Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny u-uddannet skatteminister

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Men nu er jeg også typen der fortrinsvis spiller på de sikre heste 

Ja, men heldigvis er ikke alle mennesker og firmaer sådan, fordi ellers vil det jo være svært for nystartet firmaer at få ordrer, hvis kunderne altid tog det sikre valg, fordi sådan har man altid gjort.

Jeg tror nu mere at det er alle de små og store Branson'er som holder hjulene i gang i forhold til politikerne. De danske politikere kan jo nærmest ikke engang bestemme om vi skal have lakridspiber i Danmark ;-)

Og jeg tror heller ikke på ludfattige Ronaldo historier, men der er da masser af eksempler på i sportens verden at det er ikke dem med de største talenter som kommer længst, men derimod dem som arbejder hårdest og har den største vilje - det gælder i sportens verden, hos iværksættere og politikere ;-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:

...

Jeg foretrækker til enhver tid en politiker som Glistrup der tør åbne munden og fremsætte sine og partiets synspunkter tydeligt og klart. Så kan man vælge at være enig eller uenig. Og det er jo det politik handler om.

...

Nu vil jeg bestemt ikke prise Glistrup for at være associal og racistisk, men man skal også forstå at manden i mere end et årti før han kom ud som provokatør, forgæves havde forsøgt råbe diverse Socialdemokratiske politikkere/Embedsmænd op for at få lov at hjælpe dem med at lukke huller i skattesystemet.

Det fortager sig i konflikt om personen Glistrup at han rent faktisk havde en skræmmende præcis analytisk sans og i starten af 1970'erne forudså at vi med den kollosale udvidelse af den offentlige sektor, ville sidde i et system med offentligt ansatte akademikkere der på formynderrisk vis så det som deres ret at fortælle andre hvordan de skulle leve. Samtidig havde han jo ikke uret i at forskellen i fødselsrater mellem indvandrer med muslimsk baggrund og resten af befolkningen ville blive til en belastning på et tidspunkt.

Jeg må nok tilstå at jeg ikke er så bekymret over ministerens faglige baggrund som jeg er holdningerne, og hvem han lytter til. De sidste dages presse hvor formanden for revisorne - ligesom sidst vi fik ny skatteminister og forrige gang - er ude og slå et slag for at der skal stiller krav om mere revision så alle de slemme virksomhedsejere ikke snyder de stakkels overbebyrdede skattemedarbejdere er sådan så det får maven til at vende sig. 

Det ville være rart hvis der rent faktisk kom en skatteminister der så virksomheder som andet end skatteobjekter, som gad at fokusere på mængden af totalt idiotiske skatteregler og som rent faktisk også mente at vi der driver virksomheder havde ret til blot et minimum af anstændighed fra - og retssikkerhed i forhold til Skat, men det er beestemt ikke i kortene.

. Jeg synes det er s

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:

Cookie - John Hannover:
liberalisme ala Liberal alliance med max 40% skat

Deres ide om at sænke selskabsskatten til 12,5% lyder også ret godt Wink

Nu tror jeg at man skal passe på med at sætte lighedspunkt mellem liberalisme i nogensomhelst form som promoveret af Milton Friedman. I U.S.A., Schweiz, Singapore og de andre lande med de mest konkurrencedygtige økonomier i verden, ville man betragte Liberal Alliance som klart venstreorienterede.

Uanset hvilket parti man ser på i folketinget (undtaget Enhedslisten) så er alle socialliberalistiske - alle tror på et delvist frit marked og en velfærdsstat til at tage sig af dem der ikke kan klare sig selv.

Forskellen ligger I at specielt de Konservative og Liberal Alliance tror på at skattetrykket i Danmark er kvælende for initiativ, investeringer og vækst. Venstre og Radikale tror også på det men har ikke mod nok til at sige det.

Jeg hørere til dem der ikke rigtig forstår fokuseringen på selskabsskatten, da jeg ser det største problem som værende evnen til at investere, genvinde eventuelle investeringer, afdække tabsrisiko, omkostningsniveau ... Det er i meget større grad den kollosale økonomiske slagside der er ved sving i indtægter grundet vore idiotisk høje marginalskatter (specielt for selvstændige der ofte kan gå mellem negativ indtægt og store positive indtægter). Hvis din virkjsomhed kræver kapital er risikoen for at du aldrig kan rejse dig kollosal i Danmark. 

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Broncofan,

Forskellen på dig og mig er bl.a. at jeg er ved mine meningers mod, mens du dækker dig under et alias.

I lederskab, hvad enten vi taler erhvervsliv eller politik, tæller overdrevne småborgerlige hensyn - "vi skal være så pæne og lade som om vi ikke ser at et menneske fungerer åbenlyst dysfunktionelt" - ikke, når det gælder udbyttet og en varig evaluering af lederskabet.

Mogens Glistrup havde som partileder og potentiel statsministerkandidat et kæmpeansvar for at bidrage til demokratiets udvikling og opretholdelse. Og her synes jeg så absolut at han kom til kort. I de år han var aktiv fik andre borgerlige skikkelser som Schlüter, Ellemann Jensen, Christoffersen, Dyremose, Simonsen langt større indflydelse på den førte politik - end bornholmeren med de mange mandater.

Politiske ledere og ministre har et kæmpeansvar overfor de mange tusinder borgere som deponererer deres tillid hos netop dem. Fordi de er så priviligerede, eksisterer der selvsagt en udvidet interesse i at de også fungerer. Og derfor er det rimeligt at anstille formodninger, hvis de netop IKKE fungerer. Jeg behøver vel ikke at minde om, at Glistrup modtog en hård fængselsdom og måtte se sin politiske bevægelse fragmentere til atomer.

Glistrup fungerede netop ikke. Og fordi han havde haft så stor potentiel indflydelse i demokratiet og offentligheden, er det på sin plads at anstille formodninger, hvad han egentlig var udfordret af. I store biografier af kendte ledere finder man af og til teser om, hvilke psykiske lidelser ledere kan have været udfordret af. Det er gentagne gange skrevet at tidl. statsminister Viggo Kampmann (S) var maniodepressiv. Erhverspsykologen Nicolai Lunøe har skrevet afhandlung om, at den militære leder, admiral Tordenskiold var udfordret af en psykopatisk lidelse - og flere historikere mener, at Sir Winston Churchill i sin sidste embedsperiode var kraftigt udfordret af demens.

Det er virkelighedens verden, Broncofan, er vi nødt til at tage højde for, at ledere ikke er perfekte. Vi er nødt til at tage højde for, hvad de personligt har af udfordringer. Mange menneskers arbejde og velfærd står typisk på spil...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:

Kære Broncofan,

Forskellen på dig og mig er bl.a. at jeg er ved mine meningers mod, mens du dækker dig under et alias.

Uvidenhed er åbenbart en dyd for dig!

Grunden til ikke at fremtræde med navn/firmanavn er at jeg intet har jeg ønsker at sælge til nogen i dette forum, og derfor ikke har behov for at puste mig op som bedrevidende, ikke har lyst til at blive kontaktet af personer der ønsker at sælge ting.

At DINE MENINGERS MOD åbenbart er at du synes at det er ok at nedgøre og svine en en gruppe af svage medborgere til baseret på dine egne fordomme og din uvidenhed, er formodentligt prisværdigt i din verden.

Pøj for satan!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

@ john d s b Jeg tror ikke man behøver være uening med dig i at Glistrup ikke var som folk er flest, heller ikke i selvopfattelse - bryde ud i sang kritikløst og hidsighed, men jeg tror det er farligt at begynde at udlede autisme eller andet for lægmand

Synes ikke der er noget officielt om det, det var der vel om Kampmann 

Iøvrigt synes jeg det er forkert at Glistrup ikke havde gennemslagskraft. Han var da på mange måder klart forudseeende (og på mange måder en klar racist som jeg tager klart afstand fra) men han var da med til at påvirke skattedebatten (via bl.a. Poul Møller der vist mildt sag gik i shock og han har da også været med til at flytte land i integrationssnakken - så at udstille ham som betydningsløs, synes jeg ikke er korrekt. Det er korrekt han ikke fik indflydelse ved at fremskridstpartiet styrede, men han flyttede en masse andre i andre partier - inkl vel ikke kan fritages for at ha være med i DF blev stiftet - uden ham med vil stadigt med et vist tankegods fælles

nå det kom da langt rundt fordi nogen mener vi har en for forkert skattemedister

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:

At der er nogle ufaglærte iværksættere der har haft mega succes, (her tænker jeg naturligvis først og fremmest på Virgin´s Sir Richard Branson) er jo tilfælde. De var på de rigtige steder på det rigtige tidspunkt med den rigtige idé. 

Det er bare ikke dem der sørger for at Danmark har et nationalbruttoprodukt. Det er faktisk alle de højtuddannede erhvervsledere der med en modenhed, stabilitet og ganske få "udsving" får den rotterede nogle vil kalde velfærdsdanmark til at køre rundt hver eneste dag. Det er DEM vi bør hylde, og ikke alle de one-day-wonders der er ude i verden.

Sikke noget vrøvl. Hvordan tror du de firmaer er startet?
De firmaer er jo ikke noget som "højtuddannede erhvervsledere" bare har trukket i en automat.
Hvis der ikke fandtes iværksættere, så var der ikke brug for "højtuddannede erhvervsledere".

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jørgenh:
Det er bare ikke dem der sørger for at Danmark har et nationalbruttoprodukt. Det er faktisk alle de højtuddannede erhvervsledere der med en modenhed, stabilitet og ganske få "udsving" får den rotterede nogle vil kalde velfærdsdanmark til at køre rundt hver eneste dag. Det er DEM vi bør hylde, og ikke alle de one-day-wonders der er ude i verden.

Yes, lad os hylde alle de dygtige direktører fra Amagerbanken, Roskildebank osv. og alle de høje bankuddannet folk som var skyld i finanskrisen pga. grådighed, og jeg er sikker på at det alle folk med meget flotte eksamenspapirer ;-)

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej venner, husk nu at holde en gode tone, så vi alle kan være her :)

Mvh. Rune

Tilføj mig på Twitter

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgenh:
Sikke noget vrøvl. Hvordan tror du de firmaer er startet?
De firmaer er jo ikke noget som "højtuddannede erhvervsledere" bare har trukket i en automat.
Hvis der ikke fandtes iværksættere, så var der ikke brug for "højtuddannede erhvervsledere".

Jeg er godt nok ked af at du mener det ene udelukker det andet...

Syntes denne debattråd har taget en kedelig drejning ned af et meget personligt spor på kryds og tværs af forskellige personer og debatører herinde. Vil godt beklage for det var bestemt ikke meningen med tråden da jeg oprettede den.

Politik er som kvinder. Det der er en klam kælling for en person, er gudelækker for en anden. Og det er først og fremmest en diskution om holdninger.

Min holdning er uændret, jeg er skræmt fra vid og sans over baggrund og generel kvalitet på de personer der leder landet. Så er det sagt, og det står jeg gerne ved.

Omkring iværksætterdebatten så er Danmark nok det mest uvenlige land at blive selvstændig i. Os der vælger at starte virksomhed må jo lide af et eller andet som folk i andre lande griner af og peger fingre af. 

Desværre støttes der konstant en regering som anser iværksætteri og firmadrift i Danmark som en indtægt der bare er der, fremfor en investering

En ting er at vi har Europas højeste skattetryk både på personbeskatning, men også på biler, moms, og selskabsskat så skal man når man har skabt millioner af kroner til statskassen igennem førnævnte skattepålægninger gudhjælpemig også betale skat af den "bonus" man kan trække ud af firmaet som udbytte. Det betyder at man kan knokle for at skabe arbejdspladser som en mofo, men når man gerne vil nyde frugten af det hårde arbejde ja så kommer de langfingrede fra skat lige endnu engang. Det er klamt. Der gøres intet for vækst i Danmark og selvom de eu-støttede projekter fra Ivækst og igennem de forskellige iværksætterhuse i Danmark er et super tiltag, er det jo nærmest en joke. 

Jeg mener man kan ikke engang optjene dagpengeret som selvstændig... jesus christ..

Glistrup var en politiker med pondus. Han sagde sin og partiets mening og var fuldstændig klar i spyttet. Om folk kan lide den retorik manden brugte eller ej eller om man kan støtte hans holdninger til indvandring er jo op til den enkelte. Men Glistrup var en politiker man skulle forholde sig til uanset om man ville eller ej og jeg ville ønske at der var flere af den slags. Dansk Folkeparti har haft en lille gnist af den slags "åbenhed" men er efterhånden hoppet med på samme galaj som alle de andre der mener at deres vælgerkreds primært ligger blandt den kolosale mængde langtidsledige på overførselsindkomst der er i DK i skrivende stund. Det tal har jo ikke ændret sig i 10 år ! 

Anyways, som jeg startede med at skrive har denne tråd taget en drejning som jeg ikke bryder mig om, så jeg melder pas på den resterende del af denne debat. Og jeg vil foreslå at de øvrige deltagere i denne tråd forsøger at holde sig fra at bruge personlige argumenter, og i det hele taget vil gøre deres til at holde en sober tone.

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)