Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 4 ud af 23 (222 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Og til Michael, som skriver at det er nemmere at skjule/oprette nye profiler hos AirBnB end hos Uber...jov jov, men nu kunne man jo binde profilerne op på bilernes nummerplader, hvilket alt andet lige gør det noget sværere, at skifte idenditet jævnligt.

Det var nu lige det modsatte jeg skrev ?. Og hvad så med dem der kører rundt i en bil der ikke er indregistreret i deres navn ?. I det hele taget er det en ordning der gør alt for at fraskrive sig ethvert ansvar, så tror du ikke at Chaufførerne vil gøre det samme når det først går galt. Jeg vil også gerne se det forsikringsselskab der vil dække skaden når den første skade er sket på kundernes ejendele. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:48

HC Andersen Fyrværkeri:
Spændende at den danske taxabranche ryster så meget i bukserne.

Det var da noget af en påstand. Hvor har du læst det henne ?.

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:06

Michael:
Det var nu lige det modsatte jeg skrev ?. Og hvad så med dem der kører rundt i en bil der ikke er indregistreret i deres navn ?. I det hele taget er det en ordning der gør alt for at fraskrive sig ethvert ansvar, så tror du ikke at Chaufførerne vil gøre det samme når det først går galt. Jeg vil også gerne se det forsikringsselskab der vil dække skaden når den første skade er sket på kundernes ejendele. 

Ja det var det modsatte du skrev Smile, jeg fik lige byttet om på det i teksten.

Muligvis vil chaufførerne afskrive sig ansvar. 

Men helt ærligt, hvorfor skal vi have barnepige på konstant. 

Kan det ikke bare være op til os selv, at bestemme hvad vi foretrækker.

hvis der vitterligt kommer så mange problemer med Uber, så løser de sig selv - for så ender det jo bare med at tjenesten lukker.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er synd for taxa chaufførerne ingen tvivl om det, hvis Uber og lignende for lov, vil der om nogle år, vil antallet af mennesker beskæftiget med Taxa kørsel, være drastisk faldet. Men helt ærligt sådan har det altid været det var også synd for typograferne, synd for TV-fabriksarbejderne, synd for langtidschaufførerne etc.

Men sådan er udviklingen, og sådan har den jo altid været. Det gode ved det er at man kan skifte profession, man behøver ikke at være typograf hvis der ikke er noget at lave man kan blive så meget andet, ja jo det kræver man at man skifter branche men det er der jo masser der gør af ren og skær lyst, så selvfølgeligt kan det lade sig gøre.

Jeg så en påstand i tråden, om at Danmark nærmest ikke ville være Danmark, hvis vi tillod Uber at konkurrerer med de stakkels Taxi-chauffører. Det tror jeg virkeligt er forkert, faktisk tror jeg at Danmark ville være væsentligt fattigere at bo i, hvis vi gjorde den slags. Det land der holder fast i deres typografer selvom det onde DTP kommer, er nok hverken det rigeste eller det smarteste.

En anden ting, jeg stussede over, var folks tiltro til Taxaernes lovlydighed, nu har jeg min dagligdag i København og kommer som sådan i kontakt med rigtigt mange Taxaer, både som med-trafikanter og når jeg selv skal transporteres, jeg må sige at selv jeg ikke syntes at der er nogen evidens for at de skulle være mere lovlydige end andre billister, faktisk er jeg nok tilbøjelig til at sige det modsatte.

Jeg håber virkeligt ikke det lykkedes at få stoppet Uber i Danmark, jeg er sikker på at man med Uber vil opleve at det bliver både bedre at kører i Taxa og at man for flere spændende muligheder for befordring.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:16

Lundsby:
Det er synd for taxa chaufførerne ingen tvivl om det,

DET er jeg overhovedet ikke enig i! - Der er s.. aldrig nogen der hat taget skade af konkurrence.

Lundsby:
Men helt ærligt sådan har det altid været det var også synd for typograferne, synd for TV-fabriksarbejderne, synd for langtidschaufførerne etc.

Se, så enkelt er det så ikke, for hvis den ene part er underlagt en hel masse regler. Og den anden part bare bryder disse, og ser stort på kundernes sikkerhed, så er det jo ikke en reel konkurrence.

Lundsby:
Men sådan er udviklingen, og sådan har den jo altid været.

Det har altid været sådan, at hvis man mener de regler der eksistere på et område er forkerte, så må man (her i landet - Det er anderledes andre steder i verden) kæmpe for at få dem lavet om. - Men det har også altid været sådan, at man skal være lige for loven (igen her i landet).

Som Uber er nu, så er mit gæt, at de er ude inden for 6 måneder. Men kan de løse alle de problemer der er med deres koncept, så bliver det SÅ FEDT, at der kommer et modspil dil den etablerede taxa branche.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:18

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Men helt ærligt, hvorfor skal vi have barnepige på konstant. 

Kan det ikke bare være op til os selv, at bestemme hvad vi foretrækker.

hvis der vitterligt kommer så mange problemer med Uber, så løser de sig selv - for så ender det jo bare med at tjenesten lukker.

Ja det ville jo være dejligt hvis vi alle bare kunne sætte os ned sammen og løse problemerne indbyrdes. Så kunne vi jo slippe for både Politiet og Domstolene. Men det har jo ikke været muligt ind til videre, og bliver det nok heller ikke med " Uber " Eller " Pirat Taxa " som det jo er. Og hvor skal det stoppe ?. Skal vi også lige prøve det samme med flyvere eller ambulancer ?. Ja der er jo mange mulighedder når man ikke længere ønsker at overholde landets love.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:26

Lundsby:
Jeg håber virkeligt ikke det lykkedes at få stoppet Uber i Danmark, jeg er sikker på at man med Uber vil opleve at det bliver både bedre at kører i Taxa og at man for flere spændende muligheder for befordring.

Det har du da fuldstændig misforstået. Der bliver ingen Taxa at køre rundt i bag efter. De har da ingen jordisk chance for at konkurrere med " Pirat Taxi " Hvordan ville du selv kunne konkurrere mod nogen som stort set ingen udgifter har og højst sandsynligt heller ikke betaler skat ?.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Kvist:

Lundsby:
Men helt ærligt sådan har det altid været det var også synd for typograferne, synd for TV-fabriksarbejderne, synd for langtidschaufførerne etc.

Se, så enkelt er det så ikke, for hvis den ene part er underlagt en hel masse regler. Og den anden part bare bryder disse, og ser stort på kundernes sikkerhed, så er det jo ikke en reel konkurrence.

Så vidt jeg har forstået er der ikke noget som helst, der forhindrede en Taxa-chauffør i at tilmelde sig som Uber chauffør, det står ham frit for, han må sågar finde sammen med nogle andre og lave sin egen Uber.

Tilgengæld har en normal Uber chauffør, noget svære ved at blive Taxa chauffør. Og kan i modsætning til Taxa-chaufføren ikke slippe for registreringsafgift og må heller ikke samle kunder op uden foregående bestilling.

Jeg kan ikke se noget som helst konkurrence forvridende i Uber, svært imod er det nærmere et opgør med et kartel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:50

Jeg har læst mig frem til at en Uber chauffør selv kan bestemme, hvornår han/hun har lyst til at køre og acceptere bestillinger. Det ville da være en god mulighed for en nystartet fuldtidsiværksætter, som ikke har en levedygtig indkomst endnu, da han selv kan prioritere og bestemme hvornår han vil arbejde på hans eget projekt eller tjene nogle Uber-penge. 

Jeg synes det er et spændende koncept, som jeg glæder mig til at følge!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:55

Lundsby:

Carsten Kvist:

Lundsby:

Så vidt jeg har forstået er der ikke noget som helst, der forhindrede en Taxa-chauffør i at tilmelde sig som Uber chauffør, det står ham frit for, han må sågar finde sammen med nogle andre og lave sin egen Uber.

Tilgengæld har en normal Uber chauffør, noget svære ved at blive Taxa chauffør. Og kan i modsætning til Taxa-chaufføren ikke slippe for registreringsafgift og må heller ikke samle kunder op uden foregående bestilling.

Jeg kan ikke se noget som helst konkurrence forvridende i Uber, svært imod er det nærmere et opgør med et kartel.

Hvilke uddannelseskrav er der til en Uber chauffør? - F.eks. skal en dansk taxichauffør have Førstehjælpskursus. - Hvilke krav er der til kontrol af bilerne Uber-chauffører benytter? - Hvilke offentlige registreringskrav er der til Uber chauffører.

Personligt ville jeg aldrig turde sætte min ind i en Uber-bestilt vogn. Min garanti for chauffør og/eller bil er simpelthen ikke eksisterende. - Men sådan er vi jo så forskellige!

Side 4 ud af 23 (222 indlæg)