Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan prissættes min virksomhed ved salg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har en mindre hobby-virksomhed (en webshop), som jeg går og overvejer at sælge, da jeg gerne vil fokusere på andre ting.

Men hvordan prissætter man sådan en virksomhed?

Et par korte facts om virksomheden:

- Omsætter for ca. 19000,- om måneden (fordelt på omkring 85 ordrer) (Ca. 230.000,- årligt)
- Maks. 2 timers arbejde dagligt
- Unikt design og domæne + SEO - ligger i top 4 på stort set alle keywords
- Designet er speciallavet og super lækkert. Der er brugt MANGE timer på konverteringsoptimering, hvilket også ses på konverteringsraten, som i snit det sidste år har ligget på ca. 6,5%
- Niche webshop

Hvad vil i sige at jeg kan prissætte sådan en til?

Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 19:56

Hej Mumbai

Prisfastsættelsen er dybt individuel, da der skal tages højde for alle øvrige elementer i markedet som ikke lige baserer sig på dine tal. Men grundlæggende kan der vel tages udgangspunkt i indtjening (og ikke omsætning). Normalt handles mindre virksomheder på en faktor 0,5-2 i forhold til indtjening, men der skal naturligvis tages højde for en vis timeløn til ejeren. Større virksomheder - der laves en DCF model hvor der analyseres på fremtidig indtjening og der tages højde for kapitalomkostninger hvor der differentieres i mellem egen og fremmed kapital..

Men hvis du overvejer at sælge din shop så er du velkommen til at sende en besked til mig med uddybning på avance på salget og hvad de faste omkostninger består i samt link til din hjemmeside.

Mvh Mikael

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 20:26

Hej Mumbai

Hvilken virksomhed er der tale om?

Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:31

kan man få et link til siden? hobby virksomhed? du har vel cvr nr da du omsætter over 50.000 om året. :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)