Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej folkens, jeg har startet en webshop!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens..

Jeg har startet en webshop. Vi sælger Iphone 5 screen protectors, ret billigt og jeg ville gerne høre jeres mening om webdesign og konceptet generalt.

Så er der også en anden ting jeg gerne vil have på det rene!

Når din omsætning er under 50000 per år, så skal man da ikke have et CVR nummer?

*UPDATE* link til shoppen: www.tlp-trading.net

Mvh. Michael

Jeg beklager nu lige de stave fejl i finder, jeg skriver lidt for hurtigt nogle gange Wink

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:01

Hej Michael,

Ja, du skal skrive noget langsommere for jeg kan slet ikke læse så hurtigt....

Korrekt, du kan omsætte op til 50.000 om året uden at være momsregistreret. Du skal selvfølgelig stadig lave et gyldigt regnskab som du skal indberette på din selvangivelse hvert år. Eventuelt underskud de første år kan du overføre til året efter, max ét år.

Hvis du har planer om at drive en virksomhed hvorfor så ikke bare få et CVR nummer og fyre den af, det koster jo ikke noget.

vh

Rainer

Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Skrevet kl. 20:03

Skal man ikke være 18? :) jeg er kun 17 men fylder 18 om 3 måneder :) jeg har også tænkt mig at få et CVR nummer, men troede bare man skulle være 18 :9

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 20:06

Hej Michael, nu prøver jeg at komme med et kvalificeret bud.

Mht. de 50.000 kr i omsætning: du må IKKE omsætte for mere end 50.000 kr på 12 måneder UDEN at momsregistrerer dig. Hvis du omsætter under 50.000 kr på 12 måneder, behøver du ikke moms registrerer dig. Du skal dog meddele skat hvad dit overskud er, og du skal føre regnskab (indtægter - udgifter = overskud).

Mht. om at sælge iPhone 5 screen protectors er en god ide, så både og... Det er en god ide fordi der er RIGTIG mange som har iPhones, og panserglasset (hvis det er det du sælger) er en god ide (hvis det er den rigtige kvalitet). Men det er en dårlig ide, fordi der er så kæmpe konkurrence på markedet, og det er NÆSTEN umuligt for en lille person uden stor kapital, at få en virksomhed til at generere et væsentligt overskud i den branche.

Derudover vil jeg ikke mene det er et godt domæne du har valgt. For det første, så lyder navnet som noget B2B eller lign., og fortæller ikke så meget om din branche eller lign. For det andet er det .net, som folk stadigvæk kan have tendens til at forbinde med scam eller lign. Det bedste domæne i danmark er stadigvæk .dk domæner, hvis du spørger mig :)

Håber du kan bruge det til noget :) 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Skrevet kl. 20:12

mange tak for det gode svar! Ja jeg skal lige have lagt et .DK domæne på og navnet burde også ændres nu når du siger det :)

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:58

Indtægter - udgifter = overskud, det er ikke korrekt.

Ikke alle udgifter er fradragsberettiget. Som eksempel hvis du inviterer personale (eller dig selv) til middag ved et møde så kan du ikke fradrage alle udgifter. Der er mange regler omkring fradrag, man kan ikke bare trække udgifter fra indtægter.... Det er ikke helt sådan det hænger sammen.

Som udgangspunkt ja, men det afhænger af hvilke udgifter.

vh
Rainer

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 20:58

Hej

Som Daniel opfordre til, så skal du finde et bedre domæne, samt få et .dk domæne til det nye navn. 

Ligeledes vil jeg kraftigt opfordre til at du får et logo til dit nye navn og samtidig får lavet en favicon og så også kigge på muligheder på at tage betaling gennem andet end Paypal!

Angående det med stavefejl, så skal du læse "Om os" igennem, der står både stavefejl og steder hvor du har glemt stort begyndelsesbogstav. 

God aften!

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:07

Og lige en sidste ting. Af en eller anden årsag er paypal bare aldrig slået igennem herhjemme. Har netop læst et indlæg herinde hvor en bruger fortæller at hendes webshop havde to betalingsmuligheder. Overførsel via bank ,eller paypal, og at kun 10% brugte paypal.

Det betyder at du skyder dig selv voldsomt i foden ved kun at have paypal.

Hvorfor får du ikke Swipp, paii, mobilepay osv op at køre ? Jeg ved ikke om du så skal have konti i de forskellige banker der tilbyder disse forskellige løsninger, men kæft det ville være nemt. 

Jeg bruger selv Swipp, og kan betale op til 500.- kroner med det. Så på den facon er det jo næsten skræddersyet til din shop ?

Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Skrevet kl. 14:15

jeg er klar over det med paypal jeg er lige p.t. igang med at finde nye betalings muligheder :) Og mange tak for dit super gode svar! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 15:09

rainerbay:
Indtægter - udgifter = overskud, det er ikke korrekt.

Nej, det har du ret i Rainer. Min fejl :) 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)