Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af xxxxxx

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg aner faktisk ikke hvorfor jeg opretter et indlæg her.. Sagen er den at jeg tidligere i sidste måned købte en iPhone 5S hos [Fjernet af moderator] denne var egentligt ment som en gave, men da personen ikke ønskede sig en iphone alligevel sendte jeg den retur for at få pengene tilbage på min konto. Der er sjovt nok det eneste der ikke er sket i denne sag. 

Jeg har via track and trace kunne se at de modtog pakken d. 22 i sidste måned. Vi har nu d. 11 og der er stadig ikke sket noget. Jeg har forsøgt at skrive til deres kundeservice 3 gange, og ingen af gangene har jeg fået svar. Har endda prøvet at skrive både som annonym uregisteret bruger, og fra samme konto som jeg købte telefonen fra uden resultat. 

De har intet telefon nummer, eller anden måde at kontakte dem på udover en kontaktformular på deres hjemmeside. Findes der nogen måde at finde kontaktoplysninger på et firma andre steder på nettet hvor de måske skal oplyse det? Hvis der er har jeg jo ikke ligefrem andre valg end at tage kontakt derigennem uanset hvem det så er man får fat i... :/ Ved desværre intet om det selv.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu skla de jo bare returnere pengene inden for 30 dage, så de kan jo nå det endnu!

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Efter de nye regler i forbrugeraftaleloven, mener jeg faktisk, at det kun er 14 dage tid de har nu, Karsten :)

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 18:47

Uanset, hvorfor så slette navnet i overskriften når resten af indlægget ikke er anonymiseret?

Tilbage til tråden.

BR

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fordi "ham" der har rettet i overskriften er superbruger, og har derfor adgang til dette, hvorimod kun en administrator kan rette i indholdet.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer.

Da det ikke er tilladt at hænge navngivne personer eller virksomheder ud i debatten, har en hurtig og hjælpsom superbruger anonymiseret overskriften.

Nu er selve indlægget også anonymiseret.

Der kan sikkert komme nogle gode brugbare svar på spørgsmålet, og de er selvfølgelige velkomne.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 19:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke været inde på [Navn fjernet af moderator] hjemmeside, men det lyder helt klart, som om hjemmesiden ikke opfylder kravene i forbrugeraftaleloven - det skal bla. tydeligt fremgå, hvordan man kan komme i kontakt med dem, hvor de hører til osv. Hvis du rettidig har benyttet dig af din fortrydelsesret, så har de pligt til at tilbagebetale beløbet 14 dage efter, at de har modtaget meddelelse om, at du fortryder købet, blot forudsat at de har modtaget varen eller modtaget dokumentation for, at du har sendt den retur.

Det lyder således som en sag, som Ekstra Bladet er sjov. Ellers prøv at tage fat i forbrugerombudsmanden eller forbrugerklagenævent (se nævnets hjemmeside om der er særligt klagenævn for mobiltlf.)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Advokat Rikke Wagenblast Sørensen:
en det lyder helt klart, som om hjemmesiden ikke opfylder kravene i forbrugeraftaleloven - det skal bla. tydeligt fremgå, hvordan man kan komme i kontakt med dem, hvor de hører til osv.

Disse ting fremgår også tydeligt af sitet.

så har de pligt til at tilbagebetale beløbet 14 dage efter, at de har modtaget meddelelse om,

Yes... Min fejl... Tilgengæld er forbrugeren pligtig til at meddele virksomheden at man vil fortryde købet. - Vel at mærke inden returnering af varerne. - Det ved vi ikke om er overholdt.

Det lyder således som en sag, som Ekstra Bladet er sjov. Ellers prøv at tage fat i forbrugerombudsmanden eller forbrugerklagenævent (se nævnets hjemmeside om der er særligt klagenævn for mobiltlf.)

Det skræmmer mig en del, at en advokat siger sådan, uden at have undersøgt noget som helst.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

Nu skla de jo bare returnere pengene inden for 30 dage, så de kan jo nå det endnu!

Jeg har fået nogle stjerner for denne, som jeg jo egentlig gerne vil rette. - De max. 30 dage til at returnere pengene var de gamle regler.

De nye er:

Kunden har indtil 14 dage til at MEDDELE at han vil returnere varerne

Kunden har herefter indtil 14 dage til faktisk at returnere varerne

Butikken har herefter indtil 14 dage til at tilbagebetale det beøb de VURDERE varerne er værd nu.

Så teoretisk, hvis alle strækker den så langt de kan, kan der gå op til 6 uger!

Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:35

Hej

Jamen altså jeg fulgte jo bare den procedure der stod på deres webside at man skulle gøre.. Udfyldte den medfølgende returseddel og sendte pakken retur med postdanmark. Har en track & trace på at de har modtaget pakken d. 22 Juli. Kan ikke huske hvornår jeg tog kontakt til dem første gang, mener det var efter 10 dage, derefter i Torsdags, og to gange i går. 

Men det kan jo også være lidt svært at bevise eftersom den ikke opretter en sag i deres supportsystem før en henvendelse rent faktisk er blevet besvaret af deres kundeservice..

Hvad kan jeg gøre i sådan en situation? Jeg føler mig virkelig håbeløs når jeg intet kan stille op.. Havde der bare været noget telefonisk kontakt, men jeg har virkelig intet at gå efter.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)