Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav om CVR

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude.

3 af mine venner, overvejer at starte en virksomhed

Der har gået en samtale omkring krav til CVR numre når man driver en virksomhed. 

Skal man have et CVR for at fungere som virksomhed og handle med leverandøre

Skal man have et selskab for at have sit ejet CVR

Håber i vil hjælpe dem på vej :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 18:30

Hej Kasper

Hvis i påtænker at skulle handle med diverse leverandøre er det en fordel hvis I er CVR registeret da I så kan trække momsen fra jeres salgsmoms

Alle kan oprette en CVR så vidt jeg ved.

Af ren interesse, hvilken virksomhed påtænker I at starte? :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Skrevet kl. 18:51

Hej Simon. 

Nu er jeg ikke en del af deres ''virksomhed''

De har bare snakket lidt løst om at starte noget, inden for hvad ved jeg ikke. Kunne forestille mig de ikke er helt seriøse, men de spørgsmål slog mig bare :) 

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:07

Hej.

Som førnævnt, så er CVR en god idé da du kan trække købsmoms fra, tilgengæld skal du også betale moms for solgte vare.

CVR får du ved et selskab, eller at du laver en enkeltmandvirksomhed som bliver moms og/eller bliver import/eksport registreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51

Man skal ha CVR hvis man forventer at omsætte over 50.000 kr på 12 mdr. det er nemlig på forventning om den omsætning at der er pligt til MOMSREGISTRERING som i link

En del brancher vil måske også forvente det for at levere til jer ligesom betalingsløsninger og andet kan kræve det

I har 2 muligheder - I/S som er personlig virksomhed for 3 - eller et selskab f.eks. IVS eller ApS - eneste forudsætning er at I er 18. Læs overvejelser om personlig virksomhed som I/S eller selskab, for der er store forskelle i hæftelse og i de omkostninger der er ved at have en sådan virksomhed eller selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Husk hvis I er tre -. uanset form, at lave en super EJERAFTALE som i link lige fra start - alt andet er drønfarligt

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Skrevet kl. 19:59

Hej John.

Tak for dit svar. 

Vil det sige, at jeg kan køre en virksomhed uden et CVR ?

Hvordan er kravene når vi en dag skal lave års regnskab fra SKAT'S side. 

Og skal man være oprettet som selskab ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33

ja det gør du automatisk hvis du driver noget med indtjeninig for øje - så er du 18 år og ved du ikke kommer over 50.000 kr i salg/omsætning på 12 mdr som i forrige med links - ja så er det frit frem

Du skal føre regnskab løbende over alle udgifter og indtægter. Udgifter for en ikke registreret skal stramt holde sig til præcist de ting der er nødvendige for indtjeningen og intet der bruges privat tages fuldt ind. Resultat / overskud - opgives til skat i forskud og selvangivelse i udvidet selvangivelse som man skal bede skat om når man starter.

Læs de forrige links omhyggeligt for så har du svaret på om man skal være oprettet osv Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)