Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerandel under 10% fordele/ulemper - hvordan er det nu lige det er

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
Dit link omhandler netop selskaber med en ejerandel under 10%. Jeg skriver netop, at en betingelse er, at holdingselskabet IKKE ejer under 10%.
ikke forstået som oberst Hackel ville skrive

Hvad er det for en betingelse at holding IKKE ejer under 10% .- Aktieavance er IKKE skattepligtig i holding over eller under 10%. Du skriver

Citat:; Ligeledes vil evt aktieavancer være skattefri, i det omfang du ikke kommer under 10 pct ejerandel... citat slut   

det må betyde du mener, at aktieavancer IKKE er skattefrie ved under 10% ejerandel i holding, og jeg læser loven som at de ER skattefrie også ved under 10% ejerandel efter lovændringen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38

Jeg gir´ op.... beklager Sad

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Harboe:
Jeg gir´ op.... beklager Sad
Nu begynder du at kede mig rent ud. For nyligt afsluttede du en debat med en revisor Tonny hvor du var sur over at man ikke brugte revisor hvis man lukkede personlig virksomhed - selv hvis man var uden aktiver og havde 250.000 kr i fortjeneste - med en slags jeg giver op udsagn

Det var helt korrekt - at normalt med ca 250,000 kr i oms og ikke aktiver tilbage så vil der ikke udløse goodwill beskatning og nu slutter du af med mig her på den måde

Du skriver flere gange her i tråden at der er skat på aktieavancer ved under 10% ejeranden f.eks

Michael Harboe:
  Ligeledes vil evt aktieavancer være skattefri, i det omfang du ikke kommer under 10 pct ejerandel.
= de er skattepligtige ved under 10%

Svar konkret med din revisorviden -. du sælger jo dig selv som revisor herinde tit

Er aktiegevinst i 2014 skattepligtig for holdingselskaber der har under 10% ejer andel i et selskab hvis de sælger disse aktier - Ja eller NEJ Det er vel ret enkelt at besvare - og tar jeg fejl så indrømmer jeg det omg til dig

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49

Det er ikke enkelt at besvare, idet det forudsætter, at pgl. selskab lever op til visse krav om placering af midlerne.

Jeg oplever, at du forplumrer folks spørgsmål - og drejer svaret i en helt anden retning. Prøv da at holde det enkelt.

Jeg har nu givet Amino den chance, jeg synes den fortjener - uden at være overvældet af niveauet, hvorfor jeg trækker stikket.

Fortsat god debat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54

Michael Harboe:
Det er ikke enkelt at besvare, idet det forudsætter, at pgl. selskab lever op til visse krav om placering af midlerne.
Jo det er enkelt og du har fået links og alt - men du svarer forkert og jeg vil ikke længere, som jeg har gjort - støtte folk i at bruge dig når du anbefaler dig selv for nu har jeg taget dig i hvad JEG opfatter som to fejl , heraf en helt faktuel, på to dage - med mindre du modbeviser at aktiegevinster er skattefrie i holding  selv for porteføljeaktier under 10% ejerandel-. og ikke noget bortforklaring om placering osv som sikkert munder ud i, at de skal bruge en revisor omgående (som jeg i øvrigt synes er god ide hvis revisor kender reglerne)

sorry vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57

Som sagt John... Jeg har trukket stikket i dette forum !

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00

Men skræmmende er det, at en selvbestaltet ekspert i den grad fraråder folk at bruge professionelle, når det åbenlyst er det mest fornuftige.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:07

Cookie - John Hannover:
vent gerne på klogere .. Usikker er jeg - så vent på klogere mennesker

John - jeg giver Henrik lidt ret. Var det nødvendigt at svare, når du ikke kender svaret? Du er ellers - så vidt jeg kan gennemskue - lidt af en ekspert på dit område og også meget 'tjenesteivrig'. Men, skomager, bliv ved din læst. At Henriks svar måske var lidt uklare, gjorde så ikke tråden bedre. Henrik, jeg håber, du bliver.

I bedste mening!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
John - jeg giver Henrik lidt ret
Mener du Henrik (som faktisk påpeger samme lov som jeg - eller Michael H -  i hvad? Han svarer i egenskab af godkendt eller registreret revisor og svarer faktuelt forkert - Gir du ham ret i at der er aktieavancebeskatning af gevinster på aktiesalg fra holding ved salg af porteføljeaktier med ejer andel under 10%

Se hvis det er korrekt - så tager jeg grueligt fejl her, men det vil jeg påstå det ikke er, og hvis det er -så er MH er revisor skal betyde at vi andre bøjer nakken og bare æder hans forkerte svar - så tager du helt fejl af mig. MH´s svar var ikke uklare, de var faktuelt helt forkerte  - tager jeg fejl i det - kommer der en klar undskyldning men godkendte revisorer skal IKKE anbefale sig selv i tide og utide - og så svare totalt forkert

Er du enig med MH her - at der er aktieavancebeskatning af gevinster på aktiesalg fra holding ved salg af porteføljeaktier med ejer andel under 10% eller mener du han svarer faktuelt forkert og giver trådstarter et faktuelt forkert svar fra en godkendt/registreret revisor Jørgen?

Ellers håber jeg du sætter pris på at jeg protesterer så trådstarter ikke narres

Om MH trækker stikket er helt op til ham - jeg synes da han skal blive - men du må ikke mene, at man ikke må korrigere en godkendt revisor uden han skal blive fornærmet og komme med fjollede udsagn om at "det ikke er let og afhænger af placeringen" Det tjener ikke trådstarter som det her handler om, det gør derimod mit svar vil jeg påstå. 

Tager jeg fejl kommer der en stor undskyldning

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:29

Jeg giver d'herrer ret i, at det kan forplumre tråden, hvis man ikke kender de korrekte svar. Det er off topic og bare min holdning. Jeg tog ikke stilling til det faktuelle, hvorfor jeg nok slet ikke skulle have blandet mig. Jeg bryder mig bare ikke om det, når der kommer personfnidder ind i det - så det er nok bedst, jeg også selv stopper her.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)