Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 16 ud af 28 (274 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Kurt Hansen:

Kan du ikke lide lugten i bageriet, så skrid! Sådan er min holdning!

Kan du så ikke sige det til Jespers terrorister? For de kan åbenyst ikke lide hans virksomhed, så de må jo bare skride, ik?

Spot on!

Det er lige som om at det fra den ene side er helt i orden, men ikke fra den anden. Jeg lærer nok bare aldrig at forstå at man skal tvinge folk med mafiametoder på den måde.

Det siger jo også bare alt, at det første brev Jesper får, det opfatter han som en trussel i stedet for et velkomst brev....

Der er i min optik ikke meget demokrati ved fagforeninger...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

IT-Konsulenten:
Der er i min optik ikke meget demokrati ved fagforeninger...

Yes

Nej det tager alt for lang tid, så det er der ikke penge i Wink

Tiden skal jo bruges til blokadevagter m.m.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 19:56
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 7 person

Hvad men fagforeningens ret til at bruge sin forsamlingsfrihed og sin ytringsfrihed til at bekæmpe hvad den synes er en forringelse af arbejdernes vilkår i Danmark? Nu taler jeg ikke specifikt om den nævnte sag, men helt generelt. Firmaer har enhver ret til at tegne overenskomst med dem de vil eller helt lade være. Hvorfor har fagforeningen så ikke ret til at bruge deres grundlovssikrede rettigheder til at bekæmpe eksempelvis løndumping? Det er klar at hvis en virksomhed ikke har en overenskomst eller har en overenskomst, der stiller deres medarbejdere ringere end de ville have stået med eksempelvis en 3F-overenskomst, så kan virksomheden have en konkurrencefordel og på den måde være stille virksomheder, der rent faktisk har en god overenskomst, ringere.

Virksomheden har ret til ikke at tegne en overenskomst, og fagforeningen kan bruge sine rettigheder til at forsøge at få virksomheden til at tegne en overenskomst. Så må virksomheden regne på hvad der bedst kan betale sig.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 23:14

hej

kunne man ikke her på Amino lave en støtte gruppe mod Fagforeninger som tvinger firmaer til at lave aftaler, og få en retsag i gang hvis dette måtte komme dertil at få rettens ja for at det nogle af de røde fagforeninger er forkert og direkte ulovlig, eller gå til eu. kunne det tænkes de kunne blande sig.

Jeg syntes det er frygtelig som mange skriver at man tvinges og med direkte trussel og indirekte at lukke virksomheden, tænk på hvis jeg kunne ringe til en kunde og sige jeg er kommet først og du skal handle med mig, der er jo kommunisme.

Jeg boede selv I Ikast dengang det gik ud over Ikadan, og hvad gjorde de, de havde planer om en stor grund og ville udvide, og hvad skete der under den lange blokade, ja flyttede meget til udlandet, og robotter til det meste i danmark, og hvad har den danske statskasse så fået ud af det, jo flere arbejdsløse.

Der var jo lastbiler der blev kørt i grøften osv. det gik helt over gevind.

Jeg mener som en skrev at de skulle tilbyde det sådan vi kunne vælge hvad vi ville og tilkøbe det vi havde brug for.

Håber virkelig du tør at tage kampen op, selvom jeg ved det kan koste dig virksomheden, men så kunne det være Tyskland fik glæde af din virksomhed, der er jo ikke langt derned

god kamp

Thomas

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Charly Olsen:
Hvad men fagforeningens ret til at bruge sin forsamlingsfrihed og sin ytringsfrihed til at bekæmpe hvad den synes er en forringelse af arbejdernes vilkår i Danmark? Nu taler jeg ikke specifikt om den nævnte sag, men helt generelt.

Jeg synes ikke at du ser nogen skriver noget i mod det nogen steder. Problemet er fagforeningen bruger sin ret som store Goliat til at tryne den lille, som desværre ikke er David.

Fagforeningerne har desværre en magt og rettigheder som tilhører middelalderen, eller Jimmy Hoffa's USA.

Charly Olsen:
Virksomheden har ret til ikke at tegne en overenskomst, og fagforeningen kan bruge sine rettigheder til at forsøge at få virksomheden til at tegne en overenskomst. Så må virksomheden regne på hvad der bedst kan betale sig.

En ulige kamp. Fagforeningen har en størrelse og nogle rettigheder, som den lille virksomhed ikke kan kæmpe imod...

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 06:25
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

IT-Konsulenten:

Charly Olsen:
Hvad men fagforeningens ret til at bruge sin forsamlingsfrihed og sin ytringsfrihed til at bekæmpe hvad den synes er en forringelse af arbejdernes vilkår i Danmark? Nu taler jeg ikke specifikt om den nævnte sag, men helt generelt.

Jeg synes ikke at du ser nogen skriver noget i mod det nogen steder. Problemet er fagforeningen bruger sin ret som store Goliat til at tryne den lille, som desværre ikke er David.

Fagforeningerne har desværre en magt og rettigheder som tilhører middelalderen, eller Jimmy Hoffa's USA.

Charly Olsen:

En ulige kamp. Fagforeningen har en størrelse og nogle rettigheder, som den lille virksomhed ikke kan kæmpe imod...

Kan du ikke underbygge dine alvorlige påstande med nogle troværdige kilder? Hvilken mangt og rettigheder, som hører middelalderen eller Hoffa's USA, har fagforeningerne? Og hvorfor er det at den lille virksomhed ikke kan kæmpe imod?

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 06:34
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 8 person

Charly Olsen:
Hvilken mangt og rettigheder, som hører middelalderen eller Hoffa's USA, har fagforeningerne?

Glem det, Charly. Dette forum/denne tråd er overbefolket med sure og bitre mænd, der ikke kan debattere på en civiliceret måde. Så snart man går imod strømmen, bliver man beklikket og tillagt meninger som man ikke har og aldrig har givet udtryk for. Dæmagogi og manipulation og tilsvining er åbenbart okay, når man skal have afløb for sit frådende raseri over alt hvad men ser som terror og sabotage mod iværksættere og erhvervsliv i almindelighed.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 07:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:

Charly Olsen:
Hvilken mangt og rettigheder, som hører middelalderen eller Hoffa's USA, har fagforeningerne?

Glem det, Charly. Dette forum/denne tråd er overbefolket med sure og bitre mænd, der ikke kan debattere på en civiliceret måde. Så snart man går imod strømmen, bliver man beklikket og tillagt meninger som man ikke har og aldrig har givet udtryk for. Dæmagogi og manipulation og tilsvining er åbenbart okay, når man skal have afløb for sit frådende raseri over alt hvad men ser som terror og sabotage mod iværksættere og erhvervsliv i almindelighed.

Du mener folk der beder andre om at flytte fra Danmark hvis de ikke er enige med dig, og ikke synes at foreningstvang er ønskeligt?

Det kan godt være at Kurt ikke har fundet ud af at 60'erne og 70'erne er to generationer siden. Muren er faldet! De har biler i Kina...

Til Charly -

lad os tage Vejlegaard sagen - 3F viste sig ulovligt at overvåge Vejlegaardens parkeringsplads, hvem der kom og gik, det var ulovligt at Vejlegaardens annnoncer blev nægtet trykt, der var ulovlige blokader - ulovlig indtrængen på privat ejendom.

Disse ting blev kritiseret men fik ingen indvirkning i arbejdsretten - så fagforeningerne kan optræde som mafia uden straf - det er den danske model.

Ingen afhentning af skrald elller levering af post.... - det første lovligt det andet ulovligt - jo det er pression af værste skuffe.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 07:32

Charly Olsen:

Hvad men fagforeningens ret til at bruge sin forsamlingsfrihed og sin ytringsfrihed til at bekæmpe hvad den synes er en forringelse af arbejdernes vilkår i Danmark? Nu taler jeg ikke specifikt om den nævnte sag, men helt generelt. Firmaer har enhver ret til at tegne overenskomst med dem de vil eller helt lade være. Hvorfor har fagforeningen så ikke ret til at bruge deres grundlovssikrede rettigheder til at bekæmpe eksempelvis løndumping? Det er klar at hvis en virksomhed ikke har en overenskomst eller har en overenskomst, der stiller deres medarbejdere ringere end de ville have stået med eksempelvis en 3F-overenskomst, så kan virksomheden have en konkurrencefordel og på den måde være stille virksomheder, der rent faktisk har en god overenskomst, ringere.

Nu skal man jo ikke stille lighedstegn mellem at have overenskomst og behandle sine medarbejderer ordentligt. Det er to forskellige ting!

Overenskomsteren er i bund og grund struktureret til en øjeblikkelig situation på det danske hjemmemarked og FOR DEM DER PT ER I ARBEJDE. Der er et hav af ex. ingeniøruddannede personer med muslimske navne på Jobnet som aldrig har haft beskæftigelse indenfor deres fag, men eks er uddannedet elektronikingeniør men har gået 15 år som rengøringsassistent.

Jeg vil ikke ansætte ham til 40000kr/måned men jeg tror helllere han ville bruge sit fag til en lavere løn end at arbejde med rengøring. Fagforeningers formål er at gøre sig selv berettiget, uanset hvilke menneskelige skæbner det kræver.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 07:41
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

BroncofanDK:
Du mener folk der beder andre om at flytte fra Danmark hvis de ikke er enige med dig, og ikke synes at foreningstvang er ønskeligt?
Igen manipulation.
BroncofanDK:
Du mener...
Du fastslår som en kendsgerning, at det har jeg sagt/skrevet. Det har jeg ikke. Jeg har skrevet, at vi har et demokratisk samfund, ledet af et folkevalgt parlament og et arbejdsmarked, der reguleres af aftaler mellem parterne.

Hvis dét samfund/system ikke falder i ens smag, står det en frit at flytte til andre himmelstrøg.

Side 16 ud af 28 (274 indlæg)