Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt webhotel fra asp til php

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

HK Denovo:
Ok, vil det sige at jeg på det gamle webhotel, skal ændre A records til den nye IP adresse?

Hej

Hvis domænet er det samme så har du ikke denne mulighed. Hvad du skal skynde dig at gøre er at tage alle dine "gamle" urls og redirecte dem til de nye. Google kender af gode grunde ikke hvilke nye sider du har som du vil have peger over til din nye sides undersider, derudover kommer dit nye site sandsynligvis med en 404 fejl når crawleren besøger dit site på de gamle URLS, en 404 betyder at URL ikke findes.

Du skal lave en 301 redirect på alle dine gamle URLS i en .htaccess fil, du gør således

Redirect 301 /glurlaltomfisk.htm http://motdomainnavn/nyurlomfisk.htm

Du skal lave en for hvert enkelt af dine gamle sider.

Husk at lav en kopi af din .htaccess fil inden du begynder at rette.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:04

Tak for svaret,

Jeg har nu opdaget endnu en twist på hele situationen (som jeg ikke var vidende om fra kundens side).

Den originale hjemmeside/webhotel var oprettet på et andet domænenavn, og det "offentlige" domænenavn var bare tilknyttet til kontoen.

På det nye webhotel er det tilknyttede domænenavn så brugt som hoveddomæne, og planen var så at slette det oprindelige.

Så mit spørgsmål er vist nok: Er det så domænenavn A (kontoen hos TDC) eller B (det tilknyttede domænenavn) der er ranket hos google? og hvilket af de de 2 URL'er skal jeg redirecte?

Eks.
Er det domainA.dk/info.asp eller domainB.dk/info.asp der skal redirectes til domainB.dk/info.php i en .htaccess fil?

Håber jeg har forklaret det godt nok :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:07

HK Denovo:
Så mit spørgsmål er vist nok: Er det så domænenavn A (kontoen hos TDC) eller B (det tilknyttede domænenavn) der er ranket hos google?

Det ved vi jo ikke eftersom vi ikke kender domænerne :-) Men din kunde må kunne fortælle dig hvilket domæne han har mistet placeringerne på.

HK Denovo:
Håber jeg har forklaret det godt nok :)

Det bliver helt sikkert noget gætværk og fuld med misforståelser hvis ikke du fortæller de rigtige domænenavne.

Det du har fået lavet er mere end almindeligt speget, så hvis vi skal have en mulighed for at hjælpe dig videre skal vi kende domænerne.
(og du skal ikke lave dem som links herinde, skriv dem evt. med _ istedet for .)

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 9. Jun 11
Skrevet kl. 17:28

OK,

Kunden har oprindeligt oprettet domænet og webhotellet advokat-mnh_dk hos wannafind. De har derefter tilknyttet domænenavnet landbrugsadvokat_dk til kontoen og har altid brugt det som deres hjemmeside.

Da de beder mig om at lave et nyt design foreslår jeg at lave den nye hjemmeside i wordpress og skifte til gigahost (da det er billigere og så de selv kan opdatere i backend).

Derfor flytter jeg landbrugsadvokat_dk (da de alligevel ikke bruger advokat-mnh_dk og gerne vil have det slettet) til gigahost og laver den nye hjemmeside.

Den gamle hjemmeside ligger stadig hos wannafind og kan tilgåes på advokat-mnh_dk

Hvad er det bedste at gøre i denne situation?

På forhånd tak til alle for hjælpen

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 17:36

Hvis du søger på "site:domæne.tld" på google.dk, kan du hvilke sider som er indekseret.

Den sikre løsning er at redirecte alle gamle url'er fra begge domæner til det nye, da der også er indgående links fra andre kilder.

Med andre ord, kunden skal beholde begge domænenavn og følgende 301 redirects bør oprettes:

1. advokat-mnh_dk/*.asp -> landbrugsadvokat_dk/*/

2. landbrugsadvokat_dk/*.asp -> landbrugsadvokat_dk/*/

Tilmeldt 9. Jun 11
Skrevet kl. 18:03

ok, nu bliver jeg nok helt vildt noob'ish fordi jeg ude på lidt ukendt grund (er jo bare webdesigner :)

Jeg går udfra at det skal gøres fra det oprindelige webhotel hos wannafind, i så fald hvordan? Kan det gøres fra kontrolpanelet, eller kan jeg oprette en .htaccess fil og uploade den til www-folderen via FTP?

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 18:14

Jeg kender ikke wannafind's kontrolpanel, så ???.

Hvis kunden har planer om at opsige wannafind, så kan du jo oprette domænet hos gigahost, lave htaccess-filen der og så redelegere domænet hos dk-hostmaster.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HK Denovo:
Jeg går udfra at det skal gøres fra det oprindelige webhotel hos wannafind, i så fald hvordan?

Nej, sørg for at få redelegeret DNS for begge domæner til et sted du har styr på, evt. hos Gigahost når det er der du har valgt at hoste.

Så opretter du a-records og CNAMEs for de relevante domæner og subdomæner så de "peger" på dit nye (aktive) webhotel.

På det webhotel laver du så de relevante 301 redirects - udfra de info du kan finde i Google webmastertools, søgningen site:example.com og evt. backlinkværktøjer.

Hvis alt dette er helt blankt for dig, så er mit råd at lave en aftale med en SEO-mand og betale dig fra det, alternativt lade det ligge ud fra en betragtning af du sikkert ikke kan nå at få det lavet før skaderne er sket (hvis du først skal til at lære det grundlæggende).

De bedste hilsner
/Brian

PS. Hvis du vælger at flytte det hele på samme webhotel, hvad der er det smarteste, så husk at opsige webhotellet hos Wannafind ;) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HK Denovo:
ok, nu bliver jeg nok helt vildt noob'ish fordi jeg ude på lidt ukendt grund (er jo bare webdesigner :)

Det du gør er at du hyrer en til at gøre arbejdet for dig. Hvis du laver fejl så kan det skade din kunde mere end højst nødvendigt og du skal ikke bruge en kunde for at prøve at se om du kan :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 9. Jun 11
Skrevet kl. 22:47

Tak for omsorgen Niels, men jeg tester ikke ting af på en kunde, jeg skal bare forstå principperne, og så skal jeg nok løse problemet.

Jeg er vant til at arbejde med cpanel og wehosting_dk - denne kunde ønskede ikke at jeg brugte, for mig, velkendte services. Derfor er der en learning curve.

Med den hjælp der er givet her, så ville det ha' været nemt at gå til i mit rette element.. Jeg skal bare lige gennemskue hvordan man gør det sammme hos wannafind.

Wannafind er kontaktet, og afventer svar...

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)