Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samlede udgifter ved start af IVS

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet er bestemmelserne i ligningslovens § 2.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jørgensen :
Det nemmere at oprette et ApS med det samme hvis du har de 50.000 kr det kræver. Så skal du ikke omdanne IVS senere.

Jeg mener ikke, at det er nemmere at stifte et APS fremfor et IVS. Pt. er det vist stadigvæk hurtigere. Stakeman stiftede på et tidspunkt IVS gratis, man skal naturligvis stadigvæk betale gebyret til E&S. Jeg ved ikke om Stakeman stadigvæk tilbyder dette.

Det er ikke et krav, at IVS skal omdannes til APS.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Jeres erfaringer siger noget andet end, at der skal beregnes goodwill, så har der i de givne tilfælde været en beregnet goodwill på 0 - eller også har Skat og evt. revisor eller anden rådgiver snorksovet.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres svar.

Cookie, du ramte lige plet med din opgørelse i dit første indlæg.

---

1. Hvor meget kan jeg forvente at det vil koste at forvandle et IVS til APS?

2. Kan en leverandørkontrakt på 8.000 kr. ekskl. moms pr. måned i indtægt (i princippet overskud) på nogen måde erstatte de 50.000 kr. som et APS kræver?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

1 noget i omegnen af 10.000 kr da det altid kræver revisor erklæring

2 nej .  Ved ændring fra IVS altid krav om revisorvurdering og ca 10000 kr om  - Ved kontant stiftelse kun enten private beskattede midler ialt 50.000 som ikke kræver revisor vurdering ved kontant stiftelse eller beskattede aktiver og i aktiver i brug kræver revisorvurdering = igen ca 10.000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

1. regn med omkring kr. 10.000 - men igen det er ikke et krav, du vil sagtens kunne fortsætte med IVS forevigt.

2. muligvis hvis du fakturerer for kr. 50.000 og derved har en debitormasse.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

min erfaring siger også, at Michael har ret.

Det er vel egentlig også logisk. Hvis virksomheden fortsætter i selskabsform, at dette kan sidestilles med et salg.

Noget andet er, at det måske sker i virkeligheden uden beskatning af eksempelvis goodwill.

Det tror jeg sagtens Michael har  jeg har bare aldrig i virkeligheden i trods alt mange eksempler jeg kender, oplevet skat kræve beskatning af selve den goodwill når ellers alt andet der er købt i den personlige virksomhed er "opløst" og beskattet korrekt. 

Jeg vil nok stadigt holde mig til at det normalt kan gøres uden beskatning at lukke personlig virksomhed og stifte et ApS (hvor goodwill jo på et tidspunkt når der lukkes til gengæld jo let udløser skat - skat af helt samme goodwill som var beskatte ved lukningen af den personlige virksomhed)

Ellers vil den beskatning der sker af goodwill ved lukning af personlig virksomhed betyder, at der fremover kun var muligheden for "skattefri" virksomhedsomdannelse og det vil jeg selvklart købe hvis et par revisorer vil bekræfte at man ikke må forvente, at kunne lukke personlig virksomhed uden skat af goodwill - for det er helt modsat de i alle fald 15 eksempler jeg kender, hvor det er gået problemfrit. Det KAN jo være fordi skat ikke er opmærksomme - meeeen  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
Hvis Jeres erfaringer siger noget andet end, at der skal beregnes goodwill, så har der i de givne tilfælde været en beregnet goodwill på 0 - eller også har Skat og evt. revisor eller anden rådgiver snorksovet.

og ja begge dele er højst muligt - at personen har anset goodwill for 0 - måske fordi der lukkes efter mindre gode resultater - men som sagt har jeg lige checket op og jeg har mindst 15 fald jeg kan sige der ikke blev beregnet (eller beregnet 0) og ingen reaktion

Formelt - Hvordan gør man så med den goodwill . for når man stifte ApS så vil det jo ved lukning også ha goodwill - og helt samme jo hvis det er forsat den personlige virksomheds "forretning" - og den vil jo gi sig udslag i anpartskursen ved salg og dermed gi skat - og det kan vel aldrig være sådan, at der betales goodwill først i personlig virksomhed for opbygning af renome af webshop X og så igen af helt samme goodwill i ApS ved salg af anparter

Mener du at det betyder at man altid er tvunget til at lave skattefri virksomhedsomdannelse og altid tvunget til dermed at ha revisorvurdering på ved lukning af personlig virksomhed og stiftelse af f.eks ApS

og

Hvad med IVS som jo ikke kan stiftes ved skattefri omdannelse - vil man der få skat af goodwill i det personlige og så igen ved salg af anparter som jo nyder godt af samme goodwill?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/EY_-_Fra_personlig_virksomhed_til_selskab/$FILE/Fra-personlig-virksomhed-til-selskab.pdf

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

John... Jeg vil gerne besvare dine spørgsmål - men jeg oplever lidt, at du blander tingene sammen og kører helt af sporet.

Lad os nu afvente og se, hvad andre "revisorer" byder ind med :-)

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)