Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slikbutik i et shopping center? Hjælp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej søde Aminoer,

Jeg går og overvejer, om jeg skal åbne en eksklusiv slukbutik.
Ideen går på at lave en super lækker og flot slikbutik i et shopping center i København.
Er bare i tvivl om det er en god ide. 

Synes der er chokolade/isbutikker, og nu også en masser frozen youghurt butikker,
MEN ikke decideret slikbutikker.

Nogle der kan give gode råd om det? Er det overhovedet en gode ide at starte en slikbutik?
Også i et shopping center?

Venter spændt på en masse gode råd

Tak!  

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 08:14

Hej,

Det kan fint være en god idé. Det kommer helt an på markedet i og omkring shopping centeret.

Jeg ved i hvert fald at her i Aalborg, er de åbnet på stribe det sidste års tid.

Læg en god plan og undersøg markedet. Ligger der konkurrenter i nærheden? Hvor stort er det potentielle marked? Osv. osv.

Mvh
Anders

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:39

Hej. Jeg syntes ikke det er nogen dårlig ide. Men mener også at det er vigtigt du har et super skarpt koncept!! du kan tage et kig på den nye slikbutik i odense, som ligger på banegården. den hedder vist namnam :) 

Tøj til mænd - Bruuns Bazaar & John Henric

Tilmeldt 1. May 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:53

Overvej om det er "nødvendigt" at have forretningen i et shoppingcenter kontra en gade hvor der også kommer mange mennesker!

Undersøg priserne for lokalerne de forskellige steder og stil dig ved de lokationer du kunne tænke dig feks fra kl. 09-10 og kl 15-16 og se hvor mange mennesker der kommer forbi. Evt. få hjælp fra en du kender, der kunne stå ved den/de andre lokationer, så tallene viser den samme dag på samme tidspunkt!

Held og lykke :-)

Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:11

Tak for alle indlæg
Det er helt klart noget jeg vil overveje.

Jeg er bare i tvivl om shoppingcentrenes åbningstider, kan have en negativ
indflydelse, da man jo er lidt begrænset mht det?

Det positive er vel, at der er folk.. Så det bare om at hevet dem ind i butikken? :) 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 19:22

Har du regnet på, hvor meget slik du skal sælge pr. kunde i shoppingcentret for, at du tjener penge?

Her i Randers sælger Kvickly (som ligger i Randers Storcenter) slik til 5,95 kr. pr. 100g. - fjerner du momsen, er du nede på 4,76 kr. Så skal der betales sukkerafgift på 2-2½ kr. pr. 100 g. og du har kun 2,22-2,76 kr. tilbage til indkøb af slik, husleje, løn mv.

Ligger der en biograf i centeret (som fx i Århus), kan du sælge til alle dem, som skal i biografen og derved hente lidt mere salg.

Jeg kender slet ikke noget til "slik branchen", men med de priser synes jeg næsten det virker umuligt, at drive en fornuftig forretning.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:34

Du har efter min mening nogle strategiske overvejelser at gøre dig. Det er mange år siden jeg var i den branche men alligevel:

- Shoppingcentre har oftest dyre m2-priser. Din akilleshæl vil altid være dækningsbidrag per m2 (de dyre m2).
- Slik har en lav pris og høj punktafgift. Så der skal rykkes nogle kilo før du har noget DB at betale regninger med.
- Slik er oftest impulskøb. Det er oftest ikke noget man beslutter på forhånd at købe, andet end hvis "fredagsslik" er noget man dyrker i din by (?). Så det kan være smart med meget trafik forbi din biks. Regn ikke med folk kører efter dig.
- Slik er en standardvare. En laber larve er en laber larve. Hvis folk kommer ind per impuls, fordi de alligevel er ude og købe vinterstøvler eller LEGO, så spiller det mindre rolle at din butik er "eksklusiv" - modsat hvis du sælger noget som er unikt. Som ham lakridsmageren fra Bornholm, eller hel speciel chokolade, eller noget helt tredje.
- Standardvarer bliver oftest ofre for prispres. Pas på at du ramler ned i et marked som har et "ræs mod bunden" m.h.t. prisen.
- Handel med slik og impulsvarer er ENORMT responsivt. Forstået på den måde at du kan se effekten af dine udstillinger og idéer faktisk næsten øjeblikkeligt. Jeg selv forsøgte mig dengang (på min tankstation) at sælge f.eks. Ritter Sport på adskillige forskellige måder. Den samme vare kunne svinge +/-50% i salg (til samme pris) alt afhængig af hvordan jeg præsenterede produktet. Super spændende at lege med. 
- Dine konkurrenter driver ofte deres forretning baseret på snyd. Jeg har for nylig regnet på slikforretning for en iværksætter, og min konklusion er at mange af aktørerne i markedet importerer slik udenom SKAT. Ellers kunne de ikke overleve på de priser de tager pr. 100g. Så der kører nok en del varevogne over grænsen og køber "sort" slik.

Mvh 

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28

Der er allerede en række gode svar på dette indlæg, men vil lige give mit besyv med. Det handler helt klart om trafik og synlighed for dig - her vil butikslokaler i et center givetvis være en god investering, da det sikrer høj gennemstrømning af mennesker, der allerede er i 'shoppe-mode' og derfor også klar til at købe slik og lignende. Hvis impulskøb er en stor del af avancen indenfor denne vare er det også virkelig vigtigt at tænke over synligheden af din forretning, så du sikrer dig de bedste muligheder for at lokke folk indenfor. Undgå butikker, der er gemt væk i hjørner eller sidegange og tag heller ikke lange lokaler med minimal butiksfacade.

Vi arbejder til dagligt med udlejning af erhvervslokaler og har netop samlet op på række guides til, hvordan du finder de bedste butikslokaler - håber det kan hjælpe i overvejelserne.

Mvh.

Camilla

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)