Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic fordobler prisen - Nyt regnskabsprogram?

Side 8 ud af 11 (102 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej trådstarter og alle andre. 

Jeg kan se, at Billy’s Billing er blevet nævnt et par gange, så her kommer en opsamling på det, der vedrører Billy's Billing.

Billy’s Billing er bygget på et åbent API og netop dette gør, at vi dækker mange af de behov, som jer, der kommer til at betale betale 599 kr., har.

Det er både muligt at importere fakturaer og indbetalinger via API, og det er ligeledes muligt at integrere sin webshop til programmet. Jeg sidder i skrivende stund og tester den kommende Shopify-integration, der bliver frigivet i løbet af næste uge. 

Du kan prøve hele programmet gratis og vi hjælper også med at flytte dig/jer over til Billy's Billing, hvis du/I kommer fra et eksisterende regnskabsprogram. Prisen er 129,- ekskl. moms, uanset, hvor mange posteringer, man opretter, om man bruger vores smartphone-app, eller om man integrerer sin Webshop med sin konto.  

Hvis du vil prøve Billy’s Billing, så skriv til christian@billysbilling.com

Jeg er sikker på, at vi kan få dækket de behov, der måtte være. 

Rigtig god aften til alle! 

Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke være mere enig vi valgt Dynnaccount pga den lave pris og stort set samme funktioner som E-conomic. Vi kommer til ligge mere end 2000 bilag op online og vi er super glade for deres system så Yesfor dem  :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Manual:

Vi er glade for dit valg faldt på Dynaccount :)

Vi har selvfølgelig heller ingen begrænsninger hverken på antal posteringer eller andet som påvirker prisen. Abonnementsprisen på 129kr er fast og alle moduler er inkluderet

http://www.dynaccount.com/da/

Ud over det er vi i gang med at udvikle en ny brugerflade, som optimerer det papirløse regnskab (upload af bilag), så arbejdsflowet kommer til at gå hurtigere når du uploader dine digitale bilag til regnskabet. Den ny brugerflade kommer i 2015

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi vil gerne give 50% rabat på første abonnementsperiode (op til 12 måneder) til alle dem som vælger at skifte til Dynaccount senest 31/12-2014 :)

Skriv en mail til support@dynaccount.com med teksten "AMINO RABAT" i emnefeltet. Vi hjælper også med at overføre alle dine regnskabsdata til Dynaccount, så du ikke skal bruge så meget tid på det selv :)

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Vil det sige, at der bliver adgang for revisorer fra 2015?

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt
(som ikke ved om jeg bliver ramt af prisstigning)
Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Hvis jeg var dem, ville jeg opgive det og koncentrere mig om de mellemstore virksomheder og så få noget succes i udlandet.
E-conomic er ikke et alternativ for mange virksomheder i lande med f.eks pund eller euro da de har en 2-decimal begrænsning på fakturalinjer. Især virksomheder med lave stykpriser vil ikke kunne bruge det da tabet på afrundingen bliver stor på 3-decimal når der sælges 10.000+ styk. I euro. Og det går helt galt ved 100.000+ styk.

De fleste seriøse internationale regnskabsprogrammer kan kører med 4 decimaler.

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

C5 2015 er blevet vanvittig dyr efter den gamle C5 er forsvundet, og der er reelt ikke andre alternativer end economic. Det benytter de sig så af, og economic er stadig meget billig i forhold til andre økonomisystemer med samme features.

Ja Martin, jeg ved godt du synes Dinero er god, men den har den mega store svaghed at den ikke kan bruges til andre end små mikrovirksomheder, der kan leve med jeres standard kontoplan. Det er der ikke mange små virksomheder, der kan i det virkelige liv.

Mvh Maria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ting med Dinero der ikke gør den optimal for store eller webshops - men det er da ikke et problem at tilføre alle de ekstra konti man vil - men præcis den momskode man vil 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tanja Sørensen:

Hej Stefan

Jeg prøvede ganske kort at forklare, hvad der har været grundlaget for vores kommende priser og det er netop, at priserne kommer til at afhænge af moduler, funktioner (nogle funktioner hører fx ikke med i Start-up-abonnementet til 99 kr.), brugere og antal posteringer. I dit tilfælde er det så posteringerne, der gør udslaget for prisstigningen og jeg beklager, hvis du synes, at vi rammer ’skævt’, med vores nye priser.

Vi forsøger netop ikke at skræmme de mindre kunder væk og har forsøgt at lave en prisstruktur, der er mere fair. Vi vil selvfølgelig helst beholde dig som kunde og så vidt muligt række ud, men posteringsgrænserne er fastlagte og vi mener, at de giver god mening, så virksomheder med 2.000 posteringer fremover vil slippe billigere end virksomheder med 6.000 posteringer. Jeg skal dog ikke afvise, at det kan ’ramme skævt’ i nogle tilfælde, men det er forbruget vi prøvet at afspejle i priserne.

Med venlig hilsen Tanja, e-conomic

Hvis I ikke vil skræmme de små kunder væk, skal I overhovedet ikke tænke i antallet af posteringer, så skal I tænke i omsætningen der faktureres for f.eks. I har masser af helt små kunder med 20.000 posteringer, jeg kender f.eks en shop der har omkring 30000 ordrer om året, men gennemsnitsordren er 100 kr. Vores ligger højere, men vi har desværre ikke 30000 ordrer endnu, og vi er også stadig et lille firma.

Men f.eks et større advokatbureau der måske ligger med en fakturering per ordre på 20000 kr per faktura, vil være et langt større firma, men komme under den lille kundes pris, fordi de selvfølgelig har langt førre posteringer. Hvis vores pris stiger til de 599,-, er det sådan det er, så må vi se, om vi skal flytte eller blive, men jeg kan ikke se prisstrukturen kommer små virksomheder til gode. De der typisk har rigtig mange posteringer er webshops, og der skal ikke mange ordrer til, før du havner på 10000+ posteringer, og stadig er en meget lille virksomhed.

Jeg tror mere e-conomic gør det fordi de kan, eller i hvert fald prøver at se om de kan, og det er fair nok, men jeg kan ikke se det har noget med lille kunde/stor kunde at gøre, medmindre i afgør størrelsen af firmaet i antallet af posteringer. 

 

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Ølstykke
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Carsten Overgaard Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe tænkt på hvordan Microsoft måtte svare når de nu med tilbagetrækningen af den klassiske C5 havde åbnet en ladeport ind til deres kunder for E-economics.

Faktum er at jeg som C5 konsulent faktisk ikke havde nogle argumenter for at sende en af mine klienters C5 ind i skyen da det vil være at forære al indtjening til et hosting center, mens kunden af sin revisor blev rådgivet til at gå over på E-economics fordi revisoren for en sum penge og en gratis revisor-adgang. Revisoren skal jo ikke tjene på tilretninger fremover, så for ham er et skift en gevinst.

Samtidig er C5/Nav cuttet for voldsomt. Der er for stort et hop fra C5 online til en NAV online, hvis man er for uheldig og lige rammer en begrænsning som f.eks. samtidig antal brugere. Indtil nu var det kun et spørgsmål om tid før at Microsoft havde afgivet det nedre segment for ERP-systemer til andre for hvem skulle argumentere for dem, når der ingen penge er at tjene udover de 5-6 steder som hoster?

Så lukker E-economics døren for sig selv. De prissætter deres Online løsning som en NAV løsning. Jeg kan godt forstå hvis man som kunde bliver stødt over at prisen hæves så voldsomt, men det er på den anden side en risiko man må løbe med alle online løsninger.

Det er umiddelbart en mærkelig udvikling, men den er set før.

Det svarer lidt til den situation som virksomheder med egen installation har oplevet med prisen på det årlige opdateringsabonnement. Da jeg startede i branchen i 1986 kunne man nøjes med at betale 4.000 kroner pr. år for et opdateringsabonnement til et system med 250 brugere (C4).

Så kom branchen på at sætte abonnementet til en procentandel af systemets pris. Man startede med 10 procent. Langsomt skruede man op. Samtidig steg moduler. MPS til XAL startede med at koste 8.000 kroner i 1991 og endte med at koste 10 gange så meget.

Kunne kunderne ikke blot hoppe af? Vi ved alle hvor svært det er at skifte. Jeg har arbejdet 17 år som IT-chef og 10 år før da som konsulent. Arbejdsgange og eksterne systemer er dybt afhængige af ERP-systemet. Der skal meget forarbejde til at skifte system. Det vidste producenterne af de gamle systmer. Det ved E-economics. Når vi alle er blevet godt hooket på andre online systemer som f.eks. Office365, så skruer de nok også der.

Problemet er at der mangler konkurrence. Der nævnes 4 systemer i tråden, men det kan være at der skal laves en hjemmeside med en listning af alle systemer, der findes – både i skyen og udenfor. Hvis Dansk erhvervsliv skal overleve i længden skal vores IT-drift være billigere, når vi ikke uden umenneskelige lidelser kan harmonisere vores velfærdssystem (ligestille til laveste fællesnævner) i EU. Vores digitaliserede samfund som vi har opnået ved at lade industrien betale med arbejdspladser er kun en fordel for vores samfund, hvis omkostningerne forbliver lave og der er penge at tjene på at udvikle det.

Jeg har været med til at bygge en wiki-database over opholdssteder for at forebygge mishandling som senest er blevet nævnt i engelsk fjernsyn. Jeg kunne godt hjælpe med at lave en wiki-database over ERP-systemer hvor man kunne læse om funktionalitet og prissætning, så selv mindre systemer på den måde kan inddrages i en sammenligning med de mere udbredte systemer. Hvis nogle er interesseret, så kontakt mig.

Side 8 ud af 11 (102 indlæg)