Det er synd for taxa chaufførerne ingen tvivl om det, hvis Uber og lignende for lov, vil der om nogle år, vil antallet af mennesker beskæftiget med Taxa kørsel, være drastisk faldet. Men helt ærligt sådan har det altid været det var også synd for typograferne, synd for TV-fabriksarbejderne, synd for langtidschaufførerne etc.
Men sådan er udviklingen, og sådan har den jo altid været. Det gode ved det er at man kan skifte profession, man behøver ikke at være typograf hvis der ikke er noget at lave man kan blive så meget andet, ja jo det kræver man at man skifter branche men det er der jo masser der gør af ren og skær lyst, så selvfølgeligt kan det lade sig gøre.
Jeg så en påstand i tråden, om at Danmark nærmest ikke ville være Danmark, hvis vi tillod Uber at konkurrerer med de stakkels Taxi-chauffører. Det tror jeg virkeligt er forkert, faktisk tror jeg at Danmark ville være væsentligt fattigere at bo i, hvis vi gjorde den slags. Det land der holder fast i deres typografer selvom det onde DTP kommer, er nok hverken det rigeste eller det smarteste.
En anden ting, jeg stussede over, var folks tiltro til Taxaernes lovlydighed, nu har jeg min dagligdag i København og kommer som sådan i kontakt med rigtigt mange Taxaer, både som med-trafikanter og når jeg selv skal transporteres, jeg må sige at selv jeg ikke syntes at der er nogen evidens for at de skulle være mere lovlydige end andre billister, faktisk er jeg nok tilbøjelig til at sige det modsatte.
Jeg håber virkeligt ikke det lykkedes at få stoppet Uber i Danmark, jeg er sikker på at man med Uber vil opleve at det bliver både bedre at kører i Taxa og at man for flere spændende muligheder for befordring.