Jeg bliver udsat for afpresning og vil gerne have nogle indput til hvordan jeg håndterer afpresningen. Jeg har startede en butik, den var kørt i sænk og kunderne var flygtede. Vi knokler hårdt for at få kunderne tilbage, og har dagligt kunder som roser vores butik og betjening - så vi er på rette vej. Så får jeg en mail: teksten er sådan ca. Hej jeg er blokker og skriver om xx, jeg har besøgt din butik og syndes der er rigtig dejligt og gode betjening - jeg har 12.000 besøgenede pr uge på min blok - må jeg skrive om din butik. Jeg svare så at det må blokkeren godt, at vi er glade for at blokkeren vil skrive om vores butik, og jeg fortæller lidt om den svære start og om vores strategi for at vinde kunderne tilbage etc. og invitere blokkeren til at kontakte mig næste gang blokkeren kommer i butikken Så kommer svaret: jeg vil meget gerne komme forbi og få en rundvisning, og så regner jeg med at få produkterne gratis. Jeg kan vælge at sige " du tager bare varer som du lyster" og håbe får en god anmeldelse på blokken eller nej det vil jeg ikke, og risikere et blog kritisk blog indlæg. Jeg har taget min beslutning - jeg vil ikke betale med varer eller penge for et blok indlæg jeg ikke har nogen indflydelse på jeg betragter det som, en henvendelse på linie med, at det var en lille mand med en stor tatoveret ven, som diskret beder mig betale beskyttelses penge - problemet med en blokker er bare at der er så mange så det kan hurtigt blive en dyr affære. Jeg skriver mest for at få min irritation ud af kroppen, så jeg ikke når blokkere kommer råber " UT AF MIN BUTIK " Jeg har tænkt at tage problemstillinge op på min FB og hjemmeside og opfordre vores kunder til at skrive om os, både positivt og negativt men er bange for at starte en lavine - fordi det som regel er dem som vil skrive noget negativt som melder sig. |
Hvis Bloggeren er interesseret i at skrive om din side, og han ellers er seriøs (tjek bloggerens tidligere indlæg, samt hyppighed) ville jeg foreslå bloggeren at han ville kunne købe nogle produkter til indkøbspris + moms.
Derved er dine udgifter begrænset for god reklame