon, PC, indretning osv., og så er overskuddet ikke ligeså stort. Jeg vil stadig anbefale en bogholder - han/hun kan rigeligt betale sig i forhold til det regnskab, du selv ville lave, og ville give 'grobund' for, hvilke udgifter, der skal holdes regnskab med i næste regnskabsår, 2015.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)