Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale en afpresser, og skal jeg betale dem som kommer senere for at afpresse mig

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en del henvendelser af denne type gennem årene, og aldrig har jeg oplevet noget negativt ved at sige pænt nej tak.

Jeg tror roligt du kan takke nej hvis du ikke er interesseret i tilbudet.

Og selvfølgelig har han ret til at skrive hvad han vil, under ansvar for domstolene her i landet.

Held og lykke med din forretning.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 06:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

jakie:
Det i overser er magtforholdet imellem bloggeren og trådstarter.

Det er da en gang sludder.

Vil det sige at vi også overser magtforholdet imellem lokalavis og kunde, så hvis man siger nej til en annonce i lokalavisen, så kan det være at de skriver dårligt om ens butik ?

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad os lige holde fast i at bloggeren ikke har truet med at skrive et kritisk indlæg - det er trådstarter, der er bange for at det kan blive konsekvensen, hvis ikke han tager imod bloggerens tilbud. Og jeg kan godt forstå frygten, hvis man er ny i gamet, men jeg tvivler på at bloggeren får noget ud af at skrive et kritisk indlæg. Derudover løber bloggeren risikoen for at blive "kaldt" på sit bluff, og så havde han skudt sig selv i foden...

Trådstarter, du skal gøre op med dig selv hvad du mener at reklame for dig er værd på vedkommendes blog og se give et tilbud, du synes er fornuftigt. Personligt synes jeg at det virker uprofessionel af bloggeren at tage kontakten på denne her måde.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:16

General Ka D'Argo:
Jeg har fået en del henvendelser af denne type gennem årene, og aldrig har jeg oplevet noget negativt ved at sige pænt nej tak.

Hvordan får du egentlig disse henvendelser. - Hvis de (bloggerne) pr. email skriver og vil 'sælge' deres reklameplads, så er det jo spam. - De må de ikke.

Ringer de?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 10:02

WOWWOW:

jakie:
Det i overser er magtforholdet imellem bloggeren og trådstarter.

Det er da en gang sludder.

Vil det sige at vi også overser magtforholdet imellem lokalavis og kunde, så hvis man siger nej til en annonce i lokalavisen, så kan det være at de skriver dårligt om ens butik ?

Jeg synes ikke, at man kan sammenligne blogger og en avis. 

Når det er sagt, så har trådstarten skrevet, at han var for hurtigt ude. 

Jeg er udmærket klar over, at det han har skrevet i selve indlægget ikke indikerer, at der skulle være tale om at misbruge sin position. 

Men i og med at trådstarten skrev afpresning antog jeg, at der lå oplysninger, som vi ikke fik fortalt.

I og med at det gjorde der ikke og trådstarter har været ude og skrive, at han ikke blev "afpresset", kan jeg kun sige, at mine argumenter falder og ikke giver mening mere. 

Fortsat god dag - måske det for sent i går til at kommentere på indlæg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38

Jeg hører til dem der ikke er så vild med bloggerens fremgangsmåde. Nu ved vi jo ikke hvordan ting er sagt, men hvis en anmeldelse fordrer en masse gratis varer og efterlader en butik i tvivl om, at et pænt nej tak kunne medføre en negativ anmeldelse, så duer det ikke. Det må altid gøres meget klart, at det faktisk slet ikke er en anmeldelse men en reklame. Jeg tror dog som de fleste IKKE at der er spor afpresning i det og ikke at der kommer en negativ blog ud af et nej - der kommer nok bare ingen blog.

Jeg ved efterhånden, at blogs der anmelder ikke er spor andet end reklame - betalt reklame for produkter og andet, og det gælder til en vis grad jo også en del anmeldelser. Jeg tillader mig derimod forsat at tro, at når aviserne sammenligner 6 gange makrelsalat, ofte via et eksterne bureau, så er der et element af smagstest i som ikke i sig selv er betalt. Ofte vinder de billigere produkter. Det kan jeg måske lidt bruge til noget, men den her med, gi mig gratis varer - måske nærmest uspecificeret (element af og opgiv ikke til skat) så skal jeg nok rose din kiosk uanset hvor lusset den måtte være - Nah - jeg er nu ikke så vild med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 11:13

Cookie - John Hannover:
men den her med, gi mig gratis varer - måske nærmest uspecificeret (element af og opgiv ikke til skat) så skal jeg nok rose din kiosk uanset hvor lusset den måtte være - Nah - jeg er nu ikke så vild med det

Har du et eksempel på dette som du vil dele med os andre?

For jeg føler lidt du er på lidt gyngende grund lige hvad angår den del af nutidens online markedsføring.

Jeg har endnu ikke set ét eneste eksempel på en blogger der med 10-20.000 følgere har taget chancen for at miste al troværdighed grundet en produktanmeldelse.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 11:19

John kommer da bare med en personlig holdning til en form for markedsføring, han ikke bryder sig om?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altomargan.dk - Jan:

Har du et eksempel på dette som du vil dele med os andre?

For jeg føler lidt du er på lidt gyngende grund lige hvad angår den del af nutidens online markedsføring.

Jeg har endnu ikke set ét eneste eksempel på en blogger der med 10-20.000 følgere har taget chancen for at miste al troværdighed grundet en produktanmeldelse.

nej det kan jeg ikke lige på stående fod sige - men hvorfor tror du kun det er bloggere med 10-20.000 følgere der bruger metoden?

Hvorfor tror du bloggere med 10-20.000 følgere altid skriver korrekt og ikke lyver for at tjene penge?

Jeg vel ser selv avisartikler med mere end 10.000 "følgere", som jeg klart gennemskuer som værende farvede for at ville gavne den interviewede.

Jeg har da også i min tid som chef for en stor virksomhed betalt store fagblade for at interviewe mig med masser af billeder fra virksomheden. Det fremstod som journalistisk artikel men var da rent betalt "skjult" reklame. Dog var det trods alt så åbenlyst at det ikke anfægtede mig

Jeg tror det er bom naivt at mene, at reklame der pakkes ind i blogindlæg ikke kan være ganske så usandt. Jeg foretrækker klart - skæg for sig, snot for sig - reklame som tydelig reklame, og anmeldelser og artikler som neutrale og nogen der både kan ha det gode og det dårlige med

Jeg tror vel også, de fleste aviser idag, når reklame udformes som en type anmeldelse, skriver ANNONCE oven over. Har du set mange blogs der indledes med. Denne blogger har modtaget for 10.000 kr gratis varer som tak for denne anmeldelse - butik xxx er glimrende ? Big Smile

Jeg tror ikke den type bloggere alle har så høj moral at de frygter troværdigheden noget større helt ærligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:17

Cookie - John Hannover:
Jeg tillader mig derimod forsat at tro, at når aviserne sammenligner 6 gange makrelsalat, ofte via et eksterne bureau, så er der et element af smagstest

Jeg er helt enig i dine indlæg John, men f.eks. smagstest er jo også afhængigt af person(erne) som smager på dem - tit jeg jeg undret mig, hvordan 1-2 personer kan lave en smagstest, og den så skal være meningsgrundlag for hvad er bedst.

Tidligere har firmaet "Natursutten" også været med i en samlingsundersøgelse, og selvom de kunne bevise at der var fejl i testen, så valgte avisen at trykke det - fordi det var en kæmpe nyhed, selvom den var forkert. Avisen fik heldigvis også lov til at betale....

http://mediawatch.dk/Medienyt/Web/article5184019.ece

Jeg er flere gange blevet ringe op af lokalaviser som gerne vil lave en historie om min virksomhed, hvis jeg så også lige køber en reklame samtidig, prøv at tjekke lokalaviserne og når man læser om et "firma interview" så er der altid reklamer på de følgende sider.

Et meget kendt landsdækkende hus/haveblad kører kun med at firmaer som tegner reklameannonce får firma interview i bladet, så du kan have verdens fedeste produkt til hus/have folket, men det kommer ikke i medmindre at du tegner en annonce.

Mange madanmeldere spiser også gratis på restauranter, men det er jo ikke kun gode anmeldelser de giver. Og det samme med bloggere - selvfølgelig findes der brodne kar i alle brancher, og sikkert også hos bloggere - men de mister jo læserne/kunder hvis de anbefaler møgprodukter, det gør de jo kun én gang, så gider folk ikke følge deres råd.

Jeg synes ikke der er noget galt i at give gratis produkter til bloggere, ligesom skuespillere får jo også stillet tøj til gratis rådighed når de skal på det røde løber, fordi det giver synlighed.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)