Hej Stefan
Jeg prøvede ganske kort at forklare, hvad der har været grundlaget for vores kommende priser og det er netop, at priserne kommer til at afhænge af moduler, funktioner (nogle funktioner hører fx ikke med i Start-up-abonnementet til 99 kr.), brugere og antal posteringer. I dit tilfælde er det så posteringerne, der gør udslaget for prisstigningen og jeg beklager, hvis du synes, at vi rammer ’skævt’, med vores nye priser.
Vi forsøger netop ikke at skræmme de mindre kunder væk og har forsøgt at lave en prisstruktur, der er mere fair. Vi vil selvfølgelig helst beholde dig som kunde og så vidt muligt række ud, men posteringsgrænserne er fastlagte og vi mener, at de giver god mening, så virksomheder med 2.000 posteringer fremover vil slippe billigere end virksomheder med 6.000 posteringer. Jeg skal dog ikke afvise, at det kan ’ramme skævt’ i nogle tilfælde, men det er forbruget vi prøvet at afspejle i priserne.
Med venlig hilsen Tanja, e-conomic
Hvis I ikke vil skræmme de små kunder væk, skal I overhovedet ikke tænke i antallet af posteringer, så skal I tænke i omsætningen der faktureres for f.eks. I har masser af helt små kunder med 20.000 posteringer, jeg kender f.eks en shop der har omkring 30000 ordrer om året, men gennemsnitsordren er 100 kr. Vores ligger højere, men vi har desværre ikke 30000 ordrer endnu, og vi er også stadig et lille firma.
Men f.eks et større advokatbureau der måske ligger med en fakturering per ordre på 20000 kr per faktura, vil være et langt større firma, men komme under den lille kundes pris, fordi de selvfølgelig har langt førre posteringer. Hvis vores pris stiger til de 599,-, er det sådan det er, så må vi se, om vi skal flytte eller blive, men jeg kan ikke se prisstrukturen kommer små virksomheder til gode. De der typisk har rigtig mange posteringer er webshops, og der skal ikke mange ordrer til, før du havner på 10000+ posteringer, og stadig er en meget lille virksomhed.
Jeg tror mere e-conomic gør det fordi de kan, eller i hvert fald prøver at se om de kan, og det er fair nok, men jeg kan ikke se det har noget med lille kunde/stor kunde at gøre, medmindre i afgør størrelsen af firmaet i antallet af posteringer.
|