Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms med omvendt betalingspligt videresalg i Dinero

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi er nystartede og har sat os ind i Dinero

Vi har købt en bærbar pc til videresalg og leverandøren har sat 0 moms på som de skal.

Når man bogfører med crowd kommer der 3 forslag op: til firma eget forbrug med og uden moms

Men under videresalg er der kun den med moms. ( Når det er en bærbar pc kan man vel kun sælge den videre med OBT ? )

Hvordan kan det være at den med ovendt betalingspligt ikke er der, når det er til videresalg.

Skal vi så bruge den øverste der hedder EU varer (rubrik A) ? og kommer det så til at stå korrekt i momsangivelsen ?

Eller skal vi oprette en ny konto med omvendt betalingspligt ? under EU varer ?

Vi har ledt og ledt men har ikke fundet præcis dette, hvis det alligevel skulle gemme sig et sted herinde, beklager jeg

Hilsen Thomas R

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26

RandersT:

Men under videresalg er der kun den med moms. ( Når det er en bærbar pc kan man vel kun sælge den videre med OBT ? )

Det kommer an på hvem du sælger den til!

En privatperson  så er det med normal moms.

Hvis I er omfattet af reglerne (mere end 50% af jeres omsætning af de varer som er omfattet af omvendt betalingspligt sker til afgiftspligtige) så skal der ikke lægges moms på.....

Omkring Dinero bliver jeg svar skyldig.

Tilmeldt 8. Sep 14
Skrevet kl. 15:04

Hejsa,

tak for svar

Men forstår det ikke helt

Så jeg sælger den bare som normalt, hvis det er til en privat og indkræver momsen ?

Hvor kan jeg så se at jeg ikke har betalt moms til leverandøren ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13

ja til en privat sælger du med moms. Du bruger som sælger kun omvendt betalingspligt overfor kunder der har momspligtig virksomhed, hvis du sælger mere end 50% af varegruppen til momsregistrerede

Du skal bogføre dit køb med omvendt betalingspligt og mig bekendt har Dinero ikke en konto til det endnu. Du må ikke bruge EU køb eller andet - du skal ha 25% på din salgsmoms 25% på købsmoms i denne forbindelse og det må ikke ind under EU moms

Du kan jo se på fakturaen fra der du købte den om det er med moms eller med omvendt betalingspligt og som du beskrev det, er det jo klart omvendt betalingspligt og så har du ikke betalt moms ved købet

læs mere 

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 15:51

Hej,

Hvis jeg forstår dig ret, spurgte jeg om det samme for en måneds tid siden: http://www.amino.dk/forums/t/233682.aspx#1520197

Svaret fra Rasmus fra Dinero: "Hvis du handler med disse varer (altså ikke til forbrug) så skal du oprette en konto under vareforbrug som har momstypen "dansk køb med omvendt betalingspligt". Så klarer den momsen korrekt :)"

Mvh Anders 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53

dinero er jo bare med på beatet og har den konto klar - men til en privat og som beskrevet af dig - bare helt alm salg med moms og så indkøbet med omvendt betalingspligt på en sådan ny konto - omvendt betalingsplit IT er kun ved salg B2B (og kun hvis mere end 50% af et firmas salg af den slags sker B2B)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28

Cookie - John Hannover:
du sælger mere end 50% af varegruppen til momsregistrerede

Ikke momsregistrerede men afgiftspligtige.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46

Henrik Koudahl:

Ikke momsregistrerede men afgiftspligtige.....

godt at få med. Afgiftspligtige i forhold til momsregistrerede - er så - for at være helt med?

Personer uden momsregistrering - men som driver økonomisk virksomhed og - f.eks. ikke momspligtige virksomhed type lønsum? er det forskellen på momsregistrerede og afgifstpligtige?

OG disse skal vel så momsregistreres for at kunne indberette omvendt betalingspligt hvilket jo er årsag til at det for disse ofte kan være lettere ved enkelt køb at køe fra detailhandlen?

Hvordan kontrollere sælger så at det er en afgiftspligtig (når ikke momsreg. er kontrol)?

Tilmeldt 8. Sep 14
Skrevet kl. 20:47

Tak for alle svarene,

Hvorfor skal det være så besværligt at betale sin moms :)

John. kan jeg selv lave den konto ? og så bogføre den bærbare (indkøbet) på den ?

Og har også lige solgt en samlet pc (ikke bærbar) men hvordan pokker finder jeg ud af hvad cpu´en koster ? er det et skøn ?

Håber det giver mening det jeg har skrevet :)

Hilsen Thomas 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

RandersT:
Og har også lige solgt en samlet pc (ikke bærbar) men hvordan pokker finder jeg ud af hvad cpu´en koster ? er det et skøn ?

Mener du cpu'en i den samlet pc? Hvis ja så er den ikke omfattet af omvendt betalingspligt. Det er kun hvis den sælges enkeltvis.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)