Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt webhotel fra asp til php

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

HK Denovo:

Med den hjælp der er givet her, så ville det ha' været nemt at gå til i mit rette element.. Jeg skal bare lige gennemskue hvordan man gør det sammme hos wannafind.

Wannafind er kontaktet, og afventer svar..

Så har du misforstået hjælpen, det drejer sig ikke om hvordan du gør det hos wannafind - har du læst mit indlæg?

Det her drejer sig om grundprincipperne i SEO og hvis ikke du kender dem allerede så har du ikke tid til at lære at udføre det i det konkrete tilfælde, hver time skader din kundes ranking.

Glem alt om hvordan det kan gøres hos Wannafind, Gigahost eller nogen anden hostingudbyder, det er irrelevant - du skal finde ud af HVAD du skal gøre, det gøres ens hos dem alle.

Jeg er bange for at jeg ikke kan hjælpe dig mere end dette.

Held og lykke med projektet
/Brian 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:26

Først vil jeg give Brian fuldstændig ret. Hvis du ikke allerede kender til de grundlæggende ting i SEO er det ikke noget du skal lære dig på et kunde-site.

Sørg for at sætte 301-redirects op for alle de .asp sider der lå på domænet før så hurtigt som muligt.

Du kan evt. se nogle af dem ved at lave en googlesøgning på "site:landbrugsadvokat_dk filetype:asp" - udskift _ med .

/Brian.

Webhosting og PHP-udvikling.
xsw.dk

Fra Grevinge
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Fra  michael-bredahl.dk Skrevet kl. 23:45

Det er åbenbart et stykke tid siden du har lavet det nye site, for skaden er sket, de fleste gamle sider er de-indekseret.

Det eneste der kan rede det nu, er at få advokat-mnh_dk over på gigahost i en fart, så du kan styre redirects på en blivende platform.

Derefter laver du en total 301 redirect i htaccess (PM og få koden - den kan ikke gengives her, for den vil blive "censureret")

I Google Webmaster Tool for advokat-mnh_dk fortæller du at sitet er flyttet til landbrugsadvokat_dk (under tandhjul øverst til højre, Change of Address)

MEN det vigtigste er, at følge op på dit WordPress redirection plugin. Få fanget alle de besøg der har været til sider der ikke eksisterer, og fortæl plugin'et hvilken side det skal henvise til.

Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:10

Tak Michael, det var en forfriskende email. Jeg har foreløbigt lavet en 301 redirect i web.config på det gamle domæne, men jeg vil ifølge dit råd flytte advokat-mnh_dk med og styre det fra Gigahost. Samtidigt bruge wordpress plugin til at få stierne redirected.

Tilmeldt 9. Jun 11
Skrevet kl. 22:11

Tak for svar Brian :)

Tilmeldt 9. Jun 11
Skrevet kl. 22:25

Generelt..

Jeg vil gerne sige tak til den reelle hjælp fra denne hjemmeside. Dog er jeg lidt skeptisk når flere give hjælp (til en vis grænse) og derefter virker som de sælger et produkt.

Jeg havnede i et problem, pga ukorrekte oplysninger fra kunde, og følte selv at jeg forklarede problemet meget tydeligt, men der var INGEN der nævnte at man på en .asp server skulle ændre web.config og sørge for at få viderestillet derfra. Det ville sgu da have været interessant, hvis man gik den vej istedet for at anbefale en dyr "SEO-ekspert". Enten er dette forum p2p hjælp, eller også er det en salgsannonce for visse mennesker/virksomheder.
Nå men med den hjælp jeg fik fra uafhængige, og med simpel google søgning baseret på den hjælp, fik jeg ordnet problemet. Besøgstal er steget, og google ranking er betydelig forbedret. Tak for den rigtige hjælp... Jeg vil dog fortsætte med de seneste anbefalinger fra tråden..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

HK Denovo:
eg vil gerne sige tak til den reelle hjælp fra denne hjemmeside. Dog er jeg lidt skeptisk når flere give hjælp (til en vis grænse) og derefter virker som de sælger et produkt.

Velbekomme - jeg har nu læst tråden igennem et par gange og jeg synes faktisk du får fin, og tålmodig, hjælp i alle indlæg og jeg kan slet ikke få øje på nogle der prøver at sælge dig noget.

HK Denovo:
men der var INGEN der nævnte at man på en .asp server skulle ændre web.config og sørge for at få viderestillet derfra

Det er fordi det er en "bagvendt" måde at gøre det på, jeg fortalte dig løsningen i mit indlæg, nemlig at flytte begge domæner til dit nye webhotel og så lave 301 redirects på det. Du har så valgt at beholde det gamle webhotel udelukkende til at håndtere redirects på, men svjh var formålet at slippe for det gamle dyre webhotel ;)

HK Denovo:
Det ville sgu da have været interessant, hvis man gik den vej istedet for at anbefale en dyr "SEO-ekspert".

Du fik faktisk løsningen i de indlæg der gik forud, men det virkede som om du ikke forstod hvad der skulle til og hvorfor. Sammenholdt med dit oprindelige indlæg, hvor du var helt uforstående overfor hvorfor sitet var faldet i rankings, så mener jeg faktisk det var et godt råd af dem der kom med det. Ikke mindst af hensyn til din kunde der sikkert mistede omsætning hver dag gr. den manglende ranking.

Det er fedt du er blevet klogere af tråden og har lært lidt om SEO, det er bla. det Amino er til. Jeg synes måske du skal læse tråden igennem igen og se om ikke du faktisk har fået fin hjælp hele vejen selvom du, i nogle indlæg, virkede letter gnaven over svarene ;)

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 9. Jun 11
Skrevet kl. 23:31

Hej Brian, jeg fik gode svar, og hjælp, det er jeg enig i. Men er det ikke vigtigt at hvis jeg slår dette specifikke problem op i et forum som dette, så er det lidt mærkeligt at jeg ikke et eneste sted hører ordet/hjælpen web.config - det ville have ledt mig gevaldigt på vej hvis jeg vidste at det var asp's svar på en .htaccess. Men ingen nævnte det overhovedet. Enten så ville de gerne sælge sig selv, eller også så har de ingen viden om det, og så er vi lige vidt. Jep hjælpen er ok, men efter at jeg brugte ordet noob om mig selv, så var det her pludselig et ekstremt komplekst problem som kun visse genialiteter kunne løse.

Derfor takker jeg gerne dig bl. a. men er lidt tvivlsomme overfor dem der holder igen med deres viden.

Tilmeldt 9. Jun 11
Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

ps. ja, det kan godt være jeg allerede havde fået løsningen, men det er lidt svært at sortere skidt fra kanel. Råd kan pege i vidt forskellige retninger, og så er det kun ens erfaring der kan vejlede dig i hvad der er rgitigt og forkert. 

Ja, jeg bliver lidt vrissen :) når jeg skal google mig til et svar jeg kun (til en vis grad) kan få på Amino.

Der kunne være nævnt ord jeg kunne have brugt til at løse problemet, men hvad skete der lige med den helt konkrete hjælp?. I smell money..

Mvh og god weekend (og tak for daglig debat)

Hasse

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:35

HK Denovo:
men der var INGEN der nævnte at man på en .asp server skulle ændre web.config

I ASP bruger du ikke web.config. Det er kun i .NET du bruger den.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)