Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software til sikker udgivelse af Ebog der ikke kan piratkopieres

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg skriver på en E-bog, nogen der ved hvilket software man skal bruge, så bogen ikke bliver piratkopieret? og videre solgt uden min tilladelse?

Mvh

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan ikke lade sig at gøre. Kan det vises kan det kopieres. 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bonitapigen,

Jeg ved ikke om du allerede har udgivet din ebog, men så lige at du ikke fik så meget respons i tråden, så håber det er okay jeg lige give mit besyv med.

Som 'plazm' også nævner, så er det hulens svært at sikre sin ebog 100%. Der findes flere løsninger, hvor man indkoder/vandmærker kundens navn, adresse og serienummer i PDF-filen, eller passwordbeskytter selve filen, men jeg er ikke fan.

Hver gang du gør det sværere at kopiere din ebog, så gør du det også mere besværligt for de lovlydige kunder. Og det er skidt for konverteringen og brugeroplevelsen!

Jeg har skrevet et indlæg om mit syn på piratkopiering/ebog her. I artiklen argumenterer jeg for, at fokusere på dine kunder fremfor den 1% der henter din ebog ulovligt. Jeg har fået mine ebøger kopieret flere gange, og det er vildt træls - men det er ikke noget der koster mig det store på bundlinjen (so who cares?)

Dette er ikke ensbetydende med at det er okay at kopiere andres ebog. Opdager du det så overvej at politianmelde svindlen. Min pointe er blot, at det kræver sindsygt meget arbejde at sikre din ebog mod piratkopiering kontro det du får ud af det på bundlinjen!

Håber det gav mening?

PS: Hvis du har brug for sparring - naturligvis gratis - omkring din nye ebog, så husk du altid er velkommen til at sende mig en mail.

Venlig hilsen Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

DRM kan altid omgåes, medmindre man propper en chip i folks hjerner ;) Se evt. https://en.wikipedia.org/wiki/Analog_hole

Enhver der påstår at de teknisk kan kopisikre en PDF lyver, det kan gøres svært, men ikke umuligt. Du gør det bare sværere for dine betalende kunder at være betalende kunder, fordi de skal springe igennem en hel masse hoops for at komme til indholdet - en stensikker måde at jage en del af dem væk på.

DVD matrix

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)