Jeg vil gerne starte en Webshop. Der er tale om hobbyvirkomhed som ikke er momsregistreret.
Jeg vil dog meget gerne have en kortbetalingsløsning, for at gøre ordreafgivelsen nemmere og mere brugervenligt. Dette er muligt via paypal, hvis man opretter en erhvervskonto. I den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål:
1. Kan jeg oprette en erhvervskonto på paypal, uden at være momsregistreret og have CVR-nummer ?
2. Er der særlige problematikker som i mener jeg skal være opmærksom på, ved brugen af paypal som betalingsløsning ?
2. De trækker nok ca 3% + 3kr tror jeg nok det var, efter hvert køb, men det går jo nok. Det er nok mere at kunderne skal oprette en bruger hos paypal, før de kan betale, og gør at kunderne falder fra. Det er ikke fordi at de har det bedste rygte ind på trustpilot.
Som hobbyvirksomhed, er det ellers en god ide at starte ud med paypal, synes jeg, da du slipper for de månedlige udgifter.
Og så kan det godt være jeg læser eliash's svar forkert, men dine kunderne kan godt betale via PayPal uden at ha en PayPal-profil, da det er muligt at betale med kort over PayPal, du kan læse mere her: https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/standard
Hej, da jeg skulle have fat i en billig kortbetalingsløsning for et halvt år siden, ville jeg også implementere Paypal på min side, og efter at have brugt alt for lang tid på at forsøge at få det til at virke med kortbetaling uden login, fik jeg besked fra deres support om at muligheden for at tage kortbetaling uden Paypal login var udfaset, på trods af at der stod stolpe op og stolpe ned i deres dokumentation at det sagtens kunne lade sig gøre..
Så jeg vil råde dig til lige at undersøge Paypal til bunds, evt. kontakte dem inden u spilder alt for megen tid på at forsøge at få det til at virke, Paypal er fint som en mulighed men dur ikke som eneste kortbetalingsmulighed!
Der er også Stripe, Paymill, Braintree, Yourpay og sikkert mange flere!
Og man kan være helt sikker på at potentielle kunder der ikke har Paypal-konto for 80-90% vedkommende bare dropper det når de finder ud af at man skal oprettes og alt muligt! :-)
Jeg tænker at på trods af høje gebyrer, var det en god ide da jeg jo så kun skal betale pr transaktion, og ikke nødvendigvis i dyre domme for en webshop.
Jeg har tænkt mig at bruge tictail til hjemmesiden, hvor det skulle være nemt at knytte paypal.
Som sagt var jeg i samme situation for et halvt år siden og skulle vælge og implementere betalingsløsning, jeg brugte lang tid på at rode med Paypal, og kunne ikke få det til at virke uden at man skulle oprette sig lige gyldig hvad jeg gjorde, selvom der jo stod i deres dokumentation at det var muligt, fik dette svar fra deres kundeservice:
"Tak for din henvendelse opsætningen af din betalingsløsning. Jeg kan forstå, at nogle af dine kunder ikke bliver givet muligheden for at betale uden brug af PayPal-konti.
Når der betales uden PayPal-konto laves der en gæstebetaling. PayPal er gradvist begyndt af udfase gæstebetalinger. Derfor vil nogle af dine kunder ikke få givet muligheden for at lave en gæstebetaling. Du vil ikke kunne få indflydelse på hvem og hvordan gæstebetalingsmuligheden bliver givet.
Efter længere undersøgelser og tests kunne PayPal bekræfte at det vil i længden være fordelagtigt for både PayPal og sælger, at anmode købere om at oprette en PayPal-konto.
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen."
Det er selvfølgelig muligt at de har ændret politik (mailen er fra juli) til igen at tage imod kortbetalinger uden Paypal login, eller jeg har haft fat i en uheldig servicemedarbejder, men henvend dig til dem og spørg direkte inden du bruger for meget tid på det! Hvis det kun fungerer med Paypal brugere er det ikke tilstrækkeligt som eneste mulighed!
Hvis du bruger Wordpress plus Woocommerce som shop system, kan du oprette flere betalings muligheder:
Du Kan oprette:
Direkte bankoverførsel:
Betal direkte til vores Netbank konto med Dankort og andre Kreditkort. Benyt venligst dit ordre ID som betalings reference. Din ordre vil blive sendt, når betalingen er godkendt på vores konto.
John:
Vil det sige at, laver man en webshop med salget af sine fremstillede varer (her læderhåndværk), men omsætter for under 50.000, så vil man ikke længere kunne kalde det for hobbyvirksomhed, og vil så skulle have cvr og momsregistreres ? (Spørger da jeg er lidt usikker, og helst ikke vil lave fejl på det område)