Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meldt til e-mærket af en Amino

Side 5 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 14:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Omkring den "lade holdning" til vores topbanner.... Så har vi allerede taget kontakt til en professionel designer. Vi har fået tilbud hjem, og tro mig, nyt top banner star øverst på listen.

Vi har også iværksat midlertidig øndring af top banner, og det vil ske lige så snart rette mand lige får adgang til de rigtige systemer....

I skal bare vide at vi ønsker på ingen made at træde nogen over tærerne. Vi ønsker ikke at være I bad standing hos e-mærket eller nogen anden aktører på nettet. Så selvfølgelig retter vi ind. Især når holdningerne til dette er så stærke :-)

Men tusind tak til alle dem af jer der har bakket os op i, at jo vi har nok overtråt en grænse. Men det var på ingen made vores hensigt. Og det glæder mig rigtig meget at læse indlæg fra dem af jer som er enige I den sag :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:15 | Låst

Tommy Bjerg:

Damn, linkfix : http://www.myupload.dk/handleupload/f3g1v8

hahahahahahahaha :D Tror ikke engang Microsoft vil beklage sig, i det mindste bliver et element fra deres browser jo benyttet :)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 14:47 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

R.L. :
Hehe, ja der skal ikke meget til - men der er mange der ikke har noget at lave og derfor blot må blande sig.
"Det her kan jeg vidst godt have en holdning til selvom det ikke vedkommer mig".

Selvfølgelig har man da ret til at blande sig - det er en offentligt debat og ikke en familie debat over en lille pizza og en 2 liter cola. 

Hav en god dag! Smile

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 15:27 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Peter Skouhus:

Til trådstarteren:

Det her er noget værre noget det hele men jeg tror at jeg har en løsning. 

Gennem min virksomhed vil jeg vil gerne give dig 8 timers gratis design / udvikling således vi kan få det her bragt i orden (og eventuelle andre frygtelige overtrædelser).

Jeg forstår udemærket hvordan det er at starte op og kæmpe sig igennem dagligdagen samt hvor svært det er at lave ting man måske ikke forstår 100%. Man gør det så godt som man kan og nogen gange laver man fodfejl. 

Hvis du sender mig en mail på peter.skouhus@1902software.com // */ // ]]> med din Skype adresse så sørge for at du bliver hjulpet af kompetente folk med det samme.

Rigtig fin gestus. Yes

Peter Skouhus:
Jeg håber at alle er glade nu, vi har fået "angivet" en person og vi har har fået ham hængt op på hjul og stejle, all in all a perfect day!

Dog kikser det her for dig. Der er ingen grund til den der vi-har-haft-en-debat-jeg-er-ikke-enig-alle-andre-er-retarderet holdning. Du var faktisk grunden til at jeg blandede mig og det meste af min forargelse gik på dig. Jeg synes på ingen måde at trådstarter er hængt ud men folk har ytret deres undren over at han synes det mærkeligt at folk 'melder' ham for noget der i bund og grund ikke er lovligt.

God dag til alle. 

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:34 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

"Anmelde" og "angive" lyder så voldsomt. 

Det ser jo ud til at en person blot har kontaktet ejeren af logoet. Det er der da intet odiøst i! :-)

Jeg ville sandsynligvis ikke gøre det selv i det her tilfælde. Mest fordi jeg forventer de selv må have ressourcer til at tage sig af den slags - da det jo er deres metier.

Jeg har da bestemt henvendt mig i indbakken til folk, hvis jeg så nogen begå en fejl de kunne rette op på. Eller hvis andre stjæler copyrights fra dem. Der var blandt andet en Amino, hvis logoer jeg var bekendt med - og så så jeg lige at disse blev misbrugt som "referencer" på en helt anden hjemmeside. Jeg "anmeldte" dette til logo-designeren. På samme måde har jeg også været taknemmelig når nogen har skrevet til mig hvis der skete noget havde med mig at gøre.

Hele den der med at det er "medgang", der gør at trådopretter er "anmeldt" virker som om det er spotte helt basal årsagssammenhæng i lige det her tilfælde er gået i kludder. Jeg gætter subjektivitet, da jeg ikke har indtryk af mangel på logisk tankegang ellers.

Og hvori bliver trådopretter "hængt ud" pga den grafik der bliver delt?! Det er jo netop denne som trådopretter selv vælger at lægge op til diskussion. 

Til trådopretter:
Jeg har selv været internet-begynder engang da hjemmesiderne kom frem, og jeg satte lidt piratkopier til download på min egen hjemmeside. Helt i uvidenhed, så jeg forstår godt den uvidenhed.

Men der er når du så synes det er sjovt og at nogen "har lidt for meget tid" - og du så har skrevet et langt indlæg om det, for det viser at du stadigvæk ikke forstår det. Men jeg forstår det godt. Den med ikke at det er muligt ikke at forstå det. I dag ved jeg dog ikke hvad jeg tænkte dengang :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg tænkte "Herre gud... Hvis i bare har brugt et skråt "e" som tilfældigvis ligner e-mærkets skrå "e" ... Men i har jo brugt hele deres logo direkte kopieret i jeres eget... Jeg kan SLET ikke forstå at du ikke kan se problematikken i det??

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 20:52 | Låst

Gita Street:
"Anmelde" og "angive" lyder så voldsomt. 

Det ser jo ud til at en person blot har kontaktet ejeren af logoet. Det er der da intet odiøst i! :-)

Jeg ville sandsynligvis ikke gøre det selv i det her tilfælde. Mest fordi jeg forventer de selv må have ressourcer til at tage sig af den slags - da det jo er deres metier.

Jeg har da bestemt henvendt mig i indbakken til folk, hvis jeg så nogen begå en fejl de kunne rette op på. Eller hvis andre stjæler copyrights fra dem. Der var blandt andet en Amino, hvis logoer jeg var bekendt med - og så så jeg lige at disse blev misbrugt som "referencer" på en helt anden hjemmeside. Jeg "anmeldte" dette til logo-designeren. På samme måde har jeg også været taknemmelig når nogen har skrevet til mig hvis der skete noget havde med mig at gøre.

Hele den der med at det er "medgang", der gør at trådopretter er "anmeldt" virker som om det er spotte helt basal årsagssammenhæng i lige det her tilfælde er gået i kludder. Jeg gætter subjektivitet, da jeg ikke har indtryk af mangel på logisk tankegang ellers.

Og hvori bliver trådopretter "hængt ud" pga den grafik der bliver delt?! Det er jo netop denne som trådopretter selv vælger at lægge op til diskussion. 

Til trådopretter:
Jeg har selv været internet-begynder engang da hjemmesiderne kom frem, og jeg satte lidt piratkopier til download på min egen hjemmeside. Helt i uvidenhed, så jeg forstår godt den uvidenhed.

Men der er når du så synes det er sjovt og at nogen "har lidt for meget tid" - og du så har skrevet et langt indlæg om det, for det viser at du stadigvæk ikke forstår det. Men jeg forstår det godt. Den med ikke at det er muligt ikke at forstå det. I dag ved jeg dog ikke hvad jeg tænkte dengang :-)

Super indlæg Gita. Jeg er 100% enig i alt du skriver. Men desværre er det ikke alle der kan se problematikken.

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:52 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jesper | fastWEB:

http://www.skousen.dk/ - Overholder ikke e-mærkets regler, de linker ikke til certifikater

http://hvidtogfrit.com/ - Samme problematik

http://www.lavpriskoekken.dk/ - Det samme, men her indgår e-mærkets logo i topbanneret, er det mon ikke tæt på en gråzone?

http://www.isenkram-online.dk/ - Her må e-mærket betragtes som en del af topbanneret, er det så mere eller mindre forkert?

http://www.whiteaway.com/ - Linker ikke tilbage

Der er nogle ret store firmaer imellem, så e-mærkets hotline får vist travlt i dag.

Hvad med de firmaer som ændrer farver, ændrer skygger, på e-mærket for at få det til at passe bedre ind i ens design, det er også brud på ophavsretten, da de ikke har nogen som helst ret til det.

Min pointe er, det der med at feje for andres dør, før man fejer for sin egen, det er sgu en smule for jantelovs agtigt, især taget i betragtning af at det her faktisk er et iværksætter forum.

Hvor er det lige, at en eneste af disse firmaer krænker ophavsretten? Mig bekendt er der ingen af dem du linker til, som gør det, mens trådstarter bevidst har KLIPPET i e-mærkets logo, og derefter sat delen ind i sit eget logo...

Det kan du på ingen måde sammenligne med et topbanner eller et stykke tilpasset grafik!

Og at nogle af firmaerne ik linker tilbage, det har da slet ingenting med problemstillingen om ophavsret at gøre!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:00 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Luc J.:

Så vidt jeg forstår ER Billigemballage godkendt til at få E-mærket. Det drejer sig altså ikke om en butik der bevist prøver at snyde sig til troværdighed ved dette symbol.

Så hvis man har en Coca Cola automat eller en Nescafe automat stående, så må man også anvende deres logoer og varemærker?

Luc J.:

Derudover får man af hjemmesiden et tydeligt indtryk af at denne, rent designmæssigt, ikke er lavet af et professionelt webbureau. Derfor ser jeg personligt lidt mellem fingrene med at E-mærket er brugt som et "e" i logoet. Det er tydeligt at se ejeren selv har bikset dette sammen fordi han måske tænkte e'et var lavet på en smart måde og ikke har tænkt yderligere over E-mærkets rettigheder til logoet.

Det ændrer naturligvis ikke på at det ikke er tilladt og E-mærket sikkert ville ønske at det blev ændret, hvis de blev gjort opmærksom på det. Men ærlig talt, jeg ville godt nok se lidt large på det, netop på grund af de ting jeg nævnte før. Det er fint nok der er en der har 'anmeldt' det.. Jeg ville bare ikke have gjort det selv.

Så det er okay, at nogle krænker andres ophavsret, så længe det sker via hjemmelavet grafik eller kopiering? Sorry men hvordan kan du sige, at det er okay at stjæle andres arbejde? Jeg er i chok!

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 23:03 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Syntes godt nok det er utrolig at nogle herinde syntes det bare er helt fint, og slet ikke vil tænke nærmere over det ... Altså vi snakker jo ikke noget man "bare" er kommet til, det må siges at være en ret bevidst handling.

Syntes det er super folk har nævnt det til de rigtige.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 5 ud af 9 (87 indlæg)