Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jensens Bøfhus - retten til navnet Jensen

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Her kom så en saglig gennemgang af hvorfor højeste ret afgjorde som de gjorde. Den kan man jo være enig eller uenig i, men at rette vreden mod Jensens bøfhus fatter jeg ikke - En hver virksomhed skal da forsvare hvad de mener er deres varemærke -  Nå men rigtig god gennemgang af Jacob Tøjner

http://www.ditselskab.dk/mere-info/jensens-boefhus

”Herefter konkluderer Højesteret, at – når man er i samme branche – at sammensætningen af ordet ”Jensens” og ordet fiskerestaurant ganske enkelt er at udnytte og lukrere på den værdi Jensens Bøfhus har. Man udnytter både renomme og varemærkets særpræg.”

Efter 13 år konkluder de det?!

”Min holdning? Der er ingen tvivl om at Højesterets dom er korrekt. Per definition er Højesterets domme altid korrekte.”

Jeg har fuld respekt for retssystemet, men tiden og enkeltsagerne kan ændre nogle regler. Det kalder vi udvikling.

Jeg er sikker på, at Jensens Bøfhus management og PR er meget travle med at finde ud, hvordan de skal håndtere denne sag.
Jeg er i hotel restaurant business management over 25 år, jeg har arbejdet i mange forskellige anderkendte koncepter, jeg kan fortale jer, deres sag er møgsag.
Vi taler om mange forskellige principper, ikke bar om Jensen, Bøfhus og hvem har ret eller har ikke ret.

1. Efter 13 år kan de fratage et navn fra en restaurant, som har også opbygget en niche, men det vil også koste dem.
2. De andre 200.000 Jensen har også ret til at bruge deres navn og kalde deres firma fx Jensens Cupcakes.
3.  De har ikke patent på udvikling - angår denne sag, tiden vil vise sig, om det var værd at kæmpe.
4.  50.000 vrede danskere boykotter bøfhus. De 50.000 vrede danskere har venner, bekendte, kolleger, osv. Så vi taler om minimum 200.000 mennesker.
     Denne sag kender minimum 1 million dansker nu.

God mandag og god arbejdslyst Jensens Bøfhuss management. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man boykutter vel ikke ved bare at like på Facebook. Et like er bare et like ikke mere end det. Bøffens omsætning i de næste måneder vil til gengæld vise om sagen har kostet dem eller ikke.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:26

Kristian:

Kristian:
 50.000 vrede danskere boykotter bøfhus. De 50.000 vrede danskere har venner, bekendte, kolleger, osv. Så vi taler om minimum 200.000 mennesker.

Nu boykotter 100.000 danskere bøf-gigant

Men der er så også forskel på at give et like og så rent faktisk boykotte. Det er dog mange, og det bliver spændende at se, hvilken betydning det får. Jeg tvivler dog på alle der har givet et like reelt mener det om et stykke tid. Der er selvfølgelig sikkert også mange af de 100.000 tusinde, som ikke var potentielle kunder i forvejen. Alle utilfredse kunder eller folk som ikke bryder sig om Jensen har jo ret nemt ved at sige at de boykotter uden det reelt har nogen betydning.

Jeg hørte en sige, at hun boykottede Jensen. Så kom hun i tanke om, at hun havde et gavekort, og så ville hun ikke boykotte alligevel :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52

Emil:
Men der er så også forskel på at give et like og så rent faktisk boykotte. Det er dog mange, og det bliver spændende at se, hvilken betydning det får. Jeg tvivler dog på alle der har givet et like reelt mener det om et stykke tid. Der er selvfølgelig sikkert også mange af de 100.000 tusinde, som ikke var potentielle kunder i forvejen. Alle utilfredse kunder eller folk som ikke bryder sig om Jensen har jo ret nemt ved at sige at de boykotter uden det reelt har nogen betydning.

Du har ret, men Jensens Bøfhus har fået et dårligt image, og det dårlige image vil ofte føre til en økonomisk konsekvens. I skal ikke misforstå mig, jeg er ikke mod Jensens Bøfhus. Jeg er mod hvordan de håndterer denne sag, og de er arrogante. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:17

Kristian:

Cookie - John Hannover:
jeg synes i misser nogle pointer - Jensens fiskerestaurant har menukort med Jensen steak og meget andet og er ikke en lille restaurant men en kæde under opbygning - 3 stk som jeg hører

Hvorfor efter 13 år skal de blokkere dette Jensen navn?
Hvorfor startede de ikke 2002, da fiskerestauranten åbnede?

Jacob har også brugt mange penge til at udvikle sin koncept.
Måske vil de (Jensens Bøfhus) åbne en fiskerestaurant koncept i fremtiden, og/eller sætter fiskeretter på menu, og de vi kalde koncepten Jensens Fiskerestaurant. 
Hvem snyder hvem?  "Don’t be a dingy bird. Bad people do bad things because they can." 

Men jeg vil bar spørge igen: Hvorfor efter 13 år skal de blokkere dette Jensen navn?
Hvorfor startede de ikke 2002, da fiskerestauranten åbnede?

Det ville klæde folk, hvis de satte sig ind i sagen... Da det var en restaurant med navnet Jensens Fiskerestaurant, var det intet problem. Men da firmaet idag har 4 restauranter + har annonceret at de vil åbne en landsdækkende kæde, så SKAL Jensens Bøfhus gøre noget. Hvis de bare kigger på, så står de rent juridisk dårligt i forhold til de varemærker, som de har registreret...

Men pressen og alle ser kun den her sag fra en vinkel + alle MEGET vigtige informationer forties...

Iøvrigt DONT HATE THE PLAYER, HATE THE GAME... Her er Jensens Bøfhus player, og lovgiverne er gamet. Så det er de helt forkerte, som denne absurde hetz rettes imod...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35

Emil:

Jeg hørte en sige, at hun boykottede Jensen. Så kom hun i tanke om, at hun havde et gavekort, og så ville hun ikke boykotte alligevel :)

Når man driver et firma, er det ikke lige meget, hvad folk synes om firmaet, uanset at de 100.000 tusinde er ikke potentielle kunder i forvejen.
Jensens Bøfhus har fået et dårligt image, og det dårlige image vil ofte føre til en økonomisk konsekvens. Jeg har sagt: ” Jeg har fuld respekt for retssystemet, men tiden og enkeltsagerne kan ændre nogle regler. Det kalder vi udvikling.

Jensens Bøfhus kan lære af Rafael Vidal

”Selv om jeg er liberal i mine politiske anskuelser og sociale udsyn og er overbevist om, at folk har ret til at sige, hvad de vil, mener jeg også, at vi samtidig har pligt til at lytte. Og jeg mener også, at friheden til at sige ting har konsekvenser, som vi må håndtere og reflektere over, inden vi taler.”

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 12:57

Det er en interessant debat. Jensen's Bøfhus burde i min optik have forudset, at det ville give anledning til larm i pressen!

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)