@wowwow Når man som kunde handler ved et dealsite, kan det være ret utydeligt hvem aftaleparten er. Er det dealsitet eller den forhandler/leverandør der levere ydelsen/produktet? Hvem der er aftalepart kommer meget an på dealsitets salgs & levbetingelser kombineret med hvor "aktive" deres beskrivelse/service er i forhold til produktet. Uden at kende nærmere til det omtalte dealsite, så kan der være en risiko for at aftalen er indgået mellem leverandør og kunde, og ikke dealsite og kunde. Det kan godt være at trådstartes veninde har brændt fingrene med dealsitet, men kunderne vil sten sikkert rette deres vrede mod massage klinikken, så her handler det om damage control. Med en massage klinik, må man formode at omsætningen laves når hænderne bogstaveligt talt er i arbejde. Afviser man kunderne med gavekort, giver det dårlig omtale = færre kunder i butikken. Du kan vælge: A - at afvise gavekortene, sætte dig tilbage i stolen og tjene kr. 0 og få negativ omtale eller.. B - levere den aftalte service også til kr. 0 yde en god service og få positiv omtale. Hvis man oven i købet fortælle kunderne ( evt. mens de får behandling) at man er blevet snydt af dealsitet og derfor ikke modtager betaling for sin ydelse, ja så vinder man helt sikkert sympati og forståelse, hvilket smitter positivt af på klinikken. |
Daniel K:B - levere den aftalte service også til kr. 0 levere en god service og få positiv omtale.
Ja, men jeg mener der findes flere indlæg her på Amino, om hvilket slags kunder som benytter sig af deal sites, og det er jo mest "tilbudsjægere" og de er ikke speciel loyale fordi de går kun efter tilbud.
Jeg er helt enig om at hvis man kan tilbyde behandling selvom man er blevet snydt så er det den bedste løsning. Jeg fornemmer bare på trådstarter at det begynder at knibe med økonomien "allerede" ved 50 solgte - nu ved jeg som sagt ikke hvor mange der er solgt, men hvis nu der er solgt 250 - så er den altså svær at sælge 250 timer á f.eks. 200 kroner = 50.000 kr. i mistet omsætning - og derudover skal vedkommende vel også betale moms af beløbet ?
Men jeg har faktisk gået tit og tænkt på at der måtte være nogle "leverandører" af ydelser som måtte få ørerne i maskine omkring manglende betaling, fordi mange deal sites kører med underskud, og man skal levere en ydelse og så bagefter få en betaling fra en deal site med dårlig økonomi...
Som sagt er det svært at rådgive trådstarter fordi der er en masse ukendte faktorer (hvordan er aftalen skruet sammen, hvor mange solgt deals osv.), men hvis deal sitet er lavet med cvr nummer som ikke virker osv. så virker det mere om svindel ...
Igen jeg er ikke advokat, og kan ikke rådgive korrekt om det juridiske, jeg tager bare udgangspunkt i trådstarters problem omkring presset økonomi og her ville jeg som sagt råde trådstarter til at stoppe behandlingerne, evt. komme med dårlig undskyldning om for mange solgt deals i forhold til aftalen - ja, det er ikke sandheden, og ja det vil sikkert også give sure kunder - men som sagt hvis alternativet er at lukke butikken, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge.
Jeg har tidligere prøvet at lave en indsigelse i banken efter betalt med kreditkort hvor jeg ikke fik det aftalte (ikke noget med deals) men jeg mener stadig at banken vil kontakte dealsite og trække pengene fra dem, banken kan jo ikke sende en faktura til trådstarter. Og ja, ikke optimalt - men kunden får sine penge og trådstarter går ikke konkurs.