Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jyske bank er blevet til en Bager !

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 13:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Brian Reinhold Jensen:

Hej Carsten

Carsten Kvist:
Er det ikke præcis det de gør, når det tager det med en moderator? - Eller er moderatorer bare nogle tilfældige, der har fået en masse rettigheder, men i øvrigt ikke har mening om, hvad der foregår på Amino.

Nej det er det ikke, vi moderatorer er ikke ansat eller aflønnet af Amino og har ikke indflydelse på hvordan Amino bliver drevet eller i hvilken retning forretningen skal udvikles. ..... 1). Eller rettere vi har ikke mere indflydelse end alle andre Amino-brugere.

Vores opgave, som frivillige, på Amino er at hjælpe brugerne med at få debatten til at køre og det gør vi ved at ...2).  rådgive og vejlede og ellers sørge for at Aminos retningslinier bliver overholdt.

Carsten Kvist:
Det sætter jo, efter min mening, moderatorerne i et helt andet lys.

Hvilket lys havde du set os I indtil nu?

Stor hilsen
/Brian 

1. Jeg kan som almindelig Aminobruger ikke gå ind og lege diktator over for andre, stoppe deres mulighed for at tildele 1-5 stjerner, låse tråde osv. Så jo, du har flere rettigheder end andre.

2. rådgive og vejlede ??? Jeg, og rigtig mange andre, har ikke behov for en skolemester til at vejlede os i retning af hvad DU mener man skal eller ikke skal.

Hvis jeg tildeler et indlæg 1 stjerne, er det fordi jeg finder indlægget tåbelig, forkert, direkte dumt eller skadeligt - ikke for at forfølge en, eller flere, individuelle personer. Problemet er bare, at hvis jeg tillader mig også at skrive min ærlige mening - så kommer moderator også med den løftede pegefinger og advarer.

Som moderator, med de rettigheder I nu engang har, ER I en del af Amino-teamet, lønnet eller ej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Carsten Kvist:

Brian Reinhold Jensen:
g ellers sørge for at Aminos retningslinier bliver overholdt.

Og hvilket ansvar har i over for, at jeres tolkning af retningslinjerne er de rigtige?

Carsten - jeg er med på en del urfora og der - i øvrigt som på en del facebook - er moderatorer blot nogle personer som ejerne af forum har udvalgt til at styre debatten lidt, efter de regler som ejerne har udstukket

Ansvaret er i sagens natur først og fremmest i forhold til reglerne - moderatorer skal ikke opfinde nye regler, men bruge de som er - og hvis de ikke gør det godt, bliver de normalt enten bedt om at stoppe som moderatorer, eller bliver selv trætte af gamet og mener de har aftjent værnepligt. 

Ofte vælger ejerne vel efter nogen personer der ikke virker til at være alt for kontroversielle - ikke selv ofte ryger i "slagsmål" og i øvrigt virker fornuftige. Det synes jeg er ret vellykket her - ganske som på de fleste andre fora

Om man anser det for større privilegier at skulle lægges sig ud med folk og bruge tid på at bryde debatter er nok en smagssag - og normalt er de ulønnede (får måske gratis plus kan jeg tænke)

Hvad stjerner angår TROR jeg ikke moderatorer som sådan kan siges at bestemme om systemet skal bevares men naturligvis kan de vurdere at nogen ikke giver stjerner efter om et indlæg er seriøse - eller indeholder faktuelle fejl - men blot som en type hævn bredt over flere indlæg. Det er da tænkeligt at Martin T også lytter til dem hvis de har synspunkter, men ellers tror jeg stjerner er bestemt hos Martin T - og ja det misbruges givet og jeg har da set Martin og andre gribe ind - ikke alt kan ende helt retfærdigt Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Hartmann

Fru Hartmann:
1. Jeg kan som almindelig Aminobruger ikke gå ind og lege diktator over for andre, stoppe deres mulighed for at tildele 1-5 stjerner, låse tråde osv. Så jo, du har flere rettigheder end andre.

Svaret var på spørgsmålet om vores indflydelse på hvordan Amino vil udvikle forretningen og det er det korrekte svar, vi har ingen indflydelse på beslutningerne i Amino i form af vores moderator-opgave.

Fru Hartmann:
2. rådgive og vejlede ??? Jeg, og rigtig mange andre, har ikke behov for en skolemester til at vejlede os i retning af hvad DU mener man skal eller ikke skal.

Ok, men det er nu alligevel vores opgave :)
[Edit] Vi bruger dagligt tid på at flytte debatter til korrekte kategorier og tilrette overskrifter og i det hele taget svare på spørgsmål om hvordan Amino bruges. 

Fru Hartmann:
Hvis jeg tildeler et indlæg 1 stjerne, er det fordi jeg finder indlægget tåbelig, forkert, direkte dumt eller skadeligt - ikke for at forfølge en, eller flere, individuelle personer. Problemet er bare, at hvis jeg tillader mig også at skrive min ærlige mening - så kommer moderator også med den løftede pegefinger og advarer.

Jeg må sige at jeg finder det meget forunderligt at du, og andre, bliver så stødt af min moderation i dette tilfælde - svjh har jeg aldrig givet dig en stjernepause eller en "løftet pegefinger" for dit brug af stjernesystemet. Så jeg forstår ganske simpelt ikke din "vrede" og forargelse i denne tråd.

Fru Hartmann:
Som moderator, med de rettigheder I nu engang har, ER I en del af Amino-teamet, lønnet eller ej.

Det har jeg vist heller aldrig benægtet, men jeg fastholder at vi ikke har indflydelse på driften af virksomheden Amino og det var det spørgsmålet gik på.
Netop derfor "rådgiver og vejleder" jeg brugerne til at kontakte Amino i den slags spørgsmål og henvendelser ;)

Det er en fin, og åbenbart nødvendig debat der er i gang, men jeg vil bede jer alle om at flytte den over i en anden tråd så emnet kan holdes til trådstartes spørgsmål, eller ihvertfald komme tilbage til det.

De bedste hilsner
/Brian 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
men naturligvis kan de vurdere at nogen ikke giver stjerner efter om et indlæg er seriøse - eller indeholder faktuelle fejl - men blot som en type hævn bredt over flere indlæg.

Med al ære og respekt. Det tror jeg simpelthen ikke på. - Det kræver at de kender folks bevæggrunde. Det kræver læsning af andre folks tanker. 

Derfor skal diskussionen vel være, om det skal herske diktaturlignende tilstande (det gør der, og skal det ikke det, i en privat virksomher) - Eller om tingene skal være til diskussion. - Lige nu er det alene en beslutning fra en tilfældig person, der MENER at forstå at tingene hænger sammen på en bestemt måde.

Jeg fristes til at spørge. - Det med at give stjerner, er det ikke noget der købes, sammen med plus-abonnementet? - Dem der får denne mulighed lukket, af en eller anden tilfældig moderator, får de også et tilsvarende beløb refunderet af deres indbetalte beløb. de har jo købt en vare, der (måske) uden grund fratages dem. - Det er muligvis små sko, men det illustrere meget godt, at moderatorerne har nogle privilegier, men ikke noget ansvar.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kære venner

Ro på nu.
Brian forsøger efter bedste evne at hjælpe os med at holde ro og orden på Amino.
Var der ingen moderatorer, så kan jeg godt love for at Amino ville slamme til i spammere og trolls.
Så gør mig den tjeneste at behandle dem ham og de andre moderatorer pænt og ja, nogle gange laver de fejl, det gør alle mennesker.

Hvad angår stjernesystemet, bruger vi det bl.a til at udnævne superbrugere, der er en slags "minimoderatorer" som hjælper med at flytte indlæg der er lagt forkert m.m. Det har stor værdi for Amino og noget vi aktivt bruger.

Med ønsket om en god og rar tone :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 16:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Kære venner

Ro på nu.
Brian forsøger efter bedste evne at hjælpe os med at holde ro og orden på Amino.
Var der ingen moderatorer, så kan jeg godt love for at Amino ville slamme til i spammere og trolls.
Så gør mig den tjeneste at behandle dem ham og de andre moderatorer pænt og ja, nogle gange laver de fejl, det gør alle mennesker.

Hvad angår stjernesystemet, bruger vi det bl.a til at udnævne superbrugere, der er en slags "minimoderatorer" som hjælper med at flytte indlæg der er lagt forkert m.m. Det har stor værdi for Amino og noget vi aktivt bruger.

Med ønsket om en god og rar tone :-)

De bedste hilsner

Martin

Det ændrer ikke på , som Carsten er inde på, at moderator, hvad enten det er den ene eller den anden, sidder og gætter sig til hvad folk mon tror og mener når de tildeler en enkelt stjerne til et indlæg - bemærk venligst INDLÆG. Jeg tror det er fåtallet der går efter manden frem for bolden her.

Spammere og trolls er der såmænd mange af, trods Aminos (ihærdige?) forsøg på at holde dem ude. Jeg har spottet 2 bare i dag.

Og jeg holder stadig på at det vil være ret smart fra Aminos side at fjerne det underlige system, som man (åbenbart) alligevel ikke må bruge.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Hvad angår stjernesystemet, bruger vi det bl.a til at udnævne superbrugere, der er en slags "minimoderatorer" som hjælper med at flytte indlæg der er lagt forkert m.m. Det har stor værdi for Amino og noget vi aktivt bruger.

Ja men det kunne i såmænd også gøre selv om man ikke længere havde mulighedden for at tildele folk 1 stjerne. Eller som jeg før har foreslået at man kun kan tildele stjerner i tråde hvor man selv deltager. Ja der er faktisk mange muligheder for at i kunne forny det gamle stjernesystem.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Ja men det kunne i såmænd også gøre selv om man ikke længere havde mulighedden for at tildele folk 1 stjerne. Eller som jeg før har foreslået at man kun kan tildele stjerner i tråde hvor man selv deltager. Ja der er faktisk mange muligheder for at i kunne forny det gamle stjernesystem.

ikke uenig. Facebook med deres like - thumbs up er jo lidt som Michael er inde på - man kan sige like hvis man synes noget er godt men ikke sige Do not like eller thumbs down - det må man i så fald formulere i en tekst - som jo lærer den der bliver rakket ned en del mere end 1 stjerne fra en ukendt.

Det er klart at 1 til 5 stjerner er mere nuanceret - men det er unægteligt ikke tit man ser 2, 3 og 4 brugt (og 4 og 2 nok mest for de nogen ville ha givet 1 eller 5 men ikke kan ramme Big Smile

Nå - det er jo ikke verden om, så jeg overlader den ret trygt til amino holdet

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Virkeligheden er så ikke magen til det du er bekendt med :)

Det som jeg bliver bekendtgjort med i mails fra Amino support eller moderatorer. er så ikke virkeligheden Wink

Hvis Amino skal have et retfærdigt og troværdig evaluerings system, skal det nuværende laves om. Ellers ender det som hos Trustpilot m.fl. Tidliden svækkes og går bort. 

Hvordan skal det så være ??? Wink ja det er et meget svært spørgsmål.

Men lidt hen imod Facebook.

På den negative side (altså "dårlige" karakterer 1 eller "2 stjerner"). Kunne det måske laves sådan, at der skulle være mindst 2 brugere der begge gav 1 stjerne for det samme indlæg.

Så kunne der ikke være tale om en enkelt person forfølgelse men fra mindst 2 brugere. resten kunne så fortsætte med enkelt vurderinger fra de enkelte brugere, med bl.a. opfordring til at bruge mere 2, 3 eller 4 stjerner. End blot som i dag 5 eller 1 stjerne.

jeg tror også at Amino tit i forbindelse med vurderinger/stjernepauser m.m. glemmer at f.els. 1 stjerne afgivelse ofte kan være afgivet efter den enkelte har henvendt sig til forfatteren af indlægget i en PMer via Amino, og først forsøt sig for at høre nærmere omkring forfatterens dokumentation/argumentation.

>Og hvis forløb uden resultat, gives den 1 stjerne herefter af brugeren, men det behøver da ikke at være personforfølgelse og misbrug af stjernesystemet Wink

Så der er mange nuancer og adfærdsmønstre til det som medførte den 1 stjerne, som vel ingen på Amino kan gætte,Wink tolke m.m. 

Men afslutningsvis syntes jeg et evalueringssystem fortsat vil være godt, bare ikke det  nuværende.

Det må være i alles interesse at gode bidrag belønnes.YesWink

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 13:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Fra at omhandle bankerne og deres service eller mangel på samme, er denne tråd gået til at omhandle stjerner og moderatorer, så jeg siger bare "Kys mig i stjernenCrying

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)