Er lige ved at rive håret af mig selv. Håber i kan hjælpe jeg skal have en revisor til at hjælpe mig men vil gerne have styr på en masse før og selv lave regnskabet i et program. Jeg har åbnet et lille bed and brakfast sted. Og har nu tjent 8600 kr jeg har. Købt sengetøj for 990 kr + lidt andet reklamer osv. kan jeg trække hele beløbet fra eller er det kun moms jeg fatter det slet ikke nogen der kan skære det ud i pap for mig :0) og hvor finder jeg en billig god revisor som ikke fra narre mig en masse penge ;0) |
Find en online bogfører her www.agera.dk eller se om ikke en melder sig - det er små beløb og du skal ikke ha en egentlig revisor.
Du har tjent 8600 ind og har udgifter for sengetøj til 990 + lidt reklame.
Hvis du ikke er momsregistreret så er det let så er det 8600 minus de 990 og lidt til reklame og evt andre omkostninger - som er dit overskud som du opgiver i udvidet selvangivelse rubrik 211 eller til nød i alm i rubrik 15
Hvis du er momsregistreret - så er det alle beløb UDEN moms som indtægt minus udgift - som du også opgiver i udvidet selvangivelse rubrik 211 og så skal al købs moms som frem går af dine køb være minus moms - købsmoms - og al salgsmoms af dit salg være salgsmoms(plus) og de skal opgives til moms og har ikke med dit overskud at gøre
Find en regnskabstype i dit område - de findes uden at være voldsomt dyre - online - for dit lille projekt hvis du er i tvivl
vh John H