Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale en afpresser, og skal jeg betale dem som kommer senere for at afpresse mig

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg læser det, har det du oplever intet med afpresning at gøre (med mindre du naturligvis har fået at give "giv mig gratis ting, ellers skriver jeg et dårligt blogindlæg"). Det jeg tolker hele situationen som er, at du sælger et produkt (eller flere). Dett/disse produkt(er) virker for bloggeren interessante og han ville kunne skrive et blogindlæg omkring dette. Så der bliver taget kontakt til dig og i når næsten til en aftale. For at bloggeren dog kan skrive et retsvisende blogindlæg, er han dog nødt til at kunne "teste" dit produkt (hvilket er helt almindeligt indenfor den "branche"). Det er så her i kommer galt på hinanden, da du (muligvis) misforstå meningen. Bloggeren vil naturligvis ikke skulle betale for, at kunne skrive et blogindlæg omkring din virksomhed

Afpresning er noget helt andet, såfremt jeg har forstået hele din situation korrekt. 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 12:06

Kurt Hansen:

toogtoerfem:
eller nej det vil jeg ikke, og risikere et blog kritisk blog indlæg.
Hvis ikke dét afpresning, så ved jeg ikke hvad det er Devil

Om politiet vil tage sig af det, er nok tvivlsomt, så jeg ville spørge en advokat. jeg formoder at du kan identificere slynglen?

Personligt ville jeg aldrig give efter for en afpresser, om han så truede med at slå mine børn ihjel.

DU er helt væk, prøv at læse trådstarters indlæg korrekt :)

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 12:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altomargan.dk - Jan:
DU er helt væk, prøv at læse trådstarters indlæg korrekt :)
Ok, det gav en hel anden mening, må jeg indrømme. Det ville have hjulpet på forståelsen, hvis citeringen af boggeren havde været markeret, så man kunne skelne mellem hvem der der skrev hvad. Jeg var for hurtig. Undskyld Skype-SadSmile

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:44

Jeg får tit sådanne henvendelser fra bloggere og det er for mig ikke anderledes end når andre vil have mig til at købe annoncer med cool cash. Det opfatter jeg som et tilbud, - ikke afpresning.

Det har jo aldrig været nemmere at give udtryk for sine meninger offentligt, - også negativt  - end det er nu, og sådan er vilkårene blevet. Det vil jeg blive idiot af, hvis jeg skulle rendt rundt og være bange for. Udover Google alert bruger jeg en app der hedder Mention, og så vurderer jeg fra gang til gang om det er noget jeg skal reagere på.

Min egen erfaring er, at bloggere ikke bidrager væsentligt til omsætningen medmindre man er den eneste (eller billigste) der sælger produktet. Det publikum der læser blogs er simpelthen for erfarne til kun at lade sig lokke af et link på bloggen. Derfor får langt de fleste bloggere et høfligt afslag fra mig.

Til gengæld belønner jeg gerne impulsive reaktioner. Jeg har set en video på Youtube hvor en begejstret far filmede sin søn i butikken, - og det var da sjovt. Så der kom en familiebillet til BonBonland med posten. Når det kommer til positiv omtale af ens forretning, skal man ikke pushe for meget. Giv værdi til kunderne istedet, og du har en langtidsholdbar strategi.

Så tag sølvpapirhatten af, og mød ALLE henvendelser i øjenhøjde. Det behøver ikke at være så kompliceret :) 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Tak til alle indlæg - Afpresning er det jo ikke - men jeg brugte udtrykket for ligsom at sætte 

det lidt i perspektiv - 

Blokkeren skrev ikke helt som jeg har skrevet det med sproglige fejl - jeg forkortende det bare og jeg staver ikke så godt

Jeg syndes at jeres kommentarer har hjulpet mig - jeg vil anlægge en mere positiv tilgang, og tilbyde blokkeren -10%

som alle andre jeg kender eller arbejder med også får i rabat.

Jeg har også valgt at se på bloggerens formulering som måske bare har været lidt kikset, og ramt mig på et dårligt tidspunkt.

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 16:57

Du kunne også lade ham sende dig kunder direkte. Det kan gøres ved at han får provision hver gang du sælger en vare til en kunde som han skaffer. Dette kan let gøres med en rabatkode. På denne måde kan du også finde ud af om han er en "god" blogger. Hvis han intet kender til affiliate og provisioner fra butikker, er han ikke professionel. Han skal kunne bevise at han kan sende dig "rigtige" kunder. Hvis han er en god blogger kan han skaffe kunder til din forretning. Men lad ham bevise det ved at sende dig "rigtige" kunder.

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 22:07

WOWWOW:

Jeg har samme problem med et firma som hedder Google, og de vil have penge for noget som hedder adwords - hvad skal jeg gøre, betale for reklamen og bagefter betale endnu mere eller skal jeg bare sige "ut af min butik" ? Jeg regner jo med at reklame er gratis, og at de bør arbejde gratis for mig og mit firma. Jeg synes faktisk det minder lidt om rocker metoder, bør jeg melde firmaet til Politiet for afpresning ?

Ironi kan forekomme i ovenstående indlæg, men ønsker jer alle en go' weekend :-)

Jeg forstår slet ikke at du får negativ karma for dit indlæg. Det er jo spot on ;)

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:33

Hvis du læser svarene på indlægget, så giver det nok meget god mening at jeg får minus karma :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 00:15

Arne Graversen:

WOWWOW:

Jeg har samme problem med et firma som hedder Google, og de vil have penge for noget som hedder adwords - hvad skal jeg gøre, betale for reklamen og bagefter betale endnu mere eller skal jeg bare sige "ut af min butik" ? Jeg regner jo med at reklame er gratis, og at de bør arbejde gratis for mig og mit firma. Jeg synes faktisk det minder lidt om rocker metoder, bør jeg melde firmaet til Politiet for afpresning ?

Ironi kan forekomme i ovenstående indlæg, men ønsker jer alle en go' weekend :-)

Jeg forstår slet ikke at du får negativ karma for dit indlæg. Det er jo spot on ;)

Spot on? 

Det mener jeg bestemt ikke. 

Det i overser er magtforholdet imellem bloggeren og trådstarter.

Når Google tilbyder adwords, kan man lade vær med at tage imod tilbuddet. Der sker ikke mere. 

I denne situation risikerer trådstarten, at bloggeren vil skrive en dårlig anmeldelse af hans butik og derved dårlig omtale. Der er en lang række af andre ting, som ikke er spot on i det ironiske indlæg og derfor helt berettiget 1 stjerne. (jeg har ikke selv givet) 

Der kan altså være en slags misbrug i magtforholdet mellem bloggeren og trådstarten. 

Og det er der, at det bliver et dilemma. 

Skal man sige nej og risikere dårlig omtale - især efter en dårlig start? 

Eller skal man sige ja, miste penge og uden at man er sikker på kvaliteten af det blogindlæg?

Eller skal man finde en mellemting? 

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu gør du en knap så seriøs ting, til en for seriøs ting. Der er intet, i det Vi har hørt, som indikerer at bloggeren har tænkt sig at misbruge magtforholdet. Derimod misforstår trådstarter kraftigt betydningen af ordet "afpresning" og forstår ikke helt konceptet omkring bloggerne - ved at tilbyde 10% rabat, får man ingen blogger på linjen ifølge min erfaring.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)