Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man en A/B Split test ?

Side 5 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
En ting der undrer mig, er at så få der har prof websites, laver A/B split tests. A/B split test, er for dem der ikke ved det, en måde at teste hvilke sider der virker bedst. Hvis du f.eks. sælger produkter, vil du gerne sælge så meget som muligt. Derfor er det interessant at vide hvad der får folk til at købe. Det kan være at du sælger mere hvis du bruge andre billeder, tekster, links etc. Derfor kan du teste ved at lede 50% af dine besøgende ind på den side du har online og 50% ind på en ny side med noget andet indhold. På den måde kan du live se hvad der sælger bedst. Amazone har typisk 5-6 versioner af deres website kørende 24 timer i døgnert. De tester hele tiden hvilke overskrifter, billeder, farver, tekster etc. der giver bedre salg. Og med mange millioner i omsætning pr. dag, betyder det noget hvis et billede sælger 2 % mere..
Da vi i www.spamfighter.com blev Microsoft Partnere, lavede vi en split test på vores download side. Vi indsatte Microsoft partnerlogoet på en ny testside og testede den op imod den gamle. tro det eller ej, den nye side forøgede vores downloads med 44%.

Jeg har lavet en side der beskriver hvad vi gør her: http://www.spamfighter.com/SplitCase.asp

Jeg beklager at den er på Engelsk, men jeg diskuterer resultaterne med folk i andre lande, da jeg ikke kan finde sparring i Danmark. Men jeg håber på at jeg med dette indlæg kan åbne øjnene for denne super effektive metode.

Så har du prøvet A/B Split test, har du viden at dele med os andre eller vil du vide mere, så lad os diskutere dette meget spændende emne her.

De bedste hilsner

Martin Thorborg

Hej Martin.

Jeg ville lige høre om i også testede McAfee Secure emblemet, og hvis i gjorde, hvad resultatet så var.

Og hvis i testede for enkelte lande, hvad resultatet så var for danmark.

Jeg ved at det er en lidt sent, men begynder først nu at se på test.
Vi køre en online webshop som er lavet i PHP, og de testprogrammer jeg har set på kan kun teste html sider af en eller anden grund, hvilket jeg syntes er meget mærkeligt.

Side 5 ud af 5 (41 indlæg)