Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag uden virksomhed?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude på Amino!

Jeg er forholdsvis nyuddannet fotograf og har fået et freelance job, hvor jeg ikke kommer til at tjene mere end 50.000 kr. Jeg tror heller ikke jeg vil komme til at tjene derover lige foreløbig. Så jeg tænker at vente med at oprette virksomhed. Men jeg har indkøbt et nyt kamera for nylig, som jeg bruger til dette job og forhåbentlig også til fremtidige jobs, så det kunne jeg godt tænke mig at trække fra.

Mit spørgsmål er så, om jeg skal oprette en virksomhed for at kunne trække udgifter fra? 

Håber der er nogen derude, der ved lidt om det :)

Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:01

Nej, du behøves ikke at have en virksomhed for at trække omkostningen fra.

Men jeg forstiller at du også bruger dit udstyr privat, hvorfor du ikke kan trække hele omkostningen fra.

Du skal lave et skøn over, hvor meget det bliver brugt privat/erhvervsmæssigt. F.eks. 20/
%/80%.

Den erhvervsmæssige del må du trække fra som omkostning i din indtægt.

Mvh.
Deniz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:49

Enig med Loldeniz men

Uden registreret virksomhed vil du let ha store problemer med at trække ex et helt kamera fra i din indtægt - men det er skønssag - og du kan i alle fald ikke trække fra så du får underskud. Jeg ville nok ikke være helt tryg ved at trække en masse privat kamera udstyr fra som beskrevet - men alle udgifter du kan PÅVISE kommer fra at du opgiver din indtægt - har du fradrag for

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 02:35
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 3