Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-bog eller content på mit website?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 53
Fra  WebDavy.com Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 

Jeg har brug for jeres input og jeres holdning til en række ting. 

Det overordnede spørgsmål er E-bog eller content på website

Jeg står i den situation, at jeg har en del materiale liggende/ undervejs som kunne blive brugt både som e-bog, men ellers content på vores site. 

Nogen ting af tingene giver sig selv, at de skal smides op på hjemmesiden som content, hvor andre synes mere relevante som e-bøger?

Der er tale om mindre guides, så derfor vil e-bogen ikke være dyr (10-100kr), men vil denne blot kunne deles og vores indtjeningsgrundlag er væk? Hvordan er jeres holdninger til netop dette issue? jeg kan ikke være den eneste der har haft dette problem ;-). 

Lige et ekstra spørgsmål.. E-bøger til ældre, hvordan ville i gøre det, sådan platforms mæssigt? Potentielle kunder vil gå tabt, hvis jeg blot bruger normale salgskanaler som e-junkie osv, pga teknologiske udfordringer ældre kan have. 

På forhånd tak. 

Mvh.

Nikolaj

WEBDAVY 

Podio, Trello eller Excel? 
Vi kan hjæpe dig på webdavy.com 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke bange for at mine ebøger bliver delt uretmæssigt. Jeg koncentrerer mig mere om at markedsføre de ebøger jeg sælger, da det er det, der har langt den største betydning for min indtjening.

Her er et lille tip, som du kan bruge både overfor dine betalende kunder og de få som kan have fået fingrene i din ebog uden at betale: Indsæt links til din hjemmeside, blog, webshop, andre produkter/ebøger osv. Så markedsfører du dig overfor den rette målgruppe - ganske gratis.

Det giver dig både mersalg ift. eksisterende kunder og "gratister" (som så giver dig en indtjening på trods af at den første ebog var "på husets regning").

Du kan også inkludere en tekst i din ebog á la "Hvis du ikke har fået denne ebog gennem www.min-ebog-webshop.dk, har du fået en piratkopi. Kontakt mig på piratkopi@min-ebog-webshop.dk og fortæl mig hvordan du har fået min ebog. På den måde kan du hjælp med at bekæmpe uretmæssig kopiering og deling af mine ebøger, så jeg kan blive ved med at dele min erfaring med dig." 

Hvis du stadig er bange for den uretmæssige deling og kopiering af din ebog, kan du starte med at sælge en ebog om et andet emne og se hvad der sker med den. Mit bud er, at du ikke vil komme til at opleve nogen deling eller kopiering af den. Efter du har draget dig dine første erfaringer med denne ebog, kan du rykke videre til dine vigtigere ebøger som du i øjeblikket er bekymret for om de bliver delt og kopieret.

Hvad angår selve mediet, om du skal lave en ebog eller bruge materialet som indhold til dit website: Jeg vil starte med at sælge min ebog, og hvis den ikke sælger, så bruge indholdet på mit website.

Det ene behøver i øvrigt ikke udelukke det andet. Du kan fint bruge afsnit fra din ebog som "artikelstartere" til artikler på din hjemmeside. Så kan du hurtigt lave indhold til din hjemmeside uden at skulle starte fra bunden og indholdet på hjemmesiden kan bruges til at promovere din ebog om samme emne.

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 53
Fra  WebDavy.com Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke. 

Tusind tak for dit indspark. Det lyder jo meget fornuftigt det du kommer med. Jeg har derfor besluttet mig for at lave det som e-bog, men lave content der er afsnit fra bogen.

Så jeg udelukker hverken content og/eller e-bogen.

Er der andre der har erfaringer eller en holdning til hvordan man sælger en e-bog bedst til ældre??

På forhånd tak!  

Podio, Trello eller Excel? 
Vi kan hjæpe dig på webdavy.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)