Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde prøver at snyde mig

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke gå så meget op i om du er blevet snydt, og jeg er enig med Anders Jørgensen i at du skal bringe sagen ud af verdenen med et forretningssmil.

Bryllupsforberedelser kan være lidt hektiske, og det er jo sur røv at modtage en defekt topfigur til Bryllupskagen når der er 1000 andre ting der skal ordnes. Så på med en klat lim og op på kagen, - uden at det dog på nogen måde kan opveje at du ikke leverede hvad du skulle og det som kunden havde betalt for.

Det handler heller ikke om at det er din skyld eller om det er deres egen skyld, - men om at have skuffet kunden. 

Jeg tror heller ikke på, hverken at kunden brækker armen på figuren efter festen for ikke at betale, eller at der er nogen konspiration i topfigursegmentet der bruger dig som prøveballon for svindel. Jeg tror mere på at du - hvilket er såre menneskeligt - ikke er så glad for at du har lavet en fejl og nu konstruerer en virkelighed hvor du selv er offeret.

Det lyder helt tosset for mig, at du har valgt at få sendt en topfigur fra en leverandør direkte til kunden. Har du ikke penge til et varelager, må du finde en niche med nogle færre figurer som du håndterer i din egen forretning. Det er SÅ vigtigt at du selv har kontrollen over dit firma, og ikke giver den fra dig til en leverandør medmindre du er så stor en kunde hos leverandøreren at salgschefen vil hoppe på tungen hele vejen hen til din forretning for at rette en fejl. 

Der kommer til at ske fejl igen efterhånden som omsætningen stiger og du får personale på, - så du kan ligeså godt lære nu at håndtere fejlene professionelt. Minimer mulighederne for fejl ved selv at have kontrollen over flest mulige arbejdsgange, hensæt penge i regnskabet til tab på reklamationer og brug al din energi på at få tilfredse kunder. 

Så op på hesten igen, og god vind fremover.

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 23:33

Hej Anette

jeg ville gribe telefonen og give kunden et kald.

først kan du beklage at den første figur var i stykker og så spørger ind til hvorfor de ikke afhentede den nye firgur som var 100% iorden.

På den måde lytter du til dem og de hører din argumentation. På den måde bør I kunne finde frem til en win/win situation hvor begge parter bliver tilfredse.

Du kan give dig lidt og det samme kan de. Måske I kan blive enige om at slå halv skade.

mvh

Kim

Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:07

Dukkemageren:
Det lyder helt tosset for mig, at du har valgt at få sendt en topfigur fra en leverandør direkte til kunden. Har du ikke penge til et varelager, må du finde en niche med nogle færre figurer som du håndterer i din egen forretning. Det er SÅ vigtigt at du selv har kontrollen over dit firma, og ikke giver den fra dig til en leverandør medmindre du er så stor en kunde hos leverandøreren at salgschefen vil hoppe på tungen hele vejen hen til din forretning for at rette en fejl. 

Det er mig der har formuleret ukorrekt, jeg pakker skam selv og tjekker selv alt der går ud. derfor ved jeg at varen var 100% i orden!

Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:11

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Hold øje med Trustpilot - og i fremtiden bør du sørge for løbende at indhente kundeudtalelser og skrive dem på din hjemmeside, sådan at nye kunder er klar over, at en enkelt gnaven kunde måske er en ud af hundrede glade.

Tak Louise

Er lige ved at prøve at børste hele den her sag af mig, for den har godt nok påvirket mig meget. Har du nogen gode råd til hvordan jeg kan få folk til at lave udtalelser uden jeg virker alt for pågående?

Mange hilsner
Anette

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:16

Jeg ville gøre følgende:

Kontakte kunden telefonisk, fortælle at du ringer for at finde en mindelig løsning på problematikken. Udgangspunktet på dette tidspunkt er at "kunde har altid ret" og derfor skal du være villig til at gå lidt på kompromis altså tilbyde en rabat. Kagen har de jo fået og spist, men værdien af en kage der grundet en knækket figur ikke er som den skulle er selvfølgelig oppe til debat.

Denne samtale bør ligge til grund for din fremtidige metode. Er kunden til at snakke med, og i kan finde ud af en fornuftig rabat, og de så betaler det du beder om er sagen selvfølgelig lukket.

Er de idioter, og kræver det ene og det andet, og ikke vil betale noget som helst så sender du dem en rykker med 100.- kroners rykkergebyr på og en trussel om inkasso

10 dage efter må du rykke igen og igen smide 100.- gebyr på og true med inkasso, men du truer denne gang også med RKI.

10 dage efter kontakter du et inkassofirma og beder dem om at overtage sagen. Det er gratis (de tjener deres penge ved at smække nogle voldsomme gebyrer på). 

Sådan er det at drive forretning desværre, og ja det kan sagtens være at de ikke henviser kunder til dig efter sådan en omgang, men man kan ikke gøre alle tilfredse desværre.

Du skal selvfølgelig give dig et langt stykke, men i sidste ende når du driver virksomhed må du ikke gå på kompromis med din egen integritet.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:31

Hej Anette

Du kan selvfølgelig bruge Trustpilot, så går det helt af sig selv, det koster dig til gengæld lidt. Hvis du har Facebookgruppe, har du også mulighed for at tillade anmeldelser via et stjernesystem. Jeg bruger det ikke selv, men alligevel får jeg da rigtig mange positive tilbagemeldinger, selvom jeg ikke beder om dem. Så det tror jeg også, du vil få, da jeg er sikker på, at du er flink og hjælpsom over for dine kunder.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 19:12

Folk forbinder så mange gode ting med deres bryllup, du kan sikkert tillade dig at være lidt pushy. Prøv at sende dem en mail en uge efter brylluppet, skriv tillykke, og om de var tilfredse med din service. Nogle indvender et eller andet, det kan du så notere dig, andre svarer ikke, men jeg gætter på, at rigtig mange vil skrive tusind tak for din gode hjælp. Der kvitterer du så med "Tusind tak for tilbagemeldingen, den vil jeg tillade mig at citere dig for, hvis du ikke har noget imod det. Jeg er glad for at høre, I var glade for kagefiguren, Held og lykke fremover." Endnu har ingen sagt nej til sådan en mail fra mig ;)¨

Lad være med at opfordre/forlange, at folk kommer med en tilbagemelding. 

Sæt evt. i stedet et link i bunden af dine mails med teksten: "Hvad synes du? Skriv om din oplevelse med (virksomheds navn) på Trustpilot" Det koster ikke noget.  

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)