Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic fordobler prisen - Nyt regnskabsprogram?

Side 7 ud af 8 (77 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke være mere enig vi valgt Dynnaccount pga den lave pris og stort set samme funktioner som E-conomic. Vi kommer til ligge mere end 2000 bilag op online og vi er super glade for deres system så Yesfor dem  :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 09:05

Manual:

Vi er glade for dit valg faldt på Dynaccount :)

Vi har selvfølgelig heller ingen begrænsninger hverken på antal posteringer eller andet som påvirker prisen. Abonnementsprisen på 129kr er fast og alle moduler er inkluderet

http://www.dynaccount.com/da/

Ud over det er vi i gang med at udvikle en ny brugerflade, som optimerer det papirløse regnskab (upload af bilag), så arbejdsflowet kommer til at gå hurtigere når du uploader dine digitale bilag til regnskabet. Den ny brugerflade kommer i 2015

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Skrevet kl. 10:10

Vi vil gerne give 50% rabat på første abonnementsperiode (op til 12 måneder) til alle dem som vælger at skifte til Dynaccount senest 31/12-2014 :)

Skriv en mail til support@dynaccount.com med teksten "AMINO RABAT" i emnefeltet. Vi hjælper også med at overføre alle dine regnskabsdata til Dynaccount, så du ikke skal bruge så meget tid på det selv :)

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:37
Hej Martin

Vil det sige, at der bliver adgang for revisorer fra 2015?

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt
(som ikke ved om jeg bliver ramt af prisstigning)
Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:38

Martin Thorborg:
Hvis jeg var dem, ville jeg opgive det og koncentrere mig om de mellemstore virksomheder og så få noget succes i udlandet.
E-conomic er ikke et alternativ for mange virksomheder i lande med f.eks pund eller euro da de har en 2-decimal begrænsning på fakturalinjer. Især virksomheder med lave stykpriser vil ikke kunne bruge det da tabet på afrundingen bliver stor på 3-decimal når der sælges 10.000+ styk. I euro. Og det går helt galt ved 100.000+ styk.

De fleste seriøse internationale regnskabsprogrammer kan kører med 4 decimaler.

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:09

C5 2015 er blevet vanvittig dyr efter den gamle C5 er forsvundet, og der er reelt ikke andre alternativer end economic. Det benytter de sig så af, og economic er stadig meget billig i forhold til andre økonomisystemer med samme features.

Ja Martin, jeg ved godt du synes Dinero er god, men den har den mega store svaghed at den ikke kan bruges til andre end små mikrovirksomheder, der kan leve med jeres standard kontoplan. Det er der ikke mange små virksomheder, der kan i det virkelige liv.

Mvh Maria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29

Der er ting med Dinero der ikke gør den optimal for store eller webshops - men det er da ikke et problem at tilføre alle de ekstra konti man vil - men præcis den momskode man vil 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Carsten Overgaard Skrevet kl. 08:25

Jeg har længe tænkt på hvordan Microsoft måtte svare når de nu med tilbagetrækningen af den klassiske C5 havde åbnet en ladeport ind til deres kunder for E-economics.

Faktum er at jeg som C5 konsulent faktisk ikke havde nogle argumenter for at sende en af mine klienters C5 ind i skyen da det vil være at forære al indtjening til et hosting center, mens kunden af sin revisor blev rådgivet til at gå over på E-economics fordi revisoren for en sum penge og en gratis revisor-adgang. Revisoren skal jo ikke tjene på tilretninger fremover, så for ham er et skift en gevinst.

Samtidig er C5/Nav cuttet for voldsomt. Der er for stort et hop fra C5 online til en NAV online, hvis man er for uheldig og lige rammer en begrænsning som f.eks. samtidig antal brugere. Indtil nu var det kun et spørgsmål om tid før at Microsoft havde afgivet det nedre segment for ERP-systemer til andre for hvem skulle argumentere for dem, når der ingen penge er at tjene udover de 5-6 steder som hoster?

Så lukker E-economics døren for sig selv. De prissætter deres Online løsning som en NAV løsning. Jeg kan godt forstå hvis man som kunde bliver stødt over at prisen hæves så voldsomt, men det er på den anden side en risiko man må løbe med alle online løsninger.

Det er umiddelbart en mærkelig udvikling, men den er set før.

Det svarer lidt til den situation som virksomheder med egen installation har oplevet med prisen på det årlige opdateringsabonnement. Da jeg startede i branchen i 1986 kunne man nøjes med at betale 4.000 kroner pr. år for et opdateringsabonnement til et system med 250 brugere (C4).

Så kom branchen på at sætte abonnementet til en procentandel af systemets pris. Man startede med 10 procent. Langsomt skruede man op. Samtidig steg moduler. MPS til XAL startede med at koste 8.000 kroner i 1991 og endte med at koste 10 gange så meget.

Kunne kunderne ikke blot hoppe af? Vi ved alle hvor svært det er at skifte. Jeg har arbejdet 17 år som IT-chef og 10 år før da som konsulent. Arbejdsgange og eksterne systemer er dybt afhængige af ERP-systemet. Der skal meget forarbejde til at skifte system. Det vidste producenterne af de gamle systmer. Det ved E-economics. Når vi alle er blevet godt hooket på andre online systemer som f.eks. Office365, så skruer de nok også der.

Problemet er at der mangler konkurrence. Der nævnes 4 systemer i tråden, men det kan være at der skal laves en hjemmeside med en listning af alle systemer, der findes – både i skyen og udenfor. Hvis Dansk erhvervsliv skal overleve i længden skal vores IT-drift være billigere, når vi ikke uden umenneskelige lidelser kan harmonisere vores velfærdssystem (ligestille til laveste fællesnævner) i EU. Vores digitaliserede samfund som vi har opnået ved at lade industrien betale med arbejdspladser er kun en fordel for vores samfund, hvis omkostningerne forbliver lave og der er penge at tjene på at udvikle det.

Jeg har været med til at bygge en wiki-database over opholdssteder for at forebygge mishandling som senest er blevet nævnt i engelsk fjernsyn. Jeg kunne godt hjælpe med at lave en wiki-database over ERP-systemer hvor man kunne læse om funktionalitet og prissætning, så selv mindre systemer på den måde kan inddrages i en sammenligning med de mere udbredte systemer. Hvis nogle er interesseret, så kontakt mig.

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 11:43

Det er på mange måder spændende at læse denne tråd.

Som Carsten Overgaard beskriver udviklingen i prissætning
på opgraderingsabonnementer og Martin Thorborg
beskriver, at prissætningen på abonnementer blot er et udtryk for,
at de enkelte udbydere af regnskabsløsninger - når som helst -
prøver at presse citronen så meget som muligt, så må det være interessant
at der findes en leverandør, der ikke nødvendigvis vil have licensbetaling,
og som alligevel kan levere langt mere funktionalitet end det tidligere C5 og aktuelle alternativer.

Der skrives om mangel på funktionalitet og konkurrence.
Se til udlandet - der findes nu Open Source Business Apps, der på mange områder
langt overgår de danske regnskabsløsninger i funktionalitet - og de koster kr. 0,00 i licens.

Tidligere var OpenSource løsninger ubehjælpsomme forsøg, der kun
kunne bruges af få, men den tid er forbi.

Der er en gruppe danske virksomheder, der har lavet dansk oversættelse / dansk kontoplan
og som kan hjælpe med igangsætning. Det kan installeres i virksomheden eller
det tilbydes som en SaaS løsning for kr. 190,- ex moms pr bruger pr måned.
INCL. mulighed for at bruge ligeså mange af de omkring 3.000 moduler der findes
uden at betale ekstra for licensen på de mange moduler.

Du kan bygge website/webshop direkte integreret med regnskab og lagerstyring - evt. med
dropshipping (din webshop sælger og sender ordre til din leverandør, der så sender varen til
kunden), Online tilbud og accept,
tilføje CRM, e-mail marketing, kasseløsning, projektstyring, produktionsstyring,
abonnementsstyring, Helpdesk og support og utroligt meget flere moduler, som det vil fylde
flere sider her at beskrive.

Se mere på odoo.com, peterwismer.dk/odoo. Kontakt mig, så skal jeg hjælpe med mere info.

F.s.v. angår en oversigt over regnskabsløsninger i Danmark, så var der tidligere sider som erp-basen,
viber og Anette Sand/Regnskabsskolen, der havde sådanne oversigter.

I dag findes sider som Start-base.dk og Regnskabsguiden.dk. Ingen af dem er dækkende for dagens udbud
 på markedet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Skrevet kl. 13:39

Hej Peter

Det er spændende at følge udviklingen indenfor webudvikling og under regnskabsprogrammer som emnet her handler om.

I mange år har nogle enkelte store udbydere siddet tungt på markedet indenfor regnskabsprogrammer, hvor de har kunne hæve prisen uden at tænke på at en konkurrent vil underbyde. I dag er det heldigvis noget anderledes, hvor internettet efterhånden har nået et punkt hvor båndbredden ikke længere er flaskehalsen, og man kan sende uanede mængder data.

Der er så mange nye teknologier og der sidder tusindevis af passionerede programmører verden rundt som udvikler gratis ting - bare fordi de kan og de synes det er sjovt.. Både færdige løsninger og andre mindre dele af software som andre udviklere kan integrere i deres eget software for at spare tid på selv at udvikle det..

En open source løsning giver selvfølgelig rigtig mange muligheder, da man selv kan vælge til og fra af det man har brug for. Man skal så også huske at der er rigtig meget vedligeholdelse til sådan et system. Først og fremmest fordi de enkelte moduler som ikke nødvendigvis er 100% gennemtestede sammen (hvis der er mange hundrede moduler), så der kan opstå fejl som manuelt skal rettes både i databasen og i logikken i programmet.

Hvis der er fejl i softwaren og man manuelt skal rette i databasen, kan det hurtigt blive en uoverskuelig opgave, da mange tabeller højest sandsynligt er joinede og flere tabeller derfor hænger sammen på kryds og tværs.. For at rette disse fejl skal du have indgåede viden om selve programmet og hvordan det registrer data i databasen. Der kan også være nogle tabeller som cacher og laver opsummeringer.. Hvis man ikke får rettet alle de tabeller og felter i databasen som hører sammen, så bliver dit regnskabsdata lynhurtigt en rodebutik.. Det bliver SKAT ikke glad for :)

Ud over det så skal open source systemet højest sandsynligt køre på en server som igen kræver vedligeholdelse. Igen.. Her vil det nok ikke være nok at bruge en webhosted server - som du ville have brugt til dit website.. Første problem vil være at når der er mange der deler om samme server så kan der være bestemte tidspunkter hvor der er meget load på serveren og serveren kører meget langsomt. Andet problem er at en webhosted server før eller siden bliver hacket af en eller anden hobby hacker som synes det er sjovt at slette alt data og ligge sin egen signatur website op i stedet for. Derfor vil det bedste være en dedikeret server. Den kræver en del viden at sætte op da det højest sandsynlig er en form for Linux/Unix distribution.

Det er meget fint med et open source system, men det kræver man har indgående viden både om programmering og det enkelte open source system, og ikke mindst om servere. Man skal være lidt af en nørd.. Det kan hurtigt blive dyrt at få en konsulent til at sætte det hele op.. Og hvad med løbende rettelser og justeringer? Dem kan du ikke undgå.. Det bliver hurtigt meget dyrt da han selvfølgelig ikke sætter det op for sine blå øjnes skyld :)

En færdig online løsning vil derfor være langt det letteste at hoppe på, da du ikke selv skal tænke på vedligeholdelse og alle nye opdateringer bliver automatisk opdateret i systemet. De færdige løsninger som efterhånden findes i dag og til den pris, så vil jeg mene at dine behov og krav til et regnskabsprogram skal være meget høje og specifikke hvis du ikke kan få det passet ind i nogle af de færdige løsninger der findes i dag..

Du nævner også en god oversigt over alle regnskabsløsninger www.start-base.dk.. Jeg synes faktisk den er rigtig godt med og den har 95% af alle tilgængelige systemer :)

Clark

Dynaccount

www.dynaccount.com

Side 7 ud af 8 (77 indlæg)