Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale en afpresser, og skal jeg betale dem som kommer senere for at afpresse mig

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bliver udsat for afpresning og vil gerne have nogle indput til hvordan jeg håndterer afpresningen.

Jeg har startede en butik, den var kørt i sænk og kunderne var flygtede. Vi knokler hårdt for at få kunderne tilbage, og har dagligt kunder som roser vores butik og betjening - så vi er på rette vej.

Så får jeg en mail: teksten er sådan ca. 

Hej jeg er blokker og skriver om xx, jeg har besøgt din butik og syndes der er rigtig dejligt og gode betjening - 

jeg har 12.000 besøgenede pr uge på min blok - må jeg skrive om din butik.

Jeg svare så at det må blokkeren godt, at vi er glade for at blokkeren vil skrive om vores butik, og jeg fortæller lidt om den svære start

og om vores strategi for at vinde kunderne tilbage etc. og invitere blokkeren til at kontakte mig næste gang blokkeren kommer i butikken

Så kommer svaret:

jeg vil meget gerne komme forbi og få en rundvisning, og så regner jeg med at få produkterne gratis.

Jeg kan vælge at sige  " du tager bare varer som du lyster" og håbe får en god anmeldelse på blokken 

eller nej det vil jeg ikke, og risikere et blog kritisk blog indlæg.

Jeg har taget min beslutning - jeg vil ikke betale med varer eller penge for et blok indlæg jeg ikke har nogen indflydelse på 

jeg betragter det som, en henvendelse på linie med,  at det var en lille mand med en stor tatoveret ven, som diskret beder mig betale beskyttelses penge - problemet med en blokker er bare at der er så mange så det kan hurtigt blive en dyr affære.

Jeg skriver mest for at få min irritation ud af kroppen, så jeg ikke når blokkere kommer råber " UT AF MIN BUTIK "

Jeg har tænkt at tage problemstillinge op på min FB og hjemmeside og opfordre vores kunder til at skrive om os, både positivt og negativt

men er bange for at starte en lavine - fordi det som regel er dem som vil skrive noget negativt som melder sig.

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis Bloggeren er interesseret i at skrive om din side, og han ellers er seriøs (tjek bloggerens tidligere indlæg, samt hyppighed) ville jeg foreslå bloggeren at han ville kunne købe nogle produkter til indkøbspris + moms.

Derved er dine udgifter begrænset for god reklame

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 09:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Er den blog overhovedet noget værd?

Bloggeren skriver: Hej jeg er blokker og skriver om xx, jeg har besøgt din butik og syndes der er rigtig dejligt og gode betjening -

Vedkommendes e-mail til dig er fuld af sproglige fejl.

Er hans blog så god, og har den så mange relevante besøgende, at det virkeligt er fordelagtigt for dig at give ham rabatter mm.?

/anders

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Foreløbig er der vel ingen problemer ??

Han har jo ikke truet dig med at skrive noget negativt, hvis ikke han får gratis varer.

Dernæst, hvis der skulle opstå problemer, har du jo allerede hans første mail, hvor han synes den er god og fin :)

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej togogtoerfem

Afpresning er et stærkt ord, men jeg kan virkelig godt se dit dilema.

Her er hvad jeg tænker du kan gøre:

1. Se på bloggen

- ser den professionel ud ?

- henvender den sig til din målgruppe (fremgår det af bloggens udseende)

- er artiklerne seriøse og velskrevede

- har bloggen så mange besøgende som der påstås ?

2. Foreslaget om at lade bloggeren købe nogle produkter til indkøbspris plus moms lyder som en god idé. Sæt en beløbsgrænse på.

3. Uanset hvor dygtig du er, hvor godt du gør det, hvor god service du leverer osv, så vil der ALTID være nogen der er utilfredse, du kan ikke please alle, det er desværre en del af livet også i denne sammenhæng.

Og som der også bliver skrevet i et andet indlæg, en seriøs blogger går op i hvad du leverer og ikke om han kan score nogle billige varer.

Held og lykke med at finde den løsning der er bedst for dig :)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:04

til Anders, helt enig.

Jeg ville give dig 5 stjerner, men fumlede med det og fik trykket så det blev en, synes ikke jeg kan rette det, håber at jeg kan rette det om lidt. 

Bloggeren ser ikke særligt velformuleret ud.

Tror man skal passe på med at tage den slags alvorligt, ihvertfald bør personen tjekkes og kunne bevise sine gode bloggerevner evt.  i form af referenser fra tidligere blogindlæg.

Er det en suveræn god blogger skal jeg selvfølgelig ikke afvise at det kan være en markedsføringsstrategi.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 10:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I min optik har det intet med afpresning at gøre. Det er blandt andet det de gode bloggere lever af, noget for noget. Havde du forventet at bloggeren skulle skrive gratis om dig og dine produkter? Ofte er det tilmed virksomhederne der selv henvender sig hvis de ønsker at bloggeren skal skrive op produkterne. Nu ved jeg ikke om det er en god eller relevant blogger du har fat i, men de dygtige har rigtigt mange followers og så kan det være interessant. Bed om dokumentation for målgruppe og størrelsen på denne, og check bloggen ud for andre indlæg.

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:38

Jesper I. P:

I min optik har det intet med afpresning at gøre. Det er blandt andet det de gode bloggere lever af, noget for noget. Havde du forventet at bloggeren skulle skrive gratis om dig og dine produkter? Ofte er det tilmed virksomhederne der selv henvender sig hvis de ønsker at bloggeren skal skrive op produkterne. Nu ved jeg ikke om det er en god eller relevant blogger du har fat i, men de dygtige har rigtigt mange followers og så kan det være interessant. Bed om dokumentation for målgruppe og størrelsen på denne, og check bloggen ud for andre indlæg.

Fuldstændig enig, men der findes stadig forretningsdrivende der ikke har set værdien af disse ting endnu. For nogle bedre sent end aldrig. Fatter heller ikke overskriften på indlægget som er meget misvisende.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:30
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 7 person

Jeg har samme problem med et firma som hedder Google, og de vil have penge for noget som hedder adwords - hvad skal jeg gøre, betale for reklamen og bagefter betale endnu mere eller skal jeg bare sige "ut af min butik" ? Jeg regner jo med at reklame er gratis, og at de bør arbejde gratis for mig og mit firma. Jeg synes faktisk det minder lidt om rocker metoder, bør jeg melde firmaet til Politiet for afpresning ?

Ironi kan forekomme i ovenstående indlæg, men ønsker jer alle en go' weekend :-)

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

toogtoerfem:
eller nej det vil jeg ikke, og risikere et blog kritisk blog indlæg.
Hvis ikke dét afpresning, så ved jeg ikke hvad det er Devil

Om politiet vil tage sig af det, er nok tvivlsomt, så jeg ville spørge en advokat. jeg formoder at du kan identificere slynglen?

Personligt ville jeg aldrig give efter for en afpresser, om han så truede med at slå mine børn ihjel.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)