Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 3 ud af 23 (222 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Uber er også kommet til Frankrig.
for et par dage siden overfaldt to taxi cchauffør en kvindelig kunde som var ved at stige ind i en Uber taxi.
chauffør og bil fik også på hatten Hvad jeg kunne forstå

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:24

Michael:
Men lad os så lige se lidt på " Uber " eller " Pirat Taxi " som alle jo kan se det er. Hvor længe tror du det vil vare før den første kunde har gennemskuet det rating system. Og sagt til Chaufføren at hvis ikke han kommer gratis frem, så skriver han en dårlig anmeldelse og ødelægger hans forretning ?. Eller omvendt. Hvis Chaufføren skriver en dårlig anmeldelse på kundens profil opretter han da bare en ny ?. Ville du selv basere en forretning på noget så usikkert som det system ?.

Det er en relevant problemstilling, for dig og sikkert også andre. For dem der har det sådan, kan jo fortsætte med at tage almindelig taxi og så kan dem der 'tør' tage Uber.

Jeg har det med Uber, som med AirBNB, der efter det argument heller ikke skulle kunne fungere. Her er det ikke alene en bil man tager en fremmed ind i, men ens hjem. Nu har jeg brugt AirBNB en hel del og det fungerer altså helt glimrende. Rating systemer koblet sammen med sociale medier som Facebook og LinkedIN fungerer rigtig godt, fordi de binder folks digitale person sammen med deres opførsel. Det er ligesom med steder man skal kommentere på artikler ved at logge ind med Facebook, her går der ikke mudderkastning i det som med anonyme kommentarer.

Grundlæggende handler det om tillid. AirBNB og Uber har et grundlæggende menneskesyn/forretningskoncept der siger at vi godt kan finde ud af det indbyrdes uden en masse regler og med lidt sund fornuft. Og det kræver som sagt sund fornuft og tillid og at give slip på en smule tryghed frem for at få en masse frihed. Det kan jeg rigtig godt lide, og tilsyneladende rigtig mange andre, ellers var de to selskaber jo ikke blevet så store.

Jeg ser en meget stor fremtid for de her peer-to-peer services, fordi det også i fremtiden med outsourcede jobs og automatisering, vil blive en meget oplagt at tjene lidt her og der af sin lejlighed, bil, viden og så videre. Det rykker lidt ved ideen om at man kun kan tjene penge ved at gå på arbejde 9-17.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:02

Erik Hamre:
Jeg har det med Uber, som med AirBNB, der efter det argument heller ikke skulle kunne fungere. Her er det ikke alene en bil man tager en fremmed ind i, men ens hjem

Det er som at sammenligne Æbler og Pærer. På den ene  ( Uber )har du en online profil du nemt kan skifte. På den anden ( AirBNB ) har du en profil der er koblet sammen med din private adresse og derved meget svære at skifte.

Og igen, hvem skal være dommer i det system ?. Hvad hvis Chaufføren truer dig ?. Hvad hvis Chaufføren smider dig af på halvvejen ?. Osv.. Ting du normalt ved er dækket ind af lovgivningen er lige pludselig en Gråzone som du selv skal have styr på. Og for hvad ?. For at gøre nogle hårdt arbejdende Taxi chauffører arbejdsløse, så du kan spare nogle få hundrede kroner om året på Taxa ture ?. Ja du må have mig undskyldt, men jeg har sgu meget svært ved at se fremskridtet i det.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:11

NÅR der, engang, sker en ulykke med en Uber bil i DK, så er det jo bilens forsikring der skal dække de skader der forvoldes, også på passagerer. - Eller er det udviklerne af Uber der dækker de udgifter der kan (og på et tidspunkt vil) opstå i sådanne situationer?

Garantere Uber at den person der tager en med op har kørekort? - Og at dette stadig er gyldigt?

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:17

Carsten Kvist:
Garantere Uber at den person der tager en med op har kørekort? - Og at dette stadig er gyldigt?

Sikkert ikke, men hvorfor skulle de også gøre det?

Chaufførerne er jo ikke ansat af Uber, det må jo være op til folk selv at tjekke om den man sætter sig ind hos, har kørekort.

Og til Michael, som skriver at det er nemmere at skjule/oprette nye profiler hos AirBnB end hos Uber...jov jov, men nu kunne man jo binde profilerne op på bilernes nummerplader, hvilket alt andet lige gør det noget sværere, at skifte idenditet jævnligt.

Foran enhver løsning står et problem - man skal bare ikke stoppe ved problemet!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:23

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Sikkert ikke, men hvorfor skulle de også gøre det?

Chaufførerne er jo ikke ansat af Uber, det må jo være op til folk selv at tjekke om den man sætter sig ind hos, har kørekort.

Og til Michael, som skriver at det er nemmere at skjule/oprette nye profiler hos AirBnB end hos Uber...jov jov, men nu kunne man jo binde profilerne op på bilernes nummerplader, hvilket alt andet lige gør det noget sværere, at skifte idenditet jævnligt.

Foran enhver løsning står et problem - man skal bare ikke stoppe ved problemet!

Efter hvad jeg kan læse mig ti, så tjener Uber en eller anden procent-del af det chaufføren skal have?!?! - Og så tjener de penge på det, og så mener jeg faktisk ikke de kan fraskrive sig ansvar.

Men generelt ja, så inden man sætter sig ind i en bil 'bestilt' over Uber, så skal man jo da lige bede om at se førens kørekort, og se hvilke forsikringer der er på bilen, og dennes passagere.

Det bliver et svært problem at løse, hvis ikke Uber har en eller anden måde at standardisere det på? - Har de ikke det, er det jo bare at tage den på tommelfingeren. Men hvad skal vi så med Uber?

Fra Århus
Tilmeldt 5. Nov 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Spændende at den danske taxabranche ryster så meget i bukserne. Glæder mig til at Uber bliver spredt til andre byer, da deres ide er pisse fed!

Mvh
HC Andersen Fyrværkeri

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:34

HC Andersen Fyrværkeri:

Spændende at den danske taxabranche ryster så meget i bukserne. Glæder mig til at Uber bliver spredt til andre byer, da deres ide er pisse fed!

Absolut.... - Den har bare nogle huller, men de bliver vel løst.

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:34

Carsten Kvist:
Efter hvad jeg kan læse mig ti, så tjener Uber en eller anden procent-del af det chaufføren skal have?!?! - Og så tjener de penge på det, og så mener jeg faktisk ikke de kan fraskrive sig ansvar.

Jeg aner ikke hvad loven siger, men strengt taget er de jo bare en formidlingsplatform.

Om man tjener penge på det eller ej, tror jeg ikke er afgørende for om ifalder et ansvar for om chaufføren har et gyldigt kørekort.

Selskabet bag Storebæltbroen tjener jo også penge at vi krydser broen i bil. Jeg tror stadig de har den første bøde tilgode, fordi de har ladet en krydse broen ude gyldigt kørekort :)

Men man ved jo aldrigSmile

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:37

Om man tjener penge på det eller ej, tror jeg ikke er afgørende for om ifalder et ansvar for om chaufføren har et gyldigt kørekort.

Jeg vil tro de kan gøres ansvarlige hvis de formidles kontakt til en der IKKE har kørekort. - Men da det jo er nyt, vil det jo kræve en dom!

Selskabet bag Storebæltbroen tjener jo også penge at vi krydser broen i bil. Jeg tror stadig de har den første bøde tilgode, fordi de har ladet en krydse broen ude gyldigt kørekort :)

Nej, men de har ansvaret for tilstanden af broen! - Så kører en bil ind i side hegnet (eller hvad det nu hedder) og dette ikke holder, så har de et ansvar.

Side 3 ud af 23 (222 indlæg)