Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omvendt momspligt i Dinero

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har købt produkter af en leverandør, med omvendt momspligt til videresalg til forbruger. 

Vi har dermed modtaget en faktura uden moms. Da det bliver solgt videre til en forbruger, er det rent vareforbrug. Skal det så blot bogføres som dette med 25% moms oven i (som man plejer) på trods af momsen ikke fremgår af fakturaen fra vores leverandør.

Småanskaffelser med omvendt momspligt, kan man vel næppe kalde det, da det er til videresalg. 

Mvh Anders

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Fra  Yoink Skrevet kl. 21:34

Nå så vidt jeg kan se fra Dinero's guider, skal man bogføre det som en småanskaffelse med 100% fradrag, og så ordner Dinero salgsmomsen.
Ville det ikke give mere mening hvis der var et forslag der hed "Vareforbrug - med omvendt betalingspligt" også? 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:52

Anders:

Nå så vidt jeg kan se fra Dinero's guider, skal man bogføre det som en småanskaffelse med 100% fradrag, og så ordner Dinero salgsmomsen.
Ville det ikke give mere mening hvis der var et forslag der hed "Vareforbrug - med omvendt betalingspligt" også? 

Hej Anders.

Hvis du handler med disse varer (altså ikke til forbrug) så skal du oprette en konto under vareforbrug som har momstypen "dansk køb med omvendt betalingspligt".

Så klarer den momsen korrekt :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Fra  Yoink Skrevet kl. 09:06

Hej Rasmus,

Ahh ok, det giver god mening. Det må jeg hellere få lavet om. Tak for det!

Mvh
Anders 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)