Undskyld mig meget Dan, men jeg synes ikke at min holdning er misforstået. Og jeg ved ærlig talt ikke hvorfor du er så øm omkring jeg gentagende gange henviser folk til andet end Nets??
Jeg har ikke noget problem med at du henviser til andre udbydere end Nets - jeg har et konkret problem med at du referer til at konceptet om rene Dankort er så ubetydelig at det ikke er værd at tænke på.
Thomas Jensen fra Quickpay har lag adskillige tråde på Amino(bl.a. her og her), hvor han dokumenterer brugen af rene Dankort, baseret på den forretning som Quickpay nu har; det er ikke ubetydelige tal der er tale om medmindre du mener at mellem 5% og 7% af din omsætning er ligegyldig.
Et VISA/Dankort fungerer jo lige præcist som et almindeligt VISA kort. Har du ikke en betalingsgateway der kan tage imod Dankort betalinger, så bruger den jo bare VISA delen på det kort.
Det har du ret i. Men ifølge tal fra Nets mister du et segment på 900.000 potentielle betalingskort. Det står dig frit for at vælge det segment fra, men du glemmer bare at det er der, når du råder folk til at tage stilling til betalingsløsninger.
For det andet, så kender jeg ikke EN ENESTE person i hele min omgangskreds + bekendte + kunder, der har et rent Dankort.
Og hvad så? Segmentet er der jo. Min mormor har et rent Dankort - jeg har også et, udover mit Visa/Dankort.
Trådstarter efterspørger den billigste løsning at komme igang med og der er det i hvert fald ikke Nets han skal henvises til, når han kan komme igang for meget mindre et andet sted. Jeg formoder ikke at der her skal startes en virksomhed med million omsætning de første par måneder.
Det er også fair nok, men lad være med at lade som om at Dankort ikke er vigtige. Og så dyrt, som du portrætterer det, er Nets heller ikke.