Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 2 ud af 23 (222 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Altimobiler.dk:
Jeg forventer altså ikke at fordi jeg spenderer 100 kr på en tur at jeg skal behandles som en konge.

Hvor langt kan man køre i en taxa i DK for 100 kr.? 500 meter?

åbenbart for langt siden at arbejderen ikke kan tjene nogen penge på det...!

Carsten Jacobsen:

Altimobiler.dk:
Vi i Danmark har ikke brug for Amerikanske tilstande hvor du med et almindeligt fuldtids job ikke engang kan tjene til dagen og vejen!

Argh, er det nu ikke at overdrive lidt? Nu har jeg boet i USA i 5 år, er amerikansk gift og har dermed amerikansk svigerfamilie. Selv dem med alm. jobs lever nu ganske udemærket.

nu har jeg så kun været derovre et kort øjeblik.... men mit indtryk er klart at arbejderen i USA ikke tjener mange penge... har faktisk aldrig set noget om en almindelig arbejder hvor det virkede som om de tjente en ganske ok løn de nemt kunne leve af... og hvis man så kigger på walmart jobs osv... så er det jo ikke jobs man kan leve af.... det er bare ikke okay i min verden at man kan have et 37 timers (ved ikke lige hvad deres arbejdsuge er)job som man passer til fulde som man ikke kan leve af... uanset om det er som taxa chauffør, kassedame eller elektriker.....

hørte den anden dag at 1 ud af 6 børn i USA har været hjemløse indenfor det sidste år.... det fortæller alt om at det ikke er et samfund der på nogen måde har styr på noget som helst! for uanset hvor dum, uheldig, doven eller træls mor eller far er.... så skal børnene ikke betale prisen... og da slet ikke så mange!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:

Altimobiler.dk:
Vi i Danmark har ikke brug for Amerikanske tilstande hvor du med et almindeligt fuldtids job ikke engang kan tjene til dagen og vejen!

Argh, er det nu ikke at overdrive lidt? Nu har jeg boet i USA i 5 år, er amerikansk gift og har dermed amerikansk svigerfamilie. Selv dem med alm. jobs lever nu ganske udemærket.

Jeg tror det kan diskuteres om det er korrekt - ud fra ganske mange punkter - specielt at v"ære i arbejde" - om Uber folk uden andet arbejdet i USA lever lige så godt i USA som kontanthjælpsmodtager i DK tror jeg er helt i skoven. Om man så har for høj kontanthjælp i DK eller hvad årsagen er, skal jeg ikke turde sige - men jeg er helt uenig ellers. Ja med fast job går det OK i USA (og du ser nok ikke der hvor du er mexicanere med totalt underbetalt job og generaliserer med bind for øjenene) men sorry - nej - jeg er slet ikke enig.

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:40

Man kan også være fræk og sige, at man skal arbejde en hel dag efter skat for at køre hjem en fredag aften efter at have været i byen og hvis man bor i Nordsjælland.

Taxi er en overklasse fornøjelse for de fleste i Danmark.

I stedet for at se på løn, kunne jeg godt tænke mig at se hvor mange timer en gennemsnitlig middelklasse ansat skal arbejde i forskellige lande for at køre en halv time i taxi. Så kan vi tale om lave lønninger, men pengene må jo forsvinde et sted hen?

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 00:47

Erik Hamre:
Man kan også være fræk og sige, at man skal arbejde en hel dag efter skat for at køre hjem en fredag aften efter at have været i byen og hvis man bor i Nordsjælland.

hvor mange timer skal du arbejde for at betale 1 timers murer arbejde? 1 times elektriker? en times bil reparation? en håndværker time ligger jo typisk på 5-700 kr.

Aner ikke hvad prisen for at køre i taxa er pr. km/time... men den virker ikke specielt høj på mig i forhold til meget andet.... ikke fordi jeg særligt tit kører i taxa... men har ingen problemer med at det koster hvad det koster...!

det koster bare penge at leve...!

Erik Hamre:
men pengene må jo forsvinde et sted hen?

tja... når der ingen ture er... så holder chaufføren jo bare der og glor.... så bla. der forsvinder pengene hen... og holder de alle fri tirsdag nat fordi der normalt ingen ture er... ja så er det os galt hvis man skal bruge en taxa!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:33

Altimobiler.dk:
Det eneste Uber vil gøre er at tage brødet ud af munden på dem som har svært nok ved at få det i munden som det er nu...

I 2004 talte jeg med forskellige taxa chauffører, som dengang kørte nat  og de havde ca. kr. 25.000 brutto pr. måned..og var godt tilfreds.

Er man ikke tilfreds på grund af udvikling, så er det jo nemt at slutte og kigge efter andet  job .... så hvad er problemet ?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:45

Altimobiler.dk:
hvor mange timer skal du arbejde for at betale 1 timers murer arbejde? 1 times elektriker? en times bil reparation? en håndværker time ligger jo typisk på 5-700 kr.

Ja det er incl. moms ´+ at det er en faglært   taxi er ikke omfattet moms + er ikke faglærte

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 02:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er sgu da lidt pinagtigt at se en helt branche forsøge at eliminere konkurrence, istedet for at bruge kræfterne på at eliminere de tunge regelsæt og reguleringer som præger netop den branche.

Og så trækker man kortet sikkerhed...

Ligesom skolelærerne trækker kortet "jamen det er jo børnenes fremtid

og

Enhedslisten trækker kortet "jamen det går jo ud over de ældre"

Come on!

Det tager sgu da ikke en død pungrotte mere end en eftermiddag at strikke et system sammen, hvor brugerne kan anmelde chaufførerne og selskaberne.

Bum, så skal der nok blive luget ud de tvivlsomme chauffører. 

Og nu er taxa branchen jo ikke just fuld af engle.

Hver tredje taxa overholder ikke loven 

Hykleri af værste skuffe.

Reglerne er på taxa området er åbenbart fine nok, når konkurrenter skal holdes ude, men knap så fine når man selv skal overholde demSmile

Velkommen til 2014!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 09:05

Umiddelbart synes jeg det er et smart koncept hvis man bruger det til samkørsel og deler turen da man skal samme vej - men at tilbyde en service hvor man kan bestille private chauffører der skal holde klar efter 5 minutter på ens bopæl til at fragte dig rundt må da være pirattaxa efter de gældende regler og derfor ikke være tilladt - hvis private i forvejen får bøder for at køre fremmede folk hjem, der har været i byen og det er pirvattaxa - hvordan kan Uber så være tilladt til andet end samkørsel?

Tænker at det åbner op for en masse pirattaxa? Vil det ikke være svært at sige til private at de ikke må køre rundt i byen og samle kunder op i deres privatbiler? 

Og hvad med forsikring, der er intet der dækker?

Har Uber sat det sådan sammen at de tager en % del af turen der går til forsikring af den privates bil i tilfælde af ulykker og de på den måde er dækket ind?

Synes det er meget smart trods alt og glæder mig til at køre billigere rundt og med god service :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Her er lidt tanker om den Amerikanske startup Ubers indtog i Danmark:

Det virker igen som om at du lige har glemt at tænke tingene igennem. I din verden skal man jo lovprise alt nyt, der bare fordi det har fået et Fancy navn, kan tillade sig at skide på alt gældende lovgivning. Det er egentlig et meget sørgeligt signal du sender til nye iværksættere. Men lad det nu ligge da det er en helt anden diskussion.

Hvis vi lige kigger lidt på det med " uddannelsen " som du mener er til grin. Så vil jeg da til enhver tid foretrække en person med det fornødne hyrevogns bevis, frem for en 18 årig knægt der muligvis eller muligvis ikke har erhvervet et kørekort i sidste uge. Men sådan kan man jo sige at vi ser forskelligt på vores sikkerhed. Men jeg foretrækker nu en Branche Organisation der står inde for min sikkerhed frem for " Brian " nede fra den lokale Grillbar.

Men lad os så lige se lidt på " Uber " eller " Pirat Taxi " som alle jo kan se det er. Hvor længe tror du det vil vare før den første kunde har gennemskuet det rating system. Og sagt til Chaufføren at hvis ikke han kommer gratis frem, så skriver han en dårlig anmeldelse og ødelægger hans forretning ?. Eller omvendt. Hvis Chaufføren skriver en dårlig anmeldelse på kundens profil opretter han da bare en ny ?. Ville du selv basere en forretning på noget så usikkert som det system ?.

Og så er der hele den diskussion med Forsikring - Betaling - Men den tager vi senere.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 14:11

Nu har jeg ikke læst op på det der UBER men som jeg forstår det kan alle med en bil tilmelde sig og køre rundt med folk.
Det er jo taxi kørsel.
Det er da fint men de må da skulle opfylde samme krav som der stilles til de alm taxi firmaer.

Jeg kan jo heller ikke bare sige at nu vil jeg være en Bank og åbne en bank.
Hvis man vil åbne en bank er der nogen regler der skal følges lige som hvis du vil køre taxi som Uber gør.

Side 2 ud af 23 (222 indlæg)