Hej Hvis domænet er det samme så har du ikke denne mulighed. Hvad du skal skynde dig at gøre er at tage alle dine "gamle" urls og redirecte dem til de nye. Google kender af gode grunde ikke hvilke nye sider du har som du vil have peger over til din nye sides undersider, derudover kommer dit nye site sandsynligvis med en 404 fejl når crawleren besøger dit site på de gamle URLS, en 404 betyder at URL ikke findes. Du skal lave en 301 redirect på alle dine gamle URLS i en .htaccess fil, du gør således Redirect 301 /glurlaltomfisk.htm http://motdomainnavn/nyurlomfisk.htm Du skal lave en for hvert enkelt af dine gamle sider. Husk at lav en kopi af din .htaccess fil inden du begynder at rette. Mvh WebHosting A/S |
Tak for svaret,
Jeg har nu opdaget endnu en twist på hele situationen (som jeg ikke var vidende om fra kundens side).
Den originale hjemmeside/webhotel var oprettet på et andet domænenavn, og det "offentlige" domænenavn var bare tilknyttet til kontoen.
På det nye webhotel er det tilknyttede domænenavn så brugt som hoveddomæne, og planen var så at slette det oprindelige.
Så mit spørgsmål er vist nok: Er det så domænenavn A (kontoen hos TDC) eller B (det tilknyttede domænenavn) der er ranket hos google? og hvilket af de de 2 URL'er skal jeg redirecte?
Eks.
Er det domainA.dk/info.asp eller domainB.dk/info.asp der skal redirectes til domainB.dk/info.php i en .htaccess fil?
Håber jeg har forklaret det godt nok :)