Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jensens Bøfhus - retten til navnet Jensen

Side 6 ud af 9 (90 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tom jeg er helt tryg ved at alle de argumenter har været brugt i højeste ret - også fiskerestaurantens jensens steaks osv fra menukortet - og vi behøver ikke være enige med højesteret - men jeg tror alle argumenter har været fremme for de højeste dommere, og jeg tror de har valgt ret. Jeg tror protesterne har at gøre med massevælde der aldrig kan li de store slå de små (som så er under opbygning som kæde) - men vi behøver som sagt slet ikke være enige

vh john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:
Han læner sig bevidst op ad et i forvejen kendt navn - og ved det. Han prøver jo at lukrere på det.

Enig! Jeg tror, jeg vil starte "DR Legetøj" og "Danskes Bank", hvis det er så nemt at få sympati som "den lille mand". Selvfølgelig udfordrer man skæbnen, når man lægger sit navn så tæt på et andet - og ingen kan bilde mig ind, at der ikke blev tænkt på "Jensen's Bøfhus", da navnet "Jensens Fiskehus" blev til.

Kan nogen i øvrigt fortælle mig, om Jensen's Bøfhus fik eneret på navnet "Jensen", som det er påstået? Næppe.

At bøfhuset så ikke håndterer sagen særlig elegant er så en helt anden sag. De er trods alt ikke store nok til at ansætte spindoktorer, så de kan få Ekstra-Bladets sympati.

/jø

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
Som jeg havde forstået det, så havde der været åbnet 2 Jensens fisk, hvoraf den ene lukkede ned igen... Ved ikke om jeg vil se det som en kæde, men hvis planen var at starte en kæde - Så er jeg helt enig, så skulle navnet skiftes ud.

Danmark har brug for flere arbejdspladser, innovative mennesker, som kan og vil udvikle sine koncepter. Faglig stolthed får mennesker til at vokse, derfor vil de kalde og bruge deres koncepter efter deres navne en gang imellem. Så hvem har patent på at udvikle koncept, bruge sit navn, patent på SANDHEDEN?  

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Enig! Jeg tror, jeg vil starte "DR Legetøj" og "Danskes Bank", hvis det er så nemt at få sympati som "den lille mand". Selvfølgelig udfordrer man skæbnen, når man lægger sit navn så tæt på et andet - og ingen kan bilde mig ind, at der ikke blev tænkt på "Jensen's Bøfhus", da navnet "Jensens Fiskehus" blev til.

Kan nogen i øvrigt fortælle mig, om Jensen's Bøfhus fik eneret på navnet "Jensen", som det er påstået? Næppe.

At bøfhuset så ikke håndterer sagen særlig elegant er så en helt anden sag. De er trods alt ikke store nok til at ansætte spindoktorer, så de kan få Ekstra-Bladets sympati.

Du forstår desværre slet ikke pointen i den her sag. Lad os sige at der nu kommer en med navnet Jensens Restaurant. Som han så har brugt før Jensens bøfhus blev lavet. Hvad så hvis han nu anlægger sag mod Jensens Bøfhus for at bruge hans navn ?. Og selv om han så kun har en butik, skal forbuddet så kun gælde i hans by ?. Hvor skal det ende ?. Advokaterne går gyldne tider i møde. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes hele denne sag er dybt usmagelig! Sorry men det gør jeg!

For det første, som den kloge læser har gættet.. Så hedder jeg selv Jensen til efternavn. Så lige denne sag, har jeg fulgt ganske nøje!

Trods det at mit fokus site mæssigt er på børn/for tidligt fødte. Så har jeg altid elsket at lave mad - og bage kager. Og for år tilbage, gik jeg faktisk og overvejede at åbne en cafe i Rudersdal hvor jeg bor, og jeg havde faktisk overvejet at bruge mit efternavn "Jensen" hvis det var blevet til noget.. Ala "Jensens Cafe" eller "Jensens Cupcakes" - Syntes så ikke det lød skide godt, og ja hele ideen om at åbne en Cafe og kagebutik blev lagt på hylden da jeg fandt noget andet jeg hellere ville. Men dengang tænkte jeg da overhoved ikke på "Jensens bøfhus" eller om at nyde godt af deres navn. Nej jeg tog bare det der var mig nærmest, mit EFTERNAVN!

Det er det navn jeg har haft siden jeg blev født, det navn jeg underskriver mig med i banken og på andre dokumenter. Det er det navn der er en del af mig. Og så pludselig nu, kommer der et åndsvagt firma der har fået storhedsvanvid og gør sig til "ejer" af mit navn? Sorry men det kan jeg slet ikke acceptere.

Så hvis jeg havde åbnet "Jensens Cupcakes" så kunne jeg faktisk ende i retten.. Det er da langt ude! Mener jeg skal bruge mit navn til at underskrive statslige dokumenter, men åbne en restaturant eller lign i mit navn det kan jeg nu ikke? Det holder bare ikke!

Jeg kunne forstå hvis vi talte om et firma som Lego, men et navn som Jensens... Ej nu stopper det altså!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Du forstår desværre slet ikke pointen i den her sag.
. Øh? Sjældent, jeg bliver mødt med argumentet "du har slet ikke forstået det". Det har Højesteret så heller ikke? Du må forklare det en gang til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Frk.Jensen:
Så har jeg altid elsket at lave mad - og bage kager. Og for år tilbage, gik jeg faktisk og overvejede at åbne en cafe i Rudersdal hvor jeg bor, og jeg havde faktisk overvejet at bruge mit efternavn "Jensen" hvis det var blevet til noget.. Ala "Jensens Cafe" eller "Jensens Cupcakes" - Syntes så ikke det lød skide godt, og ja hele ideen om at åbne en Cafe og kagebutik blev lagt på hylden da jeg fandt noget andet jeg hellere ville. Men dengang tænkte jeg da overhoved ikke på "Jensens bøfhus" eller om at nyde godt af deres navn. Nej jeg tog bare det der var mig nærmest, mit EFTERNAVN!

Lige præcis, derfor har jeg sagt / Velkommen til virkeligheden:

"Danmark har brug for flere arbejdspladser, innovative mennesker, som kan og vil udvikle sine koncepter. Faglig stolthed får mennesker til at vokse, derfor vil de kalde og bruge deres koncepter efter deres navne en gang imellem. Så hvem har patent på at udvikle koncept, bruge sit navn, patent på SANDHEDEN? " 

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Tom jeg er helt tryg ved at alle de argumenter har været brugt i højeste ret - også fiskerestaurantens jensens steaks osv fra menukortet - og vi behøver ikke være enige med højesteret - men jeg tror alle argumenter har været fremme for de højeste dommere, og jeg tror de har valgt ret. Jeg tror protesterne har at gøre med massevælde der aldrig kan li de store slå de små (som så er under opbygning som kæde) - men vi behøver som sagt slet ikke være enige

vh john h


Som jeg forstår det, har Jensens Bøfhus nu eneret på brug af "Jensens" i forbindelse med restautions drift. DET er min betænkelighed: At man i første omgangs bruger navnet Jensens i forbindelse med Bøfhus, som vel ret beset er forholdsvist entydigt ord, der fortæller hvad der serveres her. Derefter går man ud og udvider
"Jensens" til at gælde hele restaurations branchen. Der er netop en historie om Jensens Mad på Amager, som nu er usikre, men som vil slås til sidste bloddråbe.
Hvis vi nu har den tænkte situation, at Jensens Mad var etableret FØR Jensens Bøfhus, så burde det jo være således, at det var Jensens Mad, der kunne anlægge sag mod Jensens Bøfhus, idet der serveres bøf, der (uanset hvad man ellers måtte mene om etablissementet) må være mad?. Det ville ingen nok finde rimeligt.
Så jeg foretrækker stadig følgende udlægning:
Jensen er et navn, det mest almindelige navn i Danmark.
I et bøfhus, formoder jeg der serveres bøf og tilsvarende.
I en fiskerestaurant formoder jeg der serveres fiskeretter og tilsvarende.
Muligheden for forveksling er ikke umiddelbart indlysende?
Med andre ord, jeg (som hedder Jensen), må ikke lave en fiskerestaurant, en almindelig restaurant, en cafe eller andet med almindeligt navn og bruge Jensens,
fordi en "anden mand", der har flere restauranter, som han ikke kalder restauranter, men bøfhuse, har eneret på brug af navnet Jensens, i kun i forbindelse med hans bøfhuse, men også i forbindelse med de almindelige anerkendte ord (restaurant, cafe etc) for den slags virksomheder? Sådan forstår jeg dommen og jeg syntes ikke at det er særligt hverken logisk eller retfærdigt, at det kan forholde sig sådan.

Det er min mening og nej vi behøver selvfølgelig ikke være og blive enige. Det er jo et debatforum. :-)

   

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

I mine øjne er sagen absurd , den burde slet ikke eksistere.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er for at man kan tage patent/varemærke på noget helt unikt, en unik navnekombination eller navn eller logo eller varemærke.

MÅSKE er Jensen´s Bøfhus unikt, det kan der være noget om. Men Bøfhus eller Jensen´s er ikke unikt, og bør aldrig kunne have indflydelse på andre Jensen´er eller Bøfhuse om de kan åbne eller ej.

Hvis det ligger fast fra starten af at uanset hvor mange penge man bruger eller hvor stor man er, at man ikke kan patentere ens navn nogensinde med mindre det er meget unikt dvs der kun er hvad ved jeg 5-10 mennesker med det navn, så vil man nok heller ikke investere så mange penge i sit brand eller varemærke. Ellers er det selvforskyldt.

Fiskerestaurant og Bøfhus har INTET med hinanden at gøre ift at Jensen´s Bøfhus skal kunne beskytte sit varemærke.

Men jeg synes det er ok at man kan beskytte et varemærke der hedder Jensen´s Bøfhus selvom ingen af de 2 ord er unikke, da kombinationen nok er forholdsvis unik.

Kender ikke dommens præmisser, og gider ikke sætte mig ind i mange siders lovpapir, men synes også det er bemærkelsesværdigt at sø og handelsretten først dømte imod Bøfhuset og den blev så appelleret og vendt 180grader så vidt jeg kan forstå. Så klar er sagen altså heller ikke.

Side 6 ud af 9 (90 indlæg)