Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket betalingssystem?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Mangler nogle svar omkring mit spørgsmål.. Hvis vi nu siger at jeg har en side hvor kunden har en bruger hvor hun betaler 100 kr om måneden. Er der en måde at ordne den løsning på? Altså, er der et system hvor de 100 kr bliver trukket nemt, fra begge parter, hver måned? 

Vh Marcus. 

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 21:10

Hej Marcus,

Det kan du med stort set alle betalingssystemer.

Spørgsmålet er mere hvor mange af disse abbonementer du regner med at have i løbet af dit f.eks. første år, for at se hvilken løsning der ville være billigst for dig. 

Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:17

Tusind tak for svaret. 

Hvilke vil du anbefale? Gerne så billigt så muligt. Har hørt, at hvis man skal have Dankort, så skal man igennem alt muligt med Nets og have mange penge bag det og det er jeg ikke så interreseret i, da det er min første virksomhed og i starten er mest for at prøve det. 

Vh Marcus. 

Tilmeldt 14. Jun 14
Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Prøv engang at kigge på f.eks. Paymill eller BraintreePayments. Begge gratis løsninger der også understøtter det du efterspørger.

Dankort er ikke så vigtigt ærlig talt. Så længe folk har Visa/Dankort (som de fleste jo har) - så fungerer det også som rent Visa. De fleste med rent dankort har som regel alligevel et mastercard eller andet ved siden af. Ellers kan de jo netop ikke bruge kortet i udlandet eller på de mange shops som ikke understøtter rent dankort. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:13

Luc J.:
Dankort er ikke så vigtigt ærlig talt. Så længe folk har Visa/Dankort (som de fleste jo har) - så fungerer det også som rent Visa. De fleste med rent dankort har som regel alligevel et mastercard eller andet ved siden af.

Det er jo noget fis du prøver at bilde folk ind - du er allerede blevet informeret i anden tråd om din misforståede holdning til det rene Dankort.

Kan du bakke din påstande op med tal og/eller henvisninger til dokumentation herom?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 14. Jun 14
Skrevet kl. 22:56

Undskyld mig meget Dan, men jeg synes ikke at min holdning er misforstået. Og jeg ved ærlig talt ikke hvorfor du er så øm omkring jeg gentagende gange henviser folk til andet end Nets??

Et VISA/Dankort fungerer jo lige præcist som et almindeligt VISA kort. Har du ikke en betalingsgateway der kan tage imod Dankort betalinger, så bruger den jo bare VISA delen på det kort.

For det andet, så kender jeg ikke EN ENESTE person i hele min omgangskreds + bekendte + kunder, der har et rent Dankort.

Trådstarter efterspørger den billigste løsning at komme igang med og der er det i hvert fald ikke Nets han skal henvises til, når han kan komme igang for meget mindre et andet sted. Jeg formoder ikke at der her skal startes en virksomhed med million omsætning de første par måneder.

Hvilke "tal"/"henvisninger" hvis du have at jeg skal dokumentere?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:32

Jamen Luc trådstarter efterspørger det billigste, kan du jo slet ikke vurdere det udfra det du ved? Du kender ikke til målgruppen, som om muligt har visa/dankort, men som det måske stadig vil være billigst at trække beløb fra via dankortdelen, pga det lave gebyr?
Det er da fint at have en mening, men du bakker jo ikke nogle af dine påstande op med fakta og prøver ærligt talt mest bare at trække din egen holdning ned over hovederne på folk.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 23:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Luc J.:
Undskyld mig meget Dan, men jeg synes ikke at min holdning er misforstået. Og jeg ved ærlig talt ikke hvorfor du er så øm omkring jeg gentagende gange henviser folk til andet end Nets??

Jeg har ikke noget problem med at du henviser til andre udbydere end Nets - jeg har et konkret problem med at du referer til at konceptet om rene Dankort er så ubetydelig at det ikke er værd at tænke på.

Thomas Jensen fra Quickpay har lag adskillige tråde på Amino(bl.a. her og her), hvor han dokumenterer brugen af rene Dankort, baseret på den forretning som Quickpay nu har; det er ikke ubetydelige tal der er tale om medmindre du mener at mellem 5% og 7% af din omsætning er ligegyldig.

Luc J.:
Et VISA/Dankort fungerer jo lige præcist som et almindeligt VISA kort. Har du ikke en betalingsgateway der kan tage imod Dankort betalinger, så bruger den jo bare VISA delen på det kort.

Det har du ret i. Men ifølge tal fra Nets mister du et segment på 900.000 potentielle betalingskort. Det står dig frit for at vælge det segment fra, men du glemmer bare at det er der, når du råder folk til at tage stilling til betalingsløsninger.

Luc J.:
For det andet, så kender jeg ikke EN ENESTE person i hele min omgangskreds + bekendte + kunder, der har et rent Dankort.

Og hvad så? Segmentet er der jo. Min mormor har et rent Dankort - jeg har også et, udover mit Visa/Dankort.

Luc J.:
Trådstarter efterspørger den billigste løsning at komme igang med og der er det i hvert fald ikke Nets han skal henvises til, når han kan komme igang for meget mindre et andet sted. Jeg formoder ikke at der her skal startes en virksomhed med million omsætning de første par måneder.

Det er også fair nok, men lad være med at lade som om at Dankort ikke er vigtige. Og så dyrt, som du portrætterer det, er Nets heller ikke.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01

Luc J.:

du argumenter som om NETS ikke var den langt billigste løsning for alle der vil leve af indtægt fra shop. Det er klart at hvis man satser på at omsætte for 4000 kr per måned, så holder det ikke men skal man leve af det så er nets løsningen og Visadankort bør slet ikke hedde visadankort for kan du ikke tage dankort = nets - så er det et rent visa kort og intet andet, men alle de store omkostninger

Der er ikke statistik for hvor meget oms der kører som dankort (via rene dankort og visa dankort) men seneste offentlige statistik var over 80% der kørte via dankort

Det er langt fra billigst at starte med paypal eller uden dankort i visa løsninger altid Det kan sagtens være årsagen til, at man ikke kommer godt nok i gang, men herregud, hvis man vil omsætte for 5000 kr - så går mange andre end nets løsninger fint.

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 14
Skrevet kl. 08:38

Lad mig lige pointere at det slet ikke kan diskuteres om Nets er den billigste løsning, når man har en shop der har en høj omsætning. Det er jeg fuldstændig enig med.

I forhold til denne tråd, og de andre jeg har kommenteret i omkring Nets i, så oser det ikke ligefrem at trådstarter er på vej til at opstarte en webshop der med det samme kommer til at omsætte 20,000 i mdr. Det virker for mig som en hurtig efterspørgsel, efter hvordan man så billigt som muligt kan komme igang med at starte sin første online webshop.

Jeg tror derudover at langt størstedelen af de folk der efterspørger en betalingsløsning på Amino, er i meget tidlig opstartsface og vil spare penge hvor det er muligt, fordi deres idé højst sandsynligt ikke rammer en skyhøj omsætning det første stykke tid. For ikke at tale om det problem omkring sikkerhedsstillelse der er.

Nets + Teller priser det første år:
Oprettelse + Abonnement:
1250 (nets) + 2200 (teller) + 1800 (Quickpay)
Pris per transaktion: 1,1 KR

I alt til betaling (inkl moms) = 6562,50 KR

Anden løsning: Gratis oprettelse + abb.
Pris per transaktion: 5,15 KR.

Det vil sige at i trådstarters eksempel kan der omsættes for 160.000 DKK og der vil Nets, det første år, stadigt være den dyreste løsning. 

Jeg siger ikke at Nets er verdens dårligste og dyreste løsning, men for iværksættere der vil billigt igang med en online shop, synes jeg bare at startomkostninger er alt for høje når det kan gøres gratis.

Har man et web-budget på 50,000 til sin online shop, så kan man selvfølgelig få sig en nets løsning med det samme. Jeg er dog sikker på at 90% af de personer der spørger efter råd her på Amino, måske max har regnet med 4000-7000 for en komplet shop-løsning.

Hele min pointe er sådanset at som ny webshop-ejer, bør man gøre sig stærke overvejelser om hvorvidt det er værd at betale 6562,50 KR i oprettelsesgebyrer, for blot at kunne modtage Dankort betaling i opstartsfasen - et kort der efter min overbevisning ikke er livsnødvendigt for en online shop at kunne gennemføre betaling for. Se blot f.eks. Zalando.

Det kunne jo være meget interessant at se hvor hurtigt en gennemsnitlig webshop her fra Amino når op og rammer 160,000 i omsætning efter opstart. 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)