Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej står og skal oprette en virksomhed med en kammerat vi skal begge være ejer af den så vil i foreslå et IVS

og er dette gratis 

ps det er en webshop vi vil starte 

på forhånd tak

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:27

Hej Glenn

Jeg ved ikke så meget om selskaber, da jeg selv har en enkeltmandsvirksomhed. Og den kan jo ikke ejes af flere. Så ja, en form for selskab skal I ud i.

Men mit råd er, at I opsøger professionel hjælp. Både til at få rådgivning, hjælp til oprettelse - samt til at få lavet en samejeoverenskomst.

Efter min mening er det en helt nødvendig startudgift, som sparer jer ærgelse, tid og penge fremover.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 10:02

Hej Glen

Et IVS funger i grovetræk som et ApS, du må dog ikke trække profit ud til aktionære men når du har en værdi på 80.000+ omdanner du det til et ApS og så er alt som det skal være, IVS bruges til at spare penge op til et ApS (min opfattelse)

Du kan godt være 2 eller flere ejer om et IVS selvskab, da det har samme prencip som et ApS, vi brugte en advokat til at gøre det tror vi kom af med 3000 alt i alt for både advokt + stats omkostningeren.

Er man 2 der skal drive virksomhed sammen forslår jeg at man tager et IVS eller ApS isted for I/S, I/S har den store ulæmpe at går man ned og den ene part ikke kan betale men godt den anden bliver han flået ind til det hele er betalt og man deler det ikke 50/50 detsværre.

Så mit råd til dig er at du kontakter en advokat der kan afhjælpe jer med netop dette, jeg har en kontakt hvis det der er der kan hjælpe dig vider?

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02

glenn2201:

hej står og skal oprette en virksomhed med en kammerat vi skal begge være ejer af den så vil i foreslå et IVS? 

og er dette gratis 

Nej det koster 675 kr til styrelsen om jeg husker ret + hvis I lader et stiftefirma/advokat stifte, sikkert ca 2.500 kr. 

Så er der lovpligtig arbejdsskadeforsikring for jer begge ca 1200 kr per år (bod ved "glemt" 5000 kr per person første gang + det sparede og 10.000 ved gentagelse)  - og det er ikke umuligt I må betale for assistance i forhold til regnskab/årsrapport/selvskabs selvangivelsen som er noget mere kompliceret end for personlige

Endeligt er der, uanset selskab eller virksomhed en risiko - afhængigt af omsætning, for erhvervsaffalds afgift lige som der kan være udgift  - hvis I hæver løn - ATP tilknyttede udgifter som barsel, AUD, AER m.m.

Læs evt mere om IVS her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html   lidt for og bagdele

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)