Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket betalingssystem?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

vi er ikke spor ueninge Luc - det er kun den med at der er masser af løsninger som er meget billigere end nets og at alle kan tage visadankort så visadankort er helt som dankort jeg protesterer mod, for den forvirrer. Helt små kan benytte alt muligt andet - ganske enig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:14

Luc J.:

Nets + Teller priser det første år:
Oprettelse + Abonnement:
1250 (nets) + 2200 (teller) + 1800 (Quickpay)
Pris per transaktion: 1,1 KR

I alt til betaling (inkl moms) = 6562,50 KR

Det var da noget af en skræmme kampagne.

I opstart kommer du reelt set kun af med 2350,- for en Nets og Teller betalingsaftale. Det er meget muligt at du det første år vil have nogle større etableringsomkostninger. Quickpay skal du ikke betale for før efter tre måneder og der får du en regning på 450 kr (150 kr * 3). Så bare for at 'strække' mig, vil du i opstart maksimalt kunne komme af med 2.800 kr.

Med din præmis vil 160.000 kr og en transaktionsafgift på gennemsnitligt 1,10 kr, give som minimum 1.600 transkationer (maksimalt 3.200). 1.600/3.200 transaktioner a 1,10 kr giver en udgift på 1.760/3.520 kr. I den gratis udgave med 1.600 transaktioner a 5,15 vil du få en udgift på 8.240/16.480 kr.

Første år vil en QuickPay/Nets/Teller aftale altså koste dig 4.800 (Abonnementer plus oprettelser) plus dine transkaktioner 1.600*1,10 = 1.760 kr - Samlet 6560 kr. (8.320 kr med 3.200 transaktioner).

Årene efter vil samme præmisser koste 4.000 i abonnementer om året plus førnævnte transaktioner, altså 5.760 kr (7.520 kr med 3200 transaktioner).

Sammenligneligt vil gratisaftalen det første (og de kommende) år koste 8.240 kr (16.480 kr med 3.200 transaktioner).

Hvordan er Nets/Teller aftalen den dyreste løsning her?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:31

Jeg synes du opstiller det meget forvirrende og derudover regner du dine Nets tal uden moms, hvorimod du regner det andet med moms.

Lad os gå ud fra 1600 betalinger a 100 kr.

Som før, jeg opstiller de samlede omkostninger for et helt år.

Nets + Teller priser det første år:
Oprettelse + Abonnement:1250 (nets) + 2200 (teller) + 1800 (Quickpay)
Pris per transaktion: 1600 x 1,1 = 1760

Samlet = 7010 UDEN moms
Samlet = 8762,50 MED moms.

Internet Gateway:
Pris per transaktion: 1600 x 5,15

Samlet = 6592 UDEN moms
Samlet = 8240 MED moms

Det næste år:

Nets/teller/quickpay abonnementer: 4000
Pris per transaktion: 1600 x 1,1 = 1760

Samlet = 5760 UDEN moms
Samlet = 7200 MED moms
I alt for begge år med moms = 15,962.50

Internet gateway er så bare 2x 8240 = 16,480.00

Facit er så at efter 2 år med begge aftaler har du sparet 517,50 KR med nets.

Det er super, efter 2 år er nets billigere og det misser fuldstændigt min pointe. 

Hvis den gennemsnitlige amino'er opstarter sin lille første netbutik - så vil han/hun formentligt holde sine opstartsomkostninger nede så vidt som muligt. HVORFOR skal han så investere flere tusinde i en Nets/Teller aftale, når han kan få det gratis et andet sted? "Fordi så kan han tage RENE Dankort som betalingsmiddel". Et kort der efter min mening ikke er et kort man skal tage hensyn til, fordi de få personer der sidder tilbage med et dankort, for det første sikkert ikke er en hyppig 'online-handler' - og hvis endeligt, så har personen med 99% sikkerhed et visa/master ved siden af.

160.000 er i øvrigt højt sat, hvis vi snakker om den gennemsnitlige person der vil prøve lykken med en lille webshop. Jeg kunne ikke forestille mig at langt største delen starter op med at køre mere end 5,000-10,000, de første mange måneder.

Til sidst vil jeg lige sige, at det kan godt være de etableringsomkostninger der er ved Nets, i dine øjne, ikke er en stor omkostning, men det kan jeg love dig for det er for mange af de folk der hver eneste dag leger med tanken om at starte en webshop. (Hvilket jeg får fornemmelsen af i denne tråd, hvorfor jeg overhovedet nævner det)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 14:43

Luc J.:
Jeg synes du opstiller det meget forvirrende og derudover regner du dine Nets tal uden moms, hvorimod du regner det andet med moms.

Hvad er det jeg regner med moms?

Hvis du henviser til transaktionsprisen på de 5,15 kr, så er det jo din fejl at der ikke er trukket moms fra. Alle andre tal er regnet som momsfrit, så hvorfor ikke også de 5,15 kr pr transaktion?

Hvis du 5,15 kr er inklusiv moms og de 1,10 ikke er, så er mine beregninger naturligvis forkerte.

Luc J.:
HVORFOR skal han så investere flere tusinde i en Nets/Teller aftale, når han kan få det gratis et andet sted?

Det påstår jeg heller ikke han skal. Jeg mener dog ikke at 2.350,- er så voldsom en stor udgift for en nyopstartet webshop, men det er selvfølgelig bare min holdning.

Luc J.:
Et kort der efter min mening ikke er et kort man skal tage hensyn til, fordi de få personer der sidder tilbage med et dankort, for det første sikkert ikke er en hyppig 'online-handler' - og hvis endeligt, så har personen med 99% sikkerhed et visa/master ved siden af.

Det er lige nøjagtigt det der ævl jeg protesterer imod! Din rådgivning er udelukkende baseret på nogle holdninger og nogle idéer og ikke på faktuelle tal eller statistik.

Luc J.:
160.000 er i øvrigt højt sat, hvis vi snakker om den gennemsnitlige person der vil prøve lykken med en lille webshop. Jeg kunne ikke forestille mig at langt største delen starter op med at køre mere end 5,000-10,000, de første mange måneder.

Ligegyldigt - det var dig der satte præmisserne for tallene; jeg brugte blot tallene.

Jeg bruger heller ikke selv Nets eller Teller til mine egne løsninger, men jeg rådgiver i det mindste ikke mine kunder ud fra gode idéer...

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 14. Jun 14
Skrevet kl. 17:00

Dan Storm:
men jeg rådgiver i det mindste ikke mine kunder ud fra gode idéer...

Jeg rådgiver trådstarter ud fra det han selv skrev.
Igen -  "Har hørt, at hvis man skal have Dankort, så skal man igennem alt muligt med Nets og have mange penge bag det og det er jeg ikke så interreseret i, da det er min første virksomhed og i starten er mest for at prøve det. "

At jeg så derudover siger jeg ikke mener Dankortet er nødvendigt er jo op til den enkelte at vurdere. 

Dan Storm:
Det er lige nøjagtigt det der ævl jeg protesterer imod! Din rådgivning er udelukkende baseret på nogle holdninger og nogle idéer og ikke på faktuelle tal eller statistik.

Den er baseret på mine egne erfaringer, mine egne kunder, folk jeg kender, hvad jeg til dagligt ser, mine venner, min familie og min omgangskreds. Alle der mener at det rene Dankort er så udbredt i Danmark, at de mister et kæmpe salg på deres webshop, jamen så for guds skyld få oprettet en nets aftale. Jeg ser bare ikke at det er tilfældet. 

Dan Storm:

Det påstår jeg heller ikke han skal. Jeg mener dog ikke at 2.350,- er så voldsom en stor udgift for en nyopstartet webshop, men det er selvfølgelig bare min holdning.

Trådstarter skriver selv:
Har hørt, at hvis man skal have Dankort, så skal man igennem alt muligt med Nets og have mange penge bag det og det er jeg ikke så interreseret i, da det er min første virksomhed og i starten er mest for at prøve det. 

Og det er naturligvis dét jeg kommenterer på.  

Dan Storm:

Hvis du 5,15 kr er inklusiv moms og de 1,10 ikke er, så er mine beregninger naturligvis forkerte.

Det var med moms, derfor havde jeg også angivet alle mine nets tal med moms til sammenligning.

Tror desværre ikke vi kommer meget videre i denne debat. Jeg føler i hvert fald jeg har forklaret mig så godt som muligt, nu kan alle der læser med jo så hver især overveje begge vores synspunkter.

Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:35

Tusind tak for alle svar. 

Altså, tror ikke jeg starter med Nets, da jeg som sagt kun lige vil se om det er noget for mig og så ser jeg ikke den store grund til at bruge de 2000 kr., hvis jeg alligevel stopper efter et par uger, så vil jeg hellere tage de gratis betalingssystemer med de kort der nu er, og så få en aftale med Nets senere hen, hvis efterspørgslen er der, og det er noget jeg gider og at det kan betale sig med salget. 

Mvh Marcus

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Cookie - John Hannover:
Der er ikke statistik for hvor meget oms der kører som dankort (via rene dankort og visa dankort) men seneste offentlige statistik var over 80% der kørte via dankort

Quickpays tal for de seneste 30 dage:

MasterCard 1.7%

Visa 3%

Visa-Electron-DK 3.2%

MasterCard-DK 3.5%

Dankort 5.6%

MasterCard-Debet-DK 10.3%

Visa-Dankort 71.9%

Tilmeldt 14. Jun 14
Skrevet kl. 08:19

Fantastisk. Her ses det jo. 5% benytter rent dankort. Lad os bare for sjov antage at 20% af disse kortholdere ikke har et andet betalingskort ved siden af, så er det en person ud af 100 kunder du eventuelt går glip af, hvis denne person f.eks heller ikke ønsker at foretage en evt. bankoverførsel.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:37

Luc J.:
Fantastisk. Her ses det jo. 5% benytter rent dankort. Lad os bare for sjov antage at 20% af disse kortholdere ikke har et andet betalingskort ved siden af, så er det en person ud af 100 kunder du eventuelt går glip af, hvis denne person f.eks heller ikke ønsker at foretage en evt. bankoverførsel.

Pointen er ikke blot hvor mange du går glip af, men langt mere hvor meget mere det koster at benytte visadelen af visa/dankortet..

Hos mig er det ca. 50% der benytter Dankortdelen, og dermed sparer "vi" 10.000 vis af kroner årligt i transaktionsgebyrer.

Tilmeldt 14. Jun 14
Skrevet kl. 08:54

Jesper Laugesen:
Pointen er ikke blot hvor mange du går glip af, men langt mere hvor meget mere det koster at benytte visadelen af visa/dankortet..

I forhold til denne debat, så har det hele tiden omhandlet hvordan trådstarter kommer billigst igang med hans betalingsløsning. Min holdning omkring hvor vigtigt det er at kunne modtage rene "Dankort" i sin butik blev så gentagende gange modsagt. Efter statistikken fra QuickPay kan vi jo nu tydeligt se at jeg havde ret.

Som jeg også har sagt før, kan det slet ikke diskuteres at Nets/Teller er de billigste, når man har en større omsætning - selvfølgelig er de det.

Hele tråden omhandlede hvordan man billigst kommer igang og der er Nets ikke den billigste løsning. Nogle folk farer så op fordi de mener man ikke kan undvære "Dankort"-betaling i en online butik, hvis man vælger en af de gratis løsninger.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)