Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået en mulig investor -Hvordan forholder jeg mig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle 

Jeg er i den heldige situation, at jeg muligvis har fundet en investor til mit nye koncept. Konceptet befinder sig stadig på idé niveau. Da det er helt nyt for mig at pludselig stå i en situation,håber jeg at høre fra nogle af jer da kan komme med inputs til hvad der er vigtigt jeg skal være vågen overfor. Det samlede indskud investor vil inverstere er ca. 200.000 

God weekend, til alle her fantastiske iværksættere

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 19:52

Et godt råd..
Få alt skrevet i en kontrakt sammen med en advokat og lad være med at selv prøve og lave den uden for det er det dummeste sted og spare. Og det er fuldstændigt lige meget om investor er et familie medlem, din bedste ven eller Gud. For penge gør underlige ting ved mange mennesker og det gælder specielt dem man kender. Dumt at f.eks miste sin bedste ven fordi man kommer op skændes p.g.a penge eller at du mener at han arbejder for lidt med jeres projekt eller alt muligt andet der kan komme i klemme imellem jer..

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 19:33

Jeg giver dig helt ret. 

Den investor jeg har fundet, er ikke så meget interesseret i at deltage aktivt i driften, men mere som en økonomisk investering. I håb om at få et afkast

Hvad vil i mene hvis man skyder 250.000 ind at ejerandelen skal være? Jeg vil sige at han kunne få 35% lyder det helt urimeligt? For de 35% skal han sådan set bare godkende min forretningsplan også tro på mig som person. 

Hvilke vilkår og krav vil i mene jeg skal stille? 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 19:55

Jeg tror at du skal sætte dine forventninger til ejerandel ned, især hvis du ikke selv kommer med kapital.

Hvis han skal have en ejerandel på 35% for sine 250.000.- kroner betyder det at du selv skal stille med de sidste 65% dvs rundt regnet 500.000.- kroner. Ellers vil fordelingen ikke være lige i forhold til ejerskab. Så kan man tale om royalties osv fordi du har ideen og også er den der skal arbejde med at få den ud i livet. Men det er på ingen måder 500.000.- kroner værd.

Og er det samlede afkast eksempelvis 1mio så vil han kun få 350.000.- ud af sin investering på 250.000 mens du vil få 650.000.- ud af din investering på 0.

Du skal skrue rigtig meget ned for dine forventninger. Den der lytter ved meget -siger et gammelt ordsprog så jeg syntes du skal tage et møde med investor og så høre hvad han har gjort sig af tanker. På den måde kan du uden du fortæller noget om hvad du mener vurdere om det er noget for dig eller ej.

Men for at gøre det helt enkelt så er 35% helt ude i hampen, og tager du til et møde og siger det er jeg 99,9% sikker på at investor rejser sig og går.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)