Jeg tillader mig derimod forsat at tro, at når aviserne sammenligner 6 gange makrelsalat, ofte via et eksterne bureau, så er der et element af smagstest
Jeg er helt enig i dine indlæg John, men f.eks. smagstest er jo også afhængigt af person(erne) som smager på dem - tit jeg jeg undret mig, hvordan 1-2 personer kan lave en smagstest, og den så skal være meningsgrundlag for hvad er bedst.
Tidligere har firmaet "Natursutten" også været med i en samlingsundersøgelse, og selvom de kunne bevise at der var fejl i testen, så valgte avisen at trykke det - fordi det var en kæmpe nyhed, selvom den var forkert. Avisen fik heldigvis også lov til at betale....
http://mediawatch.dk/Medienyt/Web/article5184019.ece
Jeg er flere gange blevet ringe op af lokalaviser som gerne vil lave en historie om min virksomhed, hvis jeg så også lige køber en reklame samtidig, prøv at tjekke lokalaviserne og når man læser om et "firma interview" så er der altid reklamer på de følgende sider.
Et meget kendt landsdækkende hus/haveblad kører kun med at firmaer som tegner reklameannonce får firma interview i bladet, så du kan have verdens fedeste produkt til hus/have folket, men det kommer ikke i medmindre at du tegner en annonce.
Mange madanmeldere spiser også gratis på restauranter, men det er jo ikke kun gode anmeldelser de giver. Og det samme med bloggere - selvfølgelig findes der brodne kar i alle brancher, og sikkert også hos bloggere - men de mister jo læserne/kunder hvis de anbefaler møgprodukter, det gør de jo kun én gang, så gider folk ikke følge deres råd.
Jeg synes ikke der er noget galt i at give gratis produkter til bloggere, ligesom skuespillere får jo også stillet tøj til gratis rådighed når de skal på det røde løber, fordi det giver synlighed.