Jeg ved godt det er et emne der har været meget oppe og vende i den danske SEO verden, men ja, jeg vil gerne præsentere sådan en gang "snask". Kan ikke se hvorfor det ser uprofessionelt ud??? Hvorfor gør wikipedia brug af det, der må da være en eller anden form for SEO værdi.
Her er en lille åbenbaring til dig og sikkert mange andre: Wikipedia's sider er ikke specielt godt SEO-optimeret rent teknisk.
Herudover er der så en masse række andre grunde til at deres artikler ranker godt i Google, men det har intet at gøre med at deres sider enkeltvis er specielt godt optimeret rent teknisk - hvis du gjorde præcis det samme ville din side ikke have særlig gode vilkår i søgemaskinerne.
Så der er ingen grund til at kopiere Wikipedia mhp. at få SEO-fordele rent teknisk.
... Kan ikke se hvorfor det ser uprofessionelt ud??? ...
Aarhhhh... Det kan du seriøst ikke mene? Lur mig om den almene befolkning ikke vil synes bedst om ae=æ i stedet for "snask" løsningen.
"laan.html" ser væsentlig pænere ud end "l%C3%A5n.html"
Brug af "o" eller "oe" som "ø" osv er ganske accepteret af alle på nettet i dag, så hvorfor ikke bare gøre som alle andre? Ingen grund til at forvirre sine besøgende mere end højs nødvendigt. Snask løsningen ligner jo en omgang fejlprogrammering i manges øjne :)
Som de andre også siger, så hold dig fra æøå. Køb evt. domænet med den orginale stavemåde også og så redirect det til dit seo-venlige hjemmeside. SÅ kan brugere taste det rigtige navn ind og det koster dig kun 45kr årligt.
Jamen jeg siger tak for råd. Var egentlig godt klar over at det ikke havde den store SEO værdig, men da jeg så så wikipedia, så tænkte jeg at et eller andet måtte det jo gøre.
Jeg holder mig til de gode gamle aa, ae og oe'er...
....så tænkte jeg at et eller andet måtte det jo gøre.
Ja det, de gør er, at wikipedia som en international søgemaskine urlenkoder for en sikkerheds skyld fordi de ikke kan tage hensyn til alle mulige lokale sprogforhold.
Kan nu ikke se de store problemer i at bruge æ ø og å i sine url´er og har selv brugt dem i mange år.
Det finder du måske tidsnok udaf når du en dag skal lave noget SEO arbejde og submitte dine undersider til et index, en service eller lign et sted hvor danske tegn ikke godtages i URL. Ligeledes betyder det at du selv ikke har nogen problemer, at det virker for alle dine kunder. Ved du med sikkerhed at ingen af alle dine besøgende har problemer med dine URL's ? Jeg tvivler, erfaringen viser at det kan give og giver problemer, naturligvis særligt til ikke-dansksprogede maskiner og services, men svenskere, normænd og andre er vel også velkomne?
Eller udlands danskere som sidder i et andet land og vil bestille dine varer, men siddet ved en udenlandsk maskine pga. de er udstationeret som følge af arbejde. Eller hvis de nu bare er ferie?
Herudover har jeg tidligere set flere undersøgelser og eksempler på at det har en negativ effekt at bruge landespecifikke tegn i søgemaskiner og andre services hvor du har gavn af at dit link bliver optaget. Kombineret med det faktum at der kan give og giver tekniske problemer hos brugerne (omend ikke hos størstedelen), så er det i mine øjne en dårlig idé, når der findes et så ganske fint alternativ som der tidligere nævnes i tråden.
Kan stadig ikke se problemet i at få siderne indekseret !
Det kan jeg da tydeligt vise i de eksempler jeg nævner...
Kan heller ikke se hvad problemer det skulle give for normænd eller andre, som naturligvis også er velkomne. Men nu er jeg jo en dansk webshop og ikke en udenlandsk.
Vil strække mig til at sige at æ ø å ikke er velegnet i et domaine navn. Men kan ærligt talt ikke se problemet i undersider !
JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk
Håber det er OK for trådstarter, at jeg stiller et tillægsspørgsmål:
Vi vil ikke bruge æøå i urls. Hvad så, hvis jeg skal have en side, der er optimeret til "træning"?
www.minside.dk/traening vil jeg så typisk kalde den. Men hvordan ser google egentligt ordet "traening"? Ved den, at det er en måde at forsøge at skrive "træning" på eller vil den opfatte det som et helt andet ord end "træning", så jeg i praksis ligeså godt kunne have skrevet "tullahophans"?
Så kan jeg i princippet ikke få noget seo-værdi ud af navnet på min url?
Beklager hvis jeg hijacker din tråd, men jeg tænkte spørgsmålet lå så tæt op ad, at vi begge kunne få noget ud af det :)
Selve url´en i f.eks. Google fremstår da mere forståeligt for den enkelte bruger og skal ikke gætte sig til hvad der står. Specielt hvis stien indeholder flere æ ø å´er
JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk