Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har et CRM system der arbejder godt sammen med et økonomistyringssystem ???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle :-)

Vi er en virksomhed der har godt 3000 forskellige kunder i DK og Sverige, så der er noget at holde styr på. Vi har e-conomic til vores fakturaer og regnskab, og har brugt Webcrm som CRM system. For to måneder siden fik vi lavet integrationen så vores sælgere selv kan oprette ordre i systemet, og vi var glade og forventningsfuld. Var selvfølgelig klar over at nye arbejdsrutiner kræver tid, men vi er nu meget skuffede over det vi har fået. Jeg vil næsten kalde det en forringelse.... :-(

Vi kan ikke kører med priser i flere valutta, så sælgerne skal selv sidde og sætte prisen ind på hver ordrelinje. Det er muligt når vi opretter i e-conomic, men ikke i crm, og det er jo der sælgeren arbejder, så der er det ikke blevet nemmere for dem.

Vi kan hellere ikke have en kunde med flere leveringsadresser. Så vi er nødt til at oprette hver enkel afdeling som en selvstændig kunde, hvilket giver oceaner af bøvl, da kunden så skal have os oprettet som leverandør for hver leveringsadresse, hvilket nogle ikke er interesseret i. Det gør også at vi så ikke kan sende et samlet kontoudtog ud til kunden....

Vi kan ikke inddele vores varer i forskellige varekategorier eller importere nye vare ind,uden at skulle opdatere alt i integrationen, hvilket så igen giver alt for meget arbejde, da integrationen også tager de spærrede vare med, så vi manuelt skal sidde og slette dem igen.... .

Og jeg kan fortsætte listen over begrænsninger, men ovenstående er det vi virkelig har problemer med, så jeg skal ikke trætte jeg med flere sørgelige facts.

Jeg vil til gengæld hører om der er nogle Aminoer, der enten bruger et system der både indeholder fakturering, regnskab og crm (I flere valuta), eller bruger to systemer der kan snakke ordentligt sammen ?

Er det et samlet system, så skal sælgerne kun have adgang til crm-delen, hvor de skal kunne se hvad kunden tidligere har købt, hvornår de har haft besøg osv.

Vi skal have fundet en ny og holdbar løsning snarest :-)

Mvh Michelle

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle,

øv det lyder super uheldigt. Jeg går ud fra i har taget en webcrm standard pakke?

Hvem har undersøgt jeres behov omkring valuta, ordrestyring, sprogstyring og opsætning af disse ting. Der er fejlet - og det er konsulenten eller desværre den hos Jer som havde ansvaret for denne opgave - men har ikke fåets at sig godt nok ind i tingene.. Øv øv!

Er det lavet sådan at i webcrm kan ordren oprettet frem til e-conomic? 

Hvad er det for en type varer i sælger? Hvor mange er i rent brugermæssigt fordelt?

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle

Det var da en kedelig historie.

Vi udbyder i dag et komplet, samlet CRM og ERP system, som jeg bestemt mener kan dække jeres behov.

Læs på www.atomic.dk 

Det er som sagt i samme program, så der er ingen integration og data frem og tilbage.

Valutaer, flere priser, varekategorier, flere leveringsadresser pr. kunde etc. er helt standard.

CRM kan synkronisere med Exchange/Office365 og automatisk journalisere mails, hvis det ønskes.

Kig som sagt på vores hjemmeside og ring gerne på 8888 7830.

Mvh Flemming

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I er tydeligvis endt der hvor mange CRM projekter ender - som et IT projekt. Dette er den absolutte største fejl og grunden til at så mange CRM projekter fejler selv i store virksomheder. Et CRM system kan og skal kun understøtte de af virksomhed vedtagne salgs, marketing og kundeservice processer, men må ikke overtage selve tankegangen og projektet vedrørende indførsel af CRM.

Derfor Glem alt om at studere diverse CRM programmer på nuværende tidspunkt - du har på nuværende tidspunkt ingen mulighed for at danne dig et overblik over hvilket system der kan/vil understøtte dine salgs og marketingprocesser bedst.

Set dig ned og skitser dine nuværende salgs/marketing og kundeservice processer - og gerne også hvor du gerne vil hen med øget fokus på CRM. Personligt (men det er bare min ydmyge holding) bryder jeg mig ikke om at  ordrer indtastes i et CRM system som jeg kan forstå dine sælgere gør. Dette skal efter min mening indtastes direkte i ERP systemet, ikke af sælgerne men af en bruger af ERP systemet. Sælgerne skal bruge deres tid på salg ikke på administrativt fnidder fnadder. Oplysningerne kan selvfølgelig synkroniseres til CRM så de oplysninger der er vigtige for salg, marketing, kundeservice er tilgængelige i CRM.

Jeg tror det er vigtigt for jer at i for gjort jer klart at ERP systemet er hvor i lagre ordrer, fakturaer, faktureringsadresser etc, og ikke i CRM. CRM er til gengæld der hvor i lagrer alle persondata, salgsmøder, kampagner, supportcases etc. 

Er der flere medarbejder grupper der skal bruge systemet er det vigtigt at involvere alle typer brugere for komme hele vejen rundt og høre hvad de forskellige har af ønsker/krav. Det er et must at det hele forankres i ledelsen og at denne går forrest og følger op løbende.

Lav en kravspecifikation til CRM system - når denne er klar kan du begynde at se på forskellige systemer.

Lav en strategi for hvordan du kommer i mål med de nye tiltag - og også gerne en strategi for implementering af nye CRM system.
(Hvordan sikrer du medarbejder buy-in, Tidsplan, faser, træning, etc)

jeg er faktisk en lille smule bekymret over at du skriver at i skal have en ny løsning snarest, det ender med at i ender i et nyt IT projekt helvede hvis i ikke gennemtænker hele processen fra start til slut.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle

I itnvision arbejder vi med opsætning af kundeløsninger med integration til e-conomic.

Vi har en CRM app integreret sammen med e-conomic enten som en del af deres brugerflade eller som en separat fane i din browser.

I appen har du alle kunder og leverandører (begge hentet i kundekartoteket) med mulighed for at kunne oprette notater og opfølgning på kunden, faktura, ordre og tilbud. 

Inde på e-conomics app side kan du læse lidt mere: http://www.e-conomic.dk/apps/crm-app - billederne er dog fra e-conomic gamle design men det er opdateret så det følger det nye Geeked

Udover CRM har vi yderlig lavet et salgsværktøj (salgsregistrering) som opretter ordre direkte ind i e-conomic så dine sælgere undgår dobbelttastning af nogen art. Heri har du også mulighed for at tilføje en alternativ leveringsadresse og meget mere.

Der findes et valuta kartotek som kan blive koblet på sales appen.

Link til appen: http://www.e-conomic.dk/apps/salgsregistrering 

Hvis det er du interesseret er du velkommen til at kontakte mig mhp@itnvision.dk eller 7025 7600 for en snak om mulighederne - selvfølgelig uforpligtet Geeked

Mvh

Morten

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smith

Ja det er brandærgerligt at bruge så meget tid på noget der slet ikke kan fungere. Jeg har haft en løbende dialog med supporten hos Webcrm, og klart fortalt hvad vi havde brug for, og hele tiden fået af vide at det var ingen problem, de kunne sagtens løse opgaven. Men allerede den dag vi fik lavet integrationen kunne jeg se at de havde lovet mere end de kunne holde. Vi har hele tiden klart vist hvad programmet skulle kunne for at vi kunne arbejde i det, så derfor sidder jeg også tilbage med stor forundring over at Webcrm siger at deres program kan bruges, når det klart ikke kan. Det må de da miste mange kunder på...

Ja sælgeren taster ordren i crm og så oprettes den automatisk i e-conomic, så den kan ryge direkte på lageret og blive pakket.

Vi sælger diverse spraydåser, lim, maling og tape til auto og industri, og har godt 500 varenummer, og vi er pt. 10 brugere i systemet.

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Har lige hurtigt skimmet jeres hjemmeside, og det ser faktisk interessant ud. Jeg giver lige et ring senere i dag :-)

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Der er mange grunde til at man vælger at begynde at arbejde i med et CRM system, det afhænger jo helt af hvilken virksomhed man har og hvordan man vil drive den. Nogle bruger CRM som en decideret måde at fremme salget på, vi skal bruge det som en database over oplysninger om vores kunder, kontaktpersoner og købshistorik.

I vores tilfælde har vi kørerende sælger til at vise og sælge vores produkter. De havde i 20 år været vant til at skulle udfylde deres kundekort lavet af papir, i hånden og med ulæselige kravetæer til følge, hvilket ikke er optimalt hvis pågældende sælger holder, og skal overdrage kort+kragetæer til en ny sælgere, der ikke kan læse hvad der er skrevet. Det samme gælder for de stakkels kontorpiger der skal sidde og tyde disse kragetæer på ordresedlerne, det giver en masse spildtid i opringninger til sælgeren for at hører hvad der er bestilt, og risiko for fejlleverancer.

Da sælgerstaben efterhånden mest bestod af yngre mennesker var der efterspørgsels på et digitalt system, og da vi i forvejen havde e-conomic, valgte vi et crm system der kunne arbejde sammen med det. Eller det fik vi da i hvert fald af vide at det kunne.... Jeg havde haft utrolig mange samtaler med Webcrm og forklaret hvad vi skulle brug, for vi er fuldstændig klar over hvad der kræver for at vores hverdag er nem og overskuelig for alle. Sælgerne skal have et system hvor de let kan se alle data, besøg, leverancer og diverse kommentar. Og samtidig skal de kunne lave ordren direkte i crm, for min holdning er, at hvis sælgeren alligevel skal skrive/taste en bestilling til kunden, kan han ligeså godt lave ordren direkte og dermed spare på kontorpigens tid. Jeg ved at systemerne findes, det er bare om at finde det rigtige, hvilket kræver at dem der sælger løsningerne er ærlige om hvad deres produkt rent faktisk kan, og ikke stikker deres kunder blår i øjnene !

Og vi er nødt til at få et nyt system, for det vi har fungere ikke og kommer ikke til det, da de løsninger som vi blev lovet ikke eksistere! Denne gang skal det være et system der indeholder ERP og CRM i samme løsning, vi skal ikke bøvle mere rundt i integrationer der ikke fungere optimalt.

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Amesto Solutions Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle

Der findes flere muligheder for gode system som indeholder både CRM og ERP, så det lettere jeres arbejdsgang i daglig dagen.

Ude over at finde systemet, så er det også vigtigt, at opnå tillid til forhandleren af systemet, de skal forstå jeres virksomhed og jeres problemer, samt være klar til at udfordre jer på jeres arbejdsprocesser.

Så jeg forslå følgende guide line:

overblik over processer

Dialog med forhandler (tillid/fælles forståelse)

Budget/prisniveau

Løsningsforslag /evt. reference besøg

Aftale.

Vi har idag over 2500 kunder i hele norden , ofte handels virksomheder med "kørende sælger mv." læs mere

her: http://amestosolutions.wordpress.com/2014/09/02/best-of-breed/

Sig til hvis det kunne være relevant at tage en dialog med os med udgangspunkt i jeres behov.

Se mere her: http://www.amesto.dk/ERP-losninger/ og kontakt mig gerne for et dialog.

Klaus Kristensen

Amesto solutions

4031 1845

 

 

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Fra  Info Solution ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle,

Info Solution er forhandler af Visma Business som er et kombineret økonomi- og CRM system. Visma Business understøtter alle dine ønsker. CRM delen er ideel til sælgere der arbejder i marken hvor både besøgsinfo og ordrer oprettes mens sælgeren er hos kunden. Sælgeren har adgang til alle informationer om kunden inkl. åbne ordrer, salgshistorik og øvrige CRM data. Visma Business vil absolut være et rigtig godt bud på en løsning til jer.

Se mere på www.infosolution.dk eller kontakt mig på 4696 9696

Med venlig hilsen

Info Solution ApS

Klaus Laudrup Spliid

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)