Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhed skal jeg vælge ???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg gik her den anden dag og spekulerede på noget som jeg synes er vigtigt at debattere

Og jeg kunne ikke sådan lige umiddelbart finde noget andre steder, derfor laver jeg da bare et indlæg selv.

Jeg synes det her er ekstremt vigtigt, at få andres mening og holdning til emnet 

Altså selvfølgelig har jeg mine egne ideer, hvordan den skal skæres, og hvordan man gør, og hvad man skal kigge efter....

Jeg vil bare esktremt gerne høre jeres mening :-D

Mit spørgsmål lyder således:

Hvad skal man kigge efter for at finde en anstændig virksomhed, hvis man er på udkig efter en?

Hvad skal man undersøge, og hvad skal lede efter, hvis man vil investere i en ny virksomhed?

Hvad er væsentligt at kigge efter?

Skal man kigge meget på nettoomsætningen? Hvis man gerne vil tjene penge i/på virksomheden ?

Eller hvad skal man?

Hvordan gør i ? Når i opkøber virksomheder ???

Hvorfor mener i at den har potientiale? 

Tak på forhånd 

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
Skrevet kl. 10:22

Ivan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

Det er ikke fint at bumpe på Amino Smile Tror det manglende svar skyldes at det fylder en bog

Man skal kigge på indtjening først og fremmest - nuværende og se lidt frem

Om man kan tilføre den noget nyt og spændende der kan øge værde

Om nuværende ejer er vigtig og skal med i det nye koncept eller ikke

og 100 vis andre ting. Jeg tror at Amino er på vej med en noget om værdiansættelse - vent på det hvis ikke andre vil skrive en bog her

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
Skrevet kl. 12:23

Hey John.

Det var nu hellere ikke mening, dette punktum skulle være der :-D

Jeg havde sådan lidt indset, at emnet var dødt.

Men tusind tak for svaret alligevel. 

:-D 

Mvh.

Ivan 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 12:41

hej Ivan

Har en bekendt der lige har købt en virksomhed med 25 ansatte. For ham var det vigtigt at han kunne tilføre virksomheden noget værdi der gjorde at han kunne sælge den for mere om nogle år igen. Altså en investering.

Men som John skriver så er der rigtig mange faktorer du skal tænke på. Hvad vil du med den, og kan du få pengene hjem for den hvis du ønsker at sælge den igen. Kan nuværende ejer undværes, og kan du selv fylde skoene efter ham.

I sidste ende kommer til også frem til en mavefornemmelse... Føles det rigtigt, og tror du på det...

Held og lykke med det :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke selv købt virksomheder, men hvis jeg skulle købe en virksomhed vil det da helt sikkert komme an på hvad mine forventninger er. Altså hvad er udgangspunktet ?

Er udgangspunktet at købe en virksomhed der kører ok, og som bare skal fortsætte med at køre ok.

Er det en virksomhed med potentiale for vækst man kigger efter ?

Er det en virksomhed der laver / producerer noget man selv har personlig interesse i man kigger efter ?

Er det en virksomhed der skal fedes op og sælges igen senere som investering ?

De efterfølgende svar kommer jo helt og aldeles an på ovenstående og der er sikkert også flere udgangspunkter.

Altså jeg personligt er selvstændig for at tjene penge. Jeg vil gerne være rig, kort og godt. I min verden betyder det at jeg kan opnå økonomisk uafhængighed, at jeg kan sikre min alderdom, og at jeg kan sikre at mine børn får noget ud af det den dag jeg ikke er her mere. Dertil har jeg en masse drømme om bla.a at rejse og andre ting som jeg gerne vil indfri. Man kan som jeg ser det blive rig i DK på 3 måder. Den ene er at vinde i Lotto, men det er finlænderne for gode til, så den kan man strege af listen. Så kan man sælge en masse stoffer men det kommer man i fængsel for og så kan man jo ikke bruge sin formue. Den sidste måde at blive rig på er ved at starte en virksomhed som ender som en succes, sælge den og vupti har man tjent 10 mio kroner, eller 100 mio kroner eller hvad ved jeg.

Skulle jeg købe en virksomhed skulle det være for at øge min egen formue, det ville ubeskåret være formålet. Derfor ville jeg kigge på en virksomhed hvor jeg kan tilføre værdi, enten igennem egne erfaringer og kompetencer, eller igennem købte kompetencer (eleminere de svage led). Produktudvikle og investere indtil virksomheden når en omsætning eller størrelse hvor den kan være særdeles interessant for konkurrenter at opkøbe, og så sælge det.

Dit udgangspunkt kan være et andet, og det er jo lidt op til dig selv hvad det er. 

Hvis jeg var dig og lå inde med penge til at investere i en virksomhed ville jeg starte med at finde ud af hvad formålet skulle være med at købe en virksomhed før jeg overhovedet begynder at kigge på konkrete virksomheder. Det kan være lige så godt at købe et byggeselskab som et It selskab hvis ikke du har nogle personlige preferancer og alt efter dit udgangspunkt kan det være at visse typer virksomheder vil virke mere attraktive end andre.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)