for mig er der slet ikke personfnidder i det. Jeg mener ikke der er skat på aktieavance i holding ved under 10% ejerandel - det er sådan set drøn enkelt. Tager jeg fejl i det så kommer der en major excuse - ellers burde den vil komme fra Michael Harboe - ikke som major men bare som - OK du har et loven er ændret Jeg har ikke fra start hoveret det mindste - tro mig - jeg kan kikse Michael Harbo er i øvrigt registreret i CVR med revisor selskab fra 1980 til 1994 hvor det er tvangsopløst i selskabsstyrelsen og så som nyt IVS fra 27/1 i år og som vel positivt, allerede omregistreret til ApS 22-8 2014 - klart positivt Jeg har altid funder MH positiv i amino, men det holder ikke at gøre grin med folk der faktisk har ret vh |
Hej John
Bestemmelsen fremgår af Aktieavancebeskatningsloven, hvor der før den 1. januar 2013 kun var tale om hhv. datterselskabsaktier og koncernselskabsaktier jvf. lovens § ¤A og 4B.
Ved ændringen blev indført en ny § 4C, som omhandler porteføljeaktier, d.v.s. aktier med kapitalandele på mindre end 10%, hvorved den såkaldte "iværksætterskat, reelt ophørte,
Hvis man vil nørde lidt videre, så kan man læse loven her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=158688
Tonny